سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/138697527378971.jpg
قرص ضد سرطان
دوشنبه 91/10/25 ساعت 12:39 صبح | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )
تولید قرص ضدسرطان از شیر برای نخستین بار توسط محققان ایرانی


تولید ایرانی : محققان کشورمان، موفق به تولید داروی بیوتکنولوژی حاصل از شیر به صورت قرص حاوی ترکیبات ضدسرطان شدند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تولید ایرانی به نقل از ایسنا دکتر اکبر تقی‌زاده، دانشیار تغذیه دام دانشگاه تبریز تصریح کرد: از سال 89 به عنوان موسس شرکت دانش بنیان در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه علوم پزشکی تبریز، مشغول انجام تحقیقات بنیادی برای استخراج قرص ضد سرطان از شیر شدم که برای رسیدن به فناوری مذکور 10 طرح پژوهشی اجرا شده است.

وی با بیان این که این محصول کاملا طبیعی بوده و برای اولین بار در دنیا تولید شده است، اضافه کرد: این طرح شامل سه بخش تولید شیر غنی سازی شده با ترکیبات ضد سرطان در مرحله تولید، غنی سازی شیر با ترکیبات ضد سرطان بعد از تولید شیر و استخراج قرص ضد سرطان حاوی اسید لینولئیک کونژوگه با استفاده از اکسیپانت‌ها و فیلر و آنتی اکسیدانهای مناسب است که محصول مرحله سوم در دهمین جشنواره ملی ایده‌های بر‌تر موفق به کسب رتبه اول بر‌تر جشنواره شد.

تقی‌زاده در ادامه پیشگیری از سرطان و کمک به درمان سرطان همراه با مصرف داروهای ضد سرطان را از مهم‌ترین کاربردهای این محصول برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: طی مطالعات فراوانی که در کشورهای توسعه یافته صورت گرفته، مشخص شده است که CLA شیر دارای بارز‌ترین ترکیبات در حفظ سلامتی انسان بوده و دو ایزومر آن دارای فعالیت بیولوژیکی بالا و عبارت ازTrans-11، Cis-9 و Trans-10، Cis-12 هستند.

وی گفت: در طرح توسعه‌ای این بررسی، پیش بینی 70 درصد خلوص این ترکیب برای افزایش راندمان اثر قرص دور از انتظار نیست، که امیدواریم با نیل به این مهم قدم موثر در امر پیشگیری و درمان سرطان به ویژه سرطان کولون و سینه برداشته شود.

این محقق خاطرنشان کرد: امروزه در کشورمان این نوع بیماری‌ها در بین مردم شیوع زیادی دارند و به نظر می‌رسد غنی‌سازی شیر با این ماده که در سبد غذایی مردم نیز بیشتر مصرف می‌شود، می‌تواند در کنترل این نوع بیماری‌ها نقش بسیار مهمی داشته باشد.

وی همچنین گفت: پیشرفت‌های به دست آمده در زمینه تغذیه، علوم دامی، صنایع غذایی، زیست فناوری و داروسازی طی دهه‌های اخیر این امکان را برای ما فراهم آورد موادی تولید کنیم که تمام اقشار مصرف کنندگان بدون هیچ دغدغه‌ای قادر به مصرف آن‌ها باشند.

تقی‌زاده با اشاره به روند انجام این بررسی به «وبدا» گفت: بخش مزرعه‌ای این طرح در گاوداری دشت آذر نگین وابسته به بنیاد جانبازان انجام شد و بخش استاندارد سازی فرمولا دارویی در دانشکده داروسازی و مرکز رشد فراورده‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و مشتق سازی و تعیین پروفیل اسیدهای چرب کونژوگه در دانشگاه تبریز انجام شد.

دهمین جشنواره ملی ایده‌های بر‌تر، 23 آذرماه به میزبانی پارک علم و فناوری یزد با حمایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاونت توسعه منابع انسانی ریاست جمهوری و کمیسیون ملی یونسکو برگزار شد.

منبع: پایگاه تولید ایرانی



برچسب‌ها: پزشکی

نامه آسمانی یک شهید
دوشنبه 91/10/25 ساعت 12:34 صبح | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )

بسم الله الرحمن الرحیم

نامه آسمانی یک شهید آسمانی:



بسمه تعالی

به: کارگزینی سپاه ساری

از: پاسدار عملیات ذبیح الله عالی

موضوع: کسر نمودن حقوق ماهیانه

محترماً به عرض می رسانم چون اینجانب دارای چهار هکتار زمین زراعتی آبی و خشکه می باشم و دارای درآمد زیاد می باشد و همین طور حقوق من زیاد می باشد. لذا درخواست می نمایم که در اسرع وقت از حقوق ماهیانه من حدود دو هزار تومان کسر نمائید. خداوند همه ما را خدمتگزار اسلام و امام قرار بدهد.

آمین ذبیح الله عالی

برگرفته از وبلاگ : شهدا



برچسب‌ها: شهدا

عیار انقلاب ایران
دوشنبه 91/10/25 ساعت 12:23 صبح | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )

سردار سلیمانی:

 عیار انقلاب ایران در هیچ کجای جهان یافت نمی شود
 فرمانده سپاه قدس گفت: باید بدانیم خلوص و عیاری که زمان انقلاب در ایران بود در هیچ کجای جهان یافت نمی شود.



به گزارش پایگاه اینترنتی بسیج به نقل از فارس، سردار قاسم سلیمانی عصر امروز در دومین یادواره شهدای شهرستان «رابر» در منطقه قنات ملک ضمن افتتاح مسجد این روستا اظهار داشت: ساخت مساجد یک اتفاق بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه عشایر شهدای بسیاری را تقدیم اسلام و انقلاب کردند، بیان داشت: مردم شهرستان «رابر» با وجود مشکلات فراوان برای دفاع از کشور پا پیش گذاشته و چندین شهید دادند.

سلیمانی با اشاره به اینکه تا ابد مدیون اهل بیت هستیم، خاطرنشان کرد: این لطف خدا بود که انسانی مانند امام خمینی (ره) را برای ما مبعوث کرد تا بتوانیم با آن ارتباط برقرار کرده و با شیوه های پیغمبرگونه آشنا شویم.

فرمانده سپاه قدس اذعان داشت: هیچ بیانی از امام نیست مگر اینکه زیربنایی برای اسلام باشد، ما مدیون امام خمینی(ره) هستیم، فداکاری های زمان جنگ بی دلیل به وجود نیامد و ما مدیون این فرهنگ هستیم.

سلیمانی با بیان اینکه ما نباید سطحی نگر باشیم، یادآور شد: دیدن سرمنشأ یک رود بسیار زیباتر از دیدن رود است، اگر انقلاب ما نبود دیگر کشورها از ما الگو نمی گرفتند.

فرمانده سپاه قدس در ادامه خاطرنشان کرد: باید بدانیم خلوص و عیاری که زمان انقلاب در ایران بود در هیچ کجا یافت نمی شود.

وی شهدا را مانند مدار مغناطیسی دانست که به مدار اصلی متصل هستند و در ارتباط با شهید احمد سلیمانی (شهید شاخص عشایری سال 91 ) گفت: شهید احمد سلیمانی یک استاد اخلاق برای همه رزمندگان بود.
سایت بسیج مستضعفین


برچسب‌ها: ایران

حج بصیرت
دوشنبه 91/10/25 ساعت 12:20 صبح | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )

سردار فضلی در جمع مدیران کاروان های اردویی بسیج خواهران:

 سفر کاروان های راهیان نور حج بصیرت است
 انشین سازمان بسیج مستضعفین کشور و فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور کشور گفت: مقصدهای اردوهای راهیان نور الهی و ارزشمند است و نتایج ثمربخشی در جامعه و جوانان دارد.

به گزارش پایگاه اینترنتی بسیج به نقل از کوله بار، سردار علی فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین کشور و فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور کشور در دوره آموزشی تخصصی مدیران کاروان های اردویی بسیج خواهران ضمن ارزشمند دانستن مقصد اردوهای راهیان نور و با اشاره به الهی بودن آن، نتایج ثمربخش آن را در جامعه و جوانان بسیار موثر دانست.

وی با ذکر خاطره ای از عملیات کربلای 5 و حساسیت آن با اشاره به پیام روح بخش امام راحل (قدس سره) و تاثیر آن بر فرماندهان وقت گفت: عملیات کربلای 5 در شرایطی انجام شد که مدت زمان کوتاهی از عملیات کربلای 4 گذشته بود و با توجه به موانع سختی که پیش رو داشتیم، فرماندهان به تکلیف الهی خویش عمل کردند و اینک ما برای پاسداشت این رشادت ها باید به تکلیف الهی خویش عمل کنیم.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج در بخش دیگری از سخنان خود افزود: سفر کاروان های راهیان نور حج بصیرت است و سالانه هزاران نفر در طرح های جهادی داوطلبانه به کمک هموطنان خود در سراسر کشوراعزام می شوند.

سردار فضلی گفت: بسیج مستضعفین تلاش می کند با سازماندهی منسجم و عالمانه نسبت به برگزاری چنین اردوهایی همت بیشتری داشته باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر در سال های قبل 50 نفر از اساتید دانشگاهی در این اردوها شرکت می کردند اینک با افتخار می گوییم 200 هزار نفر داوطلب حضور در این اردوها هستند.حضور دانشجویان در سال های گذشته 60هزار نفر بود که امروز این تعداد به 200هزار نفر رسیده است.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج به این نکته اصلی اشاره داشت که دعوت ما، دعوت عام است و تمامی ظرفیت های ما برای برگزاری این دوره ها و اردوها نتیجه شور و شوق ملت در این سال ها بوده است.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: اعتماد سازمان بسیج مستضعفین به خواهران بسیجی در این کار بزرگ در مدیریت این اردوها به واسطه تلاش مادرانه و دلسوزانه آنهاست.دوست و دشمن چشم هایشان به برگزاری این اردوهاست. دوستان برای پشتیبانی و دشمنان برای ضعیف جلوه دادن این حرکت فرهنگی.

وی ادامه داد: برنامه ریزی سازمان بسیج مستضعفین در برگزاری اردوهای راهیان نور شامل 6 فرآیند است که عبارتند از: ثبت نام و مدیریت کاروان- حمل و نقل- اسکان- پذیرایی- روایتگری و فضاسازی فرهنگی که اگر ما بتوانیم این مسیر را با سلامت و ایجاد انگیزه مضاعف در ملت شریف ایران اسلامی به خصوص جوانان و نوجوانان تقویت کنیم، رعایت این اصول بخش حساس و اساسی این برنامه های فرهنگی، آموزشی و تربیتی است.

وی در پایان با اشاره به حضور خواهران و برادران اهل سنت و شیعه در کنار هم، با صفا و صمیمیت همیشگی را تجلی بخش اتحاد اسلامی و وحدت ملی در این سفرها دانست.
منبع: سایت بسیج مستضعفین


برچسب‌ها: بسیج

نیروی مقابله با اختناق
یکشنبه 91/10/24 ساعت 2:17 عصر | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )
سردار نقدی:
بسیج مهد نیروی مقابله با اختناق بین المللی است

خبرگزاری فارس: رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز مبارزه بزرگ و نبرد عظیمی در جریان است که بدون ساختار و برنامه و نیروی انسانی ساخته شده و شجاع، در برابر فشارها و تهدیدها پیش نمی رود.

خبرگزاری فارس: بسیج مهد نیروی مقابله با اختناق بین المللی است

به گزارش خبرگزاری فارس، سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین در جلسه هیئت عاشقان ولایت ناحیه مقاومت بسیج جماران تهران بزرگ، گفت: در دوره رژیم طاغوت که ملت حق بیان و حفظ دین و اصول و ارزش ها را نداشتند با ایثار جوانمردان و شیرزنان و با هدایت منحصر به فرد ولایت فقیه، انقلاب اسلامی پیروز شد.

نقدی پیروزی انقلاب اسلامی ایران را شکستن قفس کوچک طاغوت داخلی و فضای اختناق داخلی کشور عنوان کرد و افزود: امروز پر زدن ما در قفس بزرگتری است و آن اختناق بین المللی و نظام جبارانه و طاغوت جهانی است که می خواهد ما به آزادی انسانی خود نرسیم چون با آزادی انسانی و اجرای احکام الهی و اتحاد با دیگر ملت ها از آنها پیشی می گیریم.

وی احساس آزادی انسانی را منوط به شکستن قفس بزرگتر و اختناق بین المللی دانست و تصریح کرد: دشمن تلاش می کند تا اختناق بین المللی حس نشود اما استمرار مقاومت و پیگیری و مجاهدت ملت ایران هر روز آنها را رسوا کرده و چهره اختناق بزرگ بین المللی را نمایان تر می کند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین ضمن اشاره به جنگ طاغوت بین المللی با ایران در زمینه نظامی، امنیتی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی طی 34 سال گذشته خاطرنشان کرد: امروز مبارزه بزرگ و نبرد عظیمی در جریان است که بدون ساختار و برنامه و نیروی انسانی ساخته شده و شجاع؛ در برابر فشارها و تهدیدها پیش نمی رود و این تشکل عظیم برای جنگ در مقابل نظام طاغوت بین المللی فقط در بسیج شکل می گیرد و بسیج، مهد نیروی مقابله با اختناق بین المللی است.

وی تمام موفقیت های انقلاب را حاصل تبعیت از ولی فقیه دانست و بیان کرد: دشمنان ما، مردمی که به زیارت می روند را در سوریه به گروگان می گیرند و یا در عتبات عالیات عراق برای زائرین بمب گذاری می کنند و کسی را که می خواهد تبادل علمی و یا تجاری انجام دهد را محدود می کنند چون این شاه بین المللی به هر کشوری هر قدر که زورش برسد زور می گوید و حتی با هواپیمای بدون سرنشین به کشتار مردم می پردازد.

نقدی با بیان اینکه هر مبارزه و حرکتی نیاز به سوخت و انرژی دارد، خاطرنشان کرد: شبکه ای که عامل پیروزی انقلاب در مقابل شاه بود، حزب و گروه و واحد چریکی نبود بلکه حلقه های مذهبی و تربیتی مردم در مساجد با پشتوانه روحانیت بود همچنان که فعالیت محدود گروهک های مسلح همچون چریک های فدایی خلق و مجاهدین خلق (منافقین امروز) در جریان انقلاب با دستگیری و اعدام آنها شکست خورد.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج ظرفیت مبارزاتی انقلاب را جوانان حلقه های مذهبی و متصل به مرجعیت و ولایت عنوان کرد و اظهار داشت: نه تنها پیروزی بلکه تداوم انقلاب نیز با تجربه موفق همین ظرفیت صورت گرفت و امروز برای مقابله با اختناق بین المللی باید این ظرفیت را تقویت و توسعه دهیم که این وظیفه بر دوش سرمربیان، مربیان و سرگروه‌های شجره طیبه صالحین بسیج است.

وی به انتقادهایی در زمینه عدالت گستری، رفتارهای اجتماعی، فرهنگ کار و ... در جامعه اشاره و تصریح کرد: مقابله با ابرقدرت ها از ملت شجاع ایران برمی‌آید ولی زمین زدن آنها چیزی بیشتر از شجاعت می خواهد و آن بنیه و نیروی قوی است.

نقدی در پایان با تاکید بر اینکه مشکلات فقط با دستور از بالا حل نمی‌شود، خاطرنشان کرد: حل این مشکلات، انسان های وارسته و نیروی انقلابی و ساخته شده می خواهد و مقام معظم ولایت نیز از بسیج کادرسازی و تربیت را می‌خواهند.

فارس نیوز



برچسب‌ها: بسیج

کلیدواژه فتنه آینده
جمعه 91/10/22 ساعت 11:35 عصر | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )
آیت‌الله جنتی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:
انتخابات آزاد، کلید‌واژه فتنه آینده است/ آمریکا به دنبال ایجاد بلوا در عراق

خبرگزاری فارس: خطیب موقت جمعه تهران، واژه «انتخابات آزاد»‌ را همانند واژه «تقلب» در انتخابات که در سال 88 از سوی کاندیدای مغلوب مطرح شد، کلیدواژه فتنه آینده دانست.

خبرگزاری فارس: انتخابات آزاد، کلید‌واژه فتنه آینده است/ آمریکا به دنبال ایجاد بلوا در عراق
? گزارش تصویری مرتبط

-------------------------------

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، آیت‌الله احمد جنتی در خطبه‌های نماز عبادی ـ سیاسی جمعه تهران با تسلیت رحلت آیت‌الله العظمی حاج‌آقا مجتبی تهرانی و تبریک آزادی گروگان‌های ایرانی در سوریه به حادثه 19 دی قم اشاره و تصریح کرد: در آن زمان که رژیم پهلوی فکر می‌کرد هیچ قدرتی نمی‌تواند در برابر آن کاری کند و رهبر کبیر انقلاب را تبعید و مردم را هم سرکوب کرده بود با درج مطلبی در روزنامه اطلاعات خشم مردم را یکباره برانگیخت.

وی افزود: خروش طلاب و مردم قم در روز 19دی انقلاب را زنده و حرکت را تجدید کرد.

خطیب موقت جمعه تهران با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران برای همه کشورهای اسلامی درس است، گفت: مردم ایران رژیمی را ساقط کردند که تمام قدرت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای از آن حمایت می‌کردند. باید توجه داشت که رژیم پهلوی به دست مردمی که در فضایی آرام تظاهرات می‌کردند ساقط شد نه عده‌ای که تروریست و مسلح باشند.

آیت‌الله جنتی در ادامه به یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری اشاره و تصریح کرد: انتخاباتی که هر سال در کشورمان برگزار شده، همواره سالم بوده است و شاهد آن تمام مردم کشورمان هستند.

وی ادامه داد: چه زمانی انتخابات ما آزاد نبوده؟! چه کسی را به زور وادار کرده‌اند که رأی به کسی بدهد و به کسی رأی ندهد؟ به چه کسی زور گفته‌اند که ثبت‌نام بکن یا ثبت‌نام نکن؟ درِ مرکز ثبت‌نام باز بوده، قانون اساسی هم شرایط را معین کرده و با این شرایط هر کسی می‌تواند بیاید، و اگر کسی واجد شرایط باشد امکان رد شدن ندارد و اگر هم واجد شرایط قانونی نباشد، توقع نداشته باشد صلاحیتش تأیید شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران واژه «انتخابات آزاد»‌ را همانند واژه «تقلب» در انتخابات سال 88 که از سوی کاندیدای مغلوب مطرح شد، کلیدواژه فتنه آینده دانست و گفت: من نمی‌توانم افرادی را که واژه «انتخابات آزاد» را مطرح می‌کنند نام ببرم اما این افراد شکست‌خورده‌های سیاسی هستند.

آیت‌الله جنتی اضافه کرد: دیگر کسانی که انتخابات آزاد را مطرح می‌کنند، سلطنت‌طلبان، آمریکا و اسرائیل هستند و یکی از آنها می‌گفت که راه براندازی انقلاب و حکومت اسلامی در ایران همین حربه تبلیغاتی «انتخابات آزاد» است.

وی تصریح کرد: این افرادی که ادعای سیاست می‌کنند و در یک زمانی نیز کارها دست آنها بود و نقش والایی در حکومت داشتند، امروز چرا همراستا با دشمنان حرف از انتخابات آزاد می‌زنند؟

خطیب موقت جمعه تهران با تأکید بر اینکه ملت ایران بصیرت بالایی دارد و فتنه سال 88 را نیز به خوبی تجربه کرده است، خطاب به مطرح‌ کنندگان انتخابات آزاد گفت: حالا دیگر این حرف‌ها را نزنید، خجالت بکشید،‌ چرا که مردم هم لیدرهای فتنه و هم ساکتین فتنه را که از پشت سر چراغ سبز نشان می‌دادند، شناخته‌اند. 

آیت‌الله جنتی با بیان اینکه آن افرادی که در فتنه سال 88 دخیل بودند امروز طلبکار شده‌‌اند، گفت: این افراد بعد از اینکه در فتنه بلوا برپا کردند و هزینه سنگینی بر مردم و مملکت وارد کردند امروز حرف از انتخابات آزاد می‌زنند. آری پس از اینکه مردم را به فتنه و‌ آتش کشیدید، کرسی ریاست‌جمهوری نیز حالا منتظر شماست!!

خطیب امروز نماز جمعه تهران به انقلاب مردم مظلوم بحرین اشاره و تصریح کرد: مردم بحرین مظلومند اما هیهات منا الذله پشت سر آنان است.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا و صهیونیست‌ها در عراق به دنبال شعله‌ور کردن آتش فتنه هستند هشدار داد: مستکبران به دنبال ایجاد جنگ‌داخلی در عراق هستند و ایران اسلامی نیز هر کاری که در توان دارد برای دفاع از عراق انجام خواهد داد اما مردم عراق باید هوشیار باشند.

آیت‌الله جنتی در خطبه‌ اول نماز جمعه تهران نیز با اشاره به رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) گفت: یکی از مواردی که ایشان بسیار بر آن تاکید کرده‌اند راه‌ انداختن کار مردم بوده است.

وی افزود: پیامبر اعظم(ص) در حدیثی کسانی که مدیریتی را برعهده دارند و کار را بر مردم سخت می‌گیرند نفرین کرده‌اند. کسانی که امروز در داخل کشور به جای گره‌گشایی گره ایجاد می‌کنند را نیز به توجه به این مسئله فرامی‌خوانم.

خطیب جمعه تهران همچنین با انتقاد از بانک‌های کشور و بهره‌های سنگین گفت: پیامبر گرامی اسلام می‌فرمایند اگر حتی یک درهم ربایی اخذ شود، معادل 36 بار عمل شنیع زنا است.

آیت‌الله جنتی در ادامه سخنان خود همچنین با اشاره به تاکید پیامبر گرامی اسلام(ص) بر پاکدستی در مامورین حکومتی گفت: ایشان بر این مسئله تاکید کردند که اگر حتی دختر من فاطمه(س) نیز دزدی کند من دست او را می‌برم و ما چنین قاطعیتی را در مقابله با فساد سراغ نداریم.

وی همچنین با اشاره به مقاومت پیامبر گرامی اسلام(ص) نیز گفت: با وجود اینکه فشارهای سختی بر مسلمین زمان پیامبر(ص) وارد می‌شد و شکنجه‌های شدیدی را بر آنان تحمیل کردند اما آنها دست از مقاومت برنداشتند.

منبع: فارس نیوز

 



برچسب‌ها: نماز جمعه

نقشه جدید دشمنان
پنج شنبه 91/10/21 ساعت 1:9 عصر | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )
باقری‌لنکرانی هشدار داد
نقشه جدید دشمنان برای تبدیل انتخابات مردمی ایران به انتخابات نخبگانی

خبرگزاری فارس: سخنگوی جبهه پایداری گفت: لازم است مدعیان ولایت‌مداری نسبت خود را در عرصه اجتماع با ولایت فقیه روشن کنند.

خبرگزاری فارس: نقشه جدید دشمنان برای تبدیل انتخابات مردمی ایران به انتخابات نخبگانی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم کامران باقری‌لنکرانی چهارشنبه شب در مدرسه علمیه رضویه قم با اشاره به وجود اختلاف در میان مسلمانانی که ادعای پیروی از کتاب خداوند را دارند اظهار کرد: برای فهم دقیق قرآن باید به عترت و اهل بیت پیامبر (ص) متمسک شد.

وی افزود: در میان شیعیان نیز اختلافاتی وجود دارد؛ در کلام شیعه ناب ترجمان عملی تمسک به اهل بیت(ع) چیزی جز ولایت فقیه نیست.

سخنگوی جبهه پایداری با بیان اینکه برخی افراد که در زمان حیات امام نسبت به ایشان بی‌مهری روا می‌داشتند پس از رحلت آن بزرگوار ندای طرفداری از خط امام سر دادند گفت: این‌گونه نیست که انسان از صمیم قلب کسی را دوست بدارد اما این محبت منجر به رفتار اجتماعی در او نشود.

دشمن برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای انتخابات 92 دارد

وی ادامه داد: لازم است مدعیان ولایت‌مداری نسبت خود را در عرصه اجتماع با ولایت فقیه روشن کنند وگرنه ممکن است به پیروی از هوای نفس مشغول شده و خودسر شوند.

باقری‌لنکرانی با اشاره به دیدار مردم قم با رهبر انقلاب در 19 دی‌ماه سال جاری بیان داشت: دشمن برای انتخابات سال آینده برنامه‌ریزی ویژه‌ای دارد بنابراین باید توجه به سخنان رهبری را به عنوان مصداق بارز ولایت‌مداری مد نظر داشته باشیم.

عضو مؤسس جبهه پایداری تأخیر در انتخابات را از جمله خطراتی دانست که ممکن است متوجه انتخابات سال آینده باشد و افزود: دشمنان اسلام و ایران در صدد از رونق انداختن این انتخابات بوده و شبهه آزاد نبودن آن را مطرح کنند و گاه این سخن از زبان کسانی شنیده می‌شود که در این کشور مسئولیت داشتند.

*شاهد انتخابات آزاد در ایران روی کار آمدن سلایق مختلف است

وی اضافه کرد: انتخابات ایران همواره آزاد بوده و شاهد این سخن در دست گرفتن امور توسط گروه‌های مختلف است؛ زمانی که آقای خاتمی عهده‌دار ریاست جمهوری بود آقای احمدی‌نژاد رأی آورد.

باقری‌لنکرانی با بیان اینکه توقع نیست کسانی که خود مسئول برگزاری انتخابات هستند شعار انتخابات آزاد سر بدهند عنوان داشت: طراحی نظام سیاسی ایران به قدری از سلامت برخوردار است که امکان دخالت در آراء مردمی منتفی است.

سخنگوی جبهه پایداری خاطرنشان کرد: دشمنان برای کم رنگ کردن انتخابات آینده به دنبال تبدیل آن به انتخابات نخبگانی به جای انتخابات مردمی هستند؛ مشاهده می‌کنیم در غرب تنها راه رسیدن به قدرت از میان احزاب می‌گذرد و حضور مردم نیز تصنعی است و امروز افرادی به دنبال ترویج این مسئله در ایران هستند در حالی که امام خمینی(ره) در گذشته با آن مخالفت کرده بود.

*طرح مطالبات غیر واقعی در آستانه انتخابات حربه دشمنان است

وی گفت: طرح مطالبات غیر واقعی و غیر مرتبط با آرمان‌های امام و انقلاب از دیگر راهکارهای دشمنان برای کم رنگ ساختن حضور مردم در آستانه انتخابات است و علاوه بر این مسائلی چون بحث مکتب ایرانی یا دولت توسعه، دولت امید یا دولت رفاه نیز از این سنخ شعارهاست که نوعی تضعیف مسیر مردم‌سالاری دینی محسوب می‌شود.

باقری‌لنکرانی با اشاره به قطعی بودن شکست کسانی که این‌گونه شعارها را دنبال می‌کنند ابراز کرد: این مصداق ولایت‌مداری نیست زمانی که رهبر انقلاب می‌فرمایند این دهه، ‌زمان پیشرفت و عدالت بر اساس الگوی انقلاب اسلامی است کسانی حرف‌های دیگری بزنند.

نتیجه انتخابات 92 تنها توسط مردم تعیین می‌شود

عضو مؤسس جبهه پایداری بیانات رهبری در جمع مردم قم را مورد توجه قرار داد و افزود: جبهه پایداری افراد را بر اساس شاخصه‌هایی که مقام معظم رهبری بیان فرمودند محک می‌زند و کاندیدای خود را معرفی می‌کند هرچند عمده برنامه جبهه پایداری تدوین برنامه دولت یازدهم است.

وی بیان داشت: نگاه فوریتی به مشکلات اقتصادی و نگاه مبنایی به مسئله فرهنگ باید اساس برنامه‌ریزی برای برنامه دولت یازدهم باشد اما نکته اساسی این است که نتیجه انتخابات آتی هر چه باشد توسط مردم تعیین می‌شود.

منبع: فارس نیوز



برچسب‌ها: انتخابات

زائران پیاده امام رضا علیه السلام
پنج شنبه 91/10/21 ساعت 1:6 عصر | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )
با طی مسافتی 1900 کیلومتری
زائران پیاده مشهدالرضا تا کربلای معلی به شلمچه رسیدند

خبرگزاری فارس: زائران پیاده مشهدالرضا تا کربلای معلی با طی مسافتی 1900 کیلومتری به شلمچه رسیدند.

خبرگزاری فارس: زائران پیاده مشهدالرضا تا کربلای معلی به شلمچه رسیدند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، زائران پیاده مشهدالرضا تا کربلای معلی با طی مسافتی 1900 کیلومتری از حرم مطهر امام رضا (ع) وارد مشهد شهیدان شلمچه شدند.

این زائران که حرکت خود را به نیت زیارت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) آغاز کرده بودند روز گذشته از طریق جاده آبادان ـ اهواز وارد شهر آبادان شده و پس از استراحتی کوتاه حرکت خود را به سمت خرمشهر و مشهد شهدای شلمچه آغاز کردند.

این زائران که در حدود 30 نفر هستند مسیر خرمشهر تا شلمچه را نیز به احترام و قداست شهدای گلگون کفن هشت سال دفاع مقدس با پای برهنه پیمودند.

زائران پیاده مشهد‌الرضا تا کربلای معلی پس از وارد شدن به مشهد شهدای شلمچه به مقام شهدای گمنام شلمچه ادای احترام کردند.

قرار است این زائران امروز از مرز شلمچه به سمت عراق حرکت کرده تا پس از طی مسیر 570 کیلومتری به زیارت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نائل شوند.



برچسب‌ها: زائر

خصوصیات خودسازی بسیج
پنج شنبه 91/10/21 ساعت 1:2 عصر | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )

بسم الله الرحمن الرحیم

قسمتی از بیانات امام خامنه ای در جمع بسیجیان خراسان شمالی 1391:

یکى از خصوصیات، خودسازى است. ما باید خودمان را تربیت کنیم. منِ مسنِ پیرمرد هم احتیاج دارم خودم را تربیت کنم، خودم را مهار کنم، خودم را حفظ کنم. حرکت در جوان سریع‌تر، تصمیم‌گیرى سریع‌تر، اقدام سریع‌تر است؛ بنابراین مراقبت و محافظت و خودسازى هم بسیار حساس‌تر است. خودسازى، کار سهل و ممتنعى است؛ هم آسان است، هم سخت است. اگر در محیطى قرار بگیریم که مناسب باشد، مساعد باشد، میشود آسان. شما مثلاً اهل توجه‌اید، اهل دعا و اهل تضرع و اهل گریه هستید. گاهى انسان در یک محیطى قرار میگیرد که محیط، محیط تضرع و گریه و توجه است؛ همه‌ى دلها به سوى خداست، همه‌ى اشکها جارى است؛ اینجا حالت تضرع براى انسان آسانتر دست میدهد. این، محیط مساعد است. محیط مساعد، خودسازى را آسان میکند. یکى از محیطهاى مساعد، خود مجموعه‌ى حالات دفاع مقدس بود؛ اما محیط مساعد، خود بسیج است. شما که در این مجموعه هستید، در واقع در یک فضاى مساعدى براى خودسازى هستید. تقوا، خویشتندارى، دورى از گناه، انجام فرائض، نماز خواندن به صورت فرصتى براى انس با خداى متعال، توجه به معانى نماز، حضور قلب، تمرکز در حال نماز؛ اینها ابزارهاى خودسازى است.



برچسب‌ها: بسیج

سریال های ماهواره ویران کننده خانواده
چهارشنبه 91/10/20 ساعت 11:23 عصر | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )
در سال‌های اخیر بیشتر از هر زمان دیگری شاهد این هستیم که اعضای خانواده وقت خود را با برنامه‌های تلویزیونی پر می‌کنند.

این مساله می‌تواند پیامدهای مثبت و منفی داشته باشد؛ پیامدهای مثبت آن همان اطلاع‌رسانی و آموزش و در جریان مسائل روز قرار گرفتن افراد است. اما پیامدهای منفی آن را هم نباید نادیده گرفت و به ویژه این پیامدهای منفی هنگامی بیشتر خودشان را نشان می‌دهند که بیشتر وقت خانواده را برنامه‌های ماهواره‌ای و مخصوصا سریال‌ها به خود اختصاص دهد.

نباید از یادمان برود که چه چیزی در زندگی‌مان می‌تواند از درجه اهمیت بیشتری برخوردار باشد. آیا همکلام شدن با همسر و فرزندانمان مهمتر است یا تماشا و تعقیب کردن این برنامه‌ها و اگر این کار را به همکلامی با همسرمان ترجیح می‌دهیم، آیا متوجه تبعات آن هستیم؟ آیا متوجه فضای سردی که در خانواده ایجاد می‌شود و عواطفی که روز به روز کمرنگ می‌شود هستیم؟

جای تعجب نیست که سریال‌های خوش رنگ و لعاب ماهواره‌ای توانسته باشند توجه بخش عظیمی از افراد را به خود جلب کرده باشند به طوری که آنها ساعت‌ها پای این برنامه‌ها بنشینند و حتی حاضر باشند از وقتی که در خانه برای دیگر افراد خانواده دارند کم کرده و این فیلم‌ها را دنبال کنند. جذابیتی که در این سوژه‌ها وجود دارد انکارنشدنی است و من نمی خواهم این مساله را محکوم کنم چرا که تنوع و رنگ در این برنامه ها برای بیننده جذاب است؛ اما باید در نظر داشت که تردید و شک و مرتبط کردن این برنامه ها با زندگی های ایرانی دردسرساز شده است.

در موارد زیادی مشاهده می‌شود که داستان‌هایی که در این سریال‌ها وجود دارد زوج‌ها را نسبت به یکدیگر بدبین کرده و زندگی خانوادگی دچار خطر و تهدید شود. پرخاشگری، فحاشی، شک و سوءظن، کمرنگ شدن ارزش‌ها، زیر سوال بردن هنجارها و مواردی از این دست تنها تاثیر کوچکی از تماشای این سریال‌هاست که روی زوج‌ها به جا می‌ماند.

در بسیاری از مشاوره‌ها آنچه به چشم میخورد این است که همسران نسبت به یکدیگر دچار نوعی بی‌اعتمادی شده‌اند این در حالی است که در فرهنگ ما نسبت به اعتماد کردن به یکدیگر سفارش شده است و می‌توان از این سریال‌های ماهواره‌ای به عنوان محرک نام برد که شک و سوءظن را ایجاد می‌کند.

یکی از موارد مهمتر این است که معمولا این برنامه‌ها با حضور کودکان تماشا می‌شود و آنها با توجه به سن کم و این که توانایی تشخیص فیلم از زندگی واقعی را ندارند دچار تعارض‌های فراوان شده و از طرفی با هنجارهایی که به آنها آموزش داده می‌شود و از طرف دیگر با مواردی که در فیلم‌ها مشاهده می‌کنند تضاد پیدا کرده و بین درست یا نادرست بودن هر کدام از آنها سردرگم می‌شوند.

اینها نکاتی است که هم باید خانواده‌ها به آن توجه کنند و هم مسوولان صدا و سیما و حتی در سیاستگذاری‌های کلان‌تر به این مسائل باید توجه شود. باید به تنوع برنامه‌ها، به رنگ‌ها، به موسیقی و ساختار برنامه‌ها توجه بیشتری نشان دهند. این طبیعی است که افراد بعد از خستگی کار روزانه به دنبال رنگ و لعاب و شکل ظاهری برنامه‌های تلویزیون باشند و نگران کننده است که برنامه‌های ماهواره‌ای می‌تواند این خواسته را برآورده سازند و اهداف خود را با ساخت برنامه‌های مورد نظرشان دنبال کنند.

منبع: تعامل نیوز



برچسب‌ها: ماهواره

 
لینک دوستان
دیگر موارد
کد موزیک آنلاین برای وبگاه