سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/138697527378971.jpg
فقاهت امام خامنه ای
شنبه 93/3/31 ساعت 2:16 عصر | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )
بسم الله الرحمن الرحیم
حضرت آیت الله علامه محمدتقی مصباح یزدی:
کسانی که از نزدیک با رهبری آشنایی دارند و می توانند ایشان را با اقرانشان مقایسه کنند، متوجه می شوند که تفاوت از زمین تا آسمان است؛ میان ماه من تا ماه گردون، تفاوت از زمین تا آسمان است.
امثال بنده همین اندازه مفهمیم که ایشان خیلی بهتر از دیگران است؛ اما چقدر بهتر است، نمی توانیم درست ارزیابی کنیم.
اگر همه نعمت های مادی را در یک کفه بگذاریم و این نعمت را در کفه دیگر، ارزش و نفع وجود شخص ایشان به عنوان یک نعمت برای فرد فرد ما، نه برای کل جامعه، از مجموع نعمت های مادی که خدا به هر فردی می دهد، بیش تر است. البته نعمت معرفت خدا و ولایت اهل بیت - علیهم السلام - جای خود را دارد. بنابراین اگر ما بخواهیم با اعداد و ارقام ارزش نعمت وجود ایشان را برای هر فردی تعیین کنیم، این کار نشدنی است. - کسانی که در عالم فقاهت همگی به انصاف و تقوا معروف هستند، شهادت می دهند که ما رهبر معظم انقلاب را در فقاهت نه تنها کم تر از اقرانشان نمی دانیم، بلکه در مواردی برای ما ثابت شده که ایشان افضل هستند.


منبع: نکته ها و گفته ها ، دفتر اول
(برگرفته از وبلاگ:سیرت امام سیدعلی خامنه ای)



متهم فتنه88 و غائله ای دیگر
چهارشنبه 93/3/28 ساعت 5:42 عصر | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )

متهم فتنه 88 در پی ایجاد غائله‌ای دیگر/ دستگاه قضا با فراریان فتنه برخوردی قاطع دارد

گویا سعید حجاریان همچنان در خواب زمستانی به سر می‌برد و در جریان اخبار روز داخلی نیست که حداقل بداند قوه قضاییه با متهمان متواری فتنه 88 برخوردی قاطعانه دارد و قرار نیست افرادی که با آشوب طلبی و لشکرکشی‌های خیابانی به نام(اعتراض)! به همنوایی با معاندان خارج نشین نظام پیوستند و کشور را درگیر چالش‌ها و حوادث مختلف کردند؛ از تیررس قانون مصون بمانند و به خیال وی به راحتی به ایران بازگردند و هیزم بر آتش فتنه‌ای دیگر بریزند.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران،‌ سال 88 پس از برگزاری دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عده‌ای از طرفداران آشوب طلب یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری آغاز غائله‌ای مخرب را در کشور کلید زدند که فضای سیاسی اجتماعی ایران را دستخوش حوادث و بحران‌های مختلف کرد.



هرچند که ایران اسلامی مدتی درگیر حوادث بر جای مانده از اردو کشی‌های خیابانی عده‌ای قانون شکن بود اما رهبری داهیانه و رهنمودهای به هنگام مقام معظم رهبری، ملت ایران را از کوره راه این حوادث عبور داد و آرامش را بر فضای کشور حاکم کرد که این تنها یک روی سکه خاموش کردن آتش فتنه 88 بود و روی دیگر آن برخورد جدی و قاطعانه دستگاه قضا با متهمان این فتنه بزرگ بود که با دستگیری برخی عوامل جریان ساز در این آشوب مسیر فتنه مسدود شد.

تلاش "حجاریان" برای ایجاد فتنه‌ای دیگر

بر اساس این گزارش؛ با گذشت نزدیک به 5 سال از فتنه 88 برخی معاندان نظام که در جریان این فتنه دستگیر شده بودند دست به تحرکات تازه‌ای زده‌اند تا به خیال خام خود جرقه آتش فتنه‌ای دیگر را روشن کنند.



حجاریان در دادگاه فتنه 88


"سعید حجاریان" تئورسین اصلاح طلبی است که در جریان فتنه 88 بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. دستگاه قضا دادگاه این متهم و دو نفر از همفکرانش را برگزار که در نهایت به نقش خود در جریان آشوب‌های فتنه اعتراف کرد.

جالب این که این متهم فتنه 88 سال گذشته طی گفتگویی اعلام کرد که آنچه در جریان انتخابات 1388 در ایران رخ داده نه تقلب نه نه تخلف بلکه «تدلیس سیستماتیک» بوده است و حال آنکه در جریان فته 88 تاکید بر تقلب انتخاباتی داشت!

این متهم فتنه 88 طی روزهای اخیر در گفتگو با مجله ادیشه پویا از افکار خود مبنی بر طراحی فتنه‌ای دیگر پرده برداشته و اعلام کرده است: اگر روحانی بتواند فضایی را فراهم کند که جوانانی که از ایران خارج شدند (آشوب‌گران فراری) به داخل ایران برگردند خیلی مهم است.

خارج نشینان معاند حامیان جریان فتنه جدید

اما طرح این مساله از سوی این تئورسین اصلاح طلب در حالی صورت گرفته که گویا خود وی نیز از حمایت خارج نشینان معاند نظام از این حرف‌ها بی خبر نیست و بر اساس آنچه در انتهای سال گذشته از سوی "ابراهیم نبوی" فراری ضد انقلاب مطرح شده جرقه فتنه جدید را کلید زده است.



"ابراهیم نبوی" که چند وقتی است در رسانه‌های ضد انقلاب سخن از بازگشت به وطن می‌راند در یک برنامه تلویزیونی خطاب به همقطارانش در جنبش زرد شده سبز که در حال حاضر خواهان بازگشت به کشور هستند، گفت: "از شما می‌خواهم که تا دو ماه دیگر برای بازگشت صبر کنید طبق اطلاعاتی که من دارم دو ماه دیگر بهترین زمان برای بازگشت به ایران است و زمینه مهیاست!"

دستگاه قضا بن بست فراریان فتنه88

سعید حجاریان که گویا همچنان می‌خواهد از آبشخور فتنه 88 تغذیه کرده و با سوء استفاده از فضای جدید سیاسی کشور راه را بر فراریان فتنه 88 که پس از به پا کردن آن آشوب به کشورهای خارجی گریختند، باز کند؛ غافل از این که تمامی این فراری‌های خائن با درایت قوه قضاییه به صورت غیابی محکوم شده‌اند.




در همین زمینه حجت‌الاسلام والمسلمین "محسنی اژه‌ای" سخنگوی دستگاه قضا در شصت و دومین نشست خبری با بیان اینکه 4 مورد از کسانی که در طول سالیانی تحت تعقیب و متواری بودند به کشور مسترد شدند، تصریح کرد: این خبر از جهتی خبر خوشایندی است و جای تشکر از کسانی دارد که در این زمینه تلاش کردند اما بنده سفارش می‌کنم که خود این متهمین اگر برگردند به نفع آن‌ها خواهد بود، البته این بدان معنا نیست که محاکمه نمی‌شوند، بلکه اگر خودشان به کشور بازگردند با اینکه دستگیر شوند، متفاوت است.  

 
وی اضافه کرد: افرادی که در جریان فتنه 88 مرتکب جرم شدند، چند نفر به صورت غیابی محکوم شدند و 13 نفر دیگر در مسیر حکم غیابی هستند.  
 
وی افزود: اینکه این متهمین در مسیر حکم غیابی هستند، یعنی به آن‌ها از طریق جراید اعلام خواهد شد که به دادگاه بیایند تا به صورت حضوری محاکمه شوند، اما چنانچه بازنگردند در مسیر حکم غیابی قرار خواهند گرفت.  
 
دادستان کل کشور اظهار داشت: چند نفر که به کشور بازگشتند تحت تعقیب قرار گرفتند و یک نفر در زندان و دو نفر با قرار وثیقه آزادند.  
 
(مشروح شصت و دومین نشست خبری سخنگوی دستگاه قضا در همین زمینه را اینجا بخوانید)

از آنجایی که شاید سعید حجاریان و افرادی امثال وی مطمئن نشده اند که دستگاه قضا با متهمان فراری فتنه 88 برخورد جدی خواهد داشت و حتی رسیدگی به پرونده آنها را غیابی دنبال می‌کند، باز هم توجه این افراد فتنه انگیز را به سخنان سخنگوی دستگاه قضا در شصت و سومین نشست خبری جلب می‌نماییم.

**صدور کیفرخواست برای 27 نفر از متهمین فتنه 88

سخنگوی دستگاه قضا با بیان اینکه حدود 27 نفر از کسانی که در جریان فتنه 88  و صدور کیفرخواست  آنها خبرداد.

وی تصریح کرد: برخی که تحت تعقیب بودند برایشان کیفرخواست صادر شد و از این 27 نفر 14 نفر کسانی هستند که حکم به صورت غیابی برای آنها صادر شده است.

وی افزود: حکم این افراد از طریق رسانه‌ها و روزنامه رسمی اعلام شده و آنها حق اعتراض دارند.


(مشروح شصت و دومین نشست خبری سخنگوی دستگاه قضا در همین زمینه را اینجا بخوانید)





تعقیب کیفری متهمین فراری فتنه 88 از سوی دستگاه قضا ادامه دارد


در همین زمینه "غلامحسین اسماعیلی" رئیس کل دادگستری استان تهران به باشگاه خبرنگاران گفت: مطابق قانون متهمان متواری فتنه 88 تعقیب کیفری هستند و دستگاه قضا به صورت غیابی به پرونده آنها رسیدگی می‌کند.(متن کامل این خبر اینجا)

دستگاه قضا با فراریان فتنه برخوردی قاطع دارد

بر اساس این گزارش؛ تنها یک نتیجه برای این ادعاهای سعید حجاریان باقی است که وی گویا همچنان در خواب زمستانی به سر می‌برد و در جریان اخبار روز داخلی نیست که حداقل بداند قوه قضاییه با متهمان متواری فتنه 88 برخوردی قاطعانه دارد و قرار نیست افرادی که با آشوب طلبی و لشکرکشی‌های خیابانی به نام (اعتراض)! به همنوایی با معاندان خارج نشین پیوستند و کشور را درگیر چالش‌ها و حوادث مختلف کردند؛ از تیررس قانون مصون بمانند و به خیال وی به راحتی به ایران بازگردند تا به همراهی این به اصطلاح تئورسین سیاسی هیزم بر آتش فتنه‌ای دیگر بریزند؛ که اگر این خیال خام همچنان ادامه دارد تاکید می‌شود به احکام متهمان متواری فتنه 88 توجه کنند. 

منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: فتنه گران

دزد پر رو یقه صاحبخانه را می گیرد
سه شنبه 93/3/27 ساعت 8:9 عصر | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )

بسم الله الرحمن الرحیم

ظاهرا بعد از همه فتنه گری ها و حمایت از آشوبگران توسط انگلیس خبیث ، ما بدهکار شدیم و باید تضمین دهیم. دولت محترم لازم است بدانید این انگلیس حیله گر هست که باید تضمین دهد دست از پا خطا نکند نه جمهوری اسلامی ایران که از حقوق خود دفاع می کند.

 



 

ویلیام هیگ:

برای بازگشایی سفارت، ایران باید تضمین‌ دهد

وزیر خارجه انگلیس گفت: برای بازگشایی سفارت، ایران باید تضمین‌هایی بدهد و این تضمین در رابطه با کادر دیپلماتیک سفارت است.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران، دقایقی پیش "ویلیام هیگ" وزیر خارجه انگلیس در گفتگو با شبکه  بی‌بی‌سی  اظهار داشت: برای بازگشایی سفارت، ایران باید تضمین‌هایی بدهد و این تضمین در رابطه با کادر دیپلماتیک سفارت است، تا این افراد بتوانند وظایف خود را انجام دهند و افراد دیپلمات سفارت باید امکان تماس و دسترسی به مقامات ایران را داشته باشند.

وی ادامه داد: امیدوارم دولت کنونی و شخص ظریف بتواند این تضمین‌ها را عملی کند با این اطمینان است که سفارت‌ طی چند هفته آینده باز می‌شود و انتصاب  کاردار غیرمقیم در ماه‌های اخیر و مخصوصاً تماس‌هایی که دو کشور در حاشیه مذاکرات هسته‌ای با هم داشتند، این زمینه را فراهم کرد که دو کشور خیلی زودتر از آنچه که فکر می‌کردند به تفاهم برسند و پیش بینی می‌شود بازگشایی سفارت در توسعه روابط و مخصوصاً مذاکرات هسته‌ای مؤثر باشد.

وزیر خارجه انگلیس افرود : ما تضمین‌هایی از جمله ایمنی و امنیت کارکنان سفارت‌مان در تهران و آزادی عملشان در ملاقات و تماس با مقامات ایرانی را می خواهیم.

وی خاطر نشان کرد : تضمین‌ها از طرف دولت ایران و مشخصا وزیر امور خارجه ایران به من داده شده است .    منبع: باشگاه خبرنگاران




ناکامی امریکا
دوشنبه 93/3/26 ساعت 2:44 عصر | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )
سردار جزایری:

آمریکا می‌خواهد انتقام ناکامی خود در سوریه را از عراق بگیرد/ مقاومت عراق پیروز نهایی جنگ با تروریست خواهد بود

معاون ستادکل نیروهای مسلح بابیان اینکه آمریکا می‌خواهد انتقام ناکامی خود در سوریه را از عراق بگیرد، گفت: شواهد و اسناد همگی به‌وضوح بیانگر حضور آمریکا، رژیم صهیونیستی، انگلیس و ارتجاع عرب در مدیریت صحنه درگیری‌های امروز کشور عراق است.
به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط‌عمومی سپاه پاسداران؛سردار سرتیپ پاسدار سیدمسعود جزایری معاون امور بسیج و تبلیغات دفاعی ستادکل نیروهای مسلح در گفت‌وگویی اظهار داشت: رژیم‌های آمریکا، رژیم صهیونیستی، انگلیس و ارتجاع عرب، مأموریت و وظیفه خاصی در جنگ علیه حاکمیت کنونی عراق دارند البته کشورها و گروه‌های دیگری نیز در این هجوم و تجاوزگری دست دارند که در وقت مناسب معرفی خواهند شد.
 
وی ادامه داد: برخلاف تلاش‌های مذبوحانه ایادی و دست‌نشانده‌های شیطان بزرگ، مقاومت در منطقه نهادینه شده و جبهه استکبار قادر به نابودی آن نیست.

 
معاون ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه تروریسم در نزد بشریت محکوم است، تصریح کرد: آتش برافروخته شده توسط تروریست‌های دست‌پرورده آمریکا، اروپا و ارتجاع منطقه به‌زودی دامن خود آن‌ها را خواهند سوزاند.
 
سردار جزایری اضافه کرد: برخلاف تصور رژیم‌های قرون وسطایی حامی تروریست‌های سوریه و عراق، هرچند در این نوع میدان‌ها تعداد زیادی از تروریست‌ها کشته و معدوم خواهند شد، اما بازماندگان تروریست‌ها از آن‌ها به‌عنوان مسببان اصلی جنایات انتقام خواهند گرفت.
 
وی ابراز کرد: یکی از مسائل قابل توجه، هجوم اخیر تروریست‌ها به کشور و مردم بی‌گناه عراق، برنامه‌ریزی هماهنگ رسانه‌های استکباری، جوسازی و شانتاژ خبری و عملیات روانی گسترده بود. گروه متجاوز تلاش داشت با ایجاد رعب و وحشت و بزرگ‌نمایی اقدامات خود، دولت و مردم عراق و افکار عمومی در سایر کشورها را تحت تأثیر القائات دروغین خود قرار دهد.
 
معاون امور بسیج و تبلیغات دفاعی ستادکل نیروهای مسلح تاکید کرد: مقاومت در سوریه به پیروزی رسیده است و باقی‌مانده تروریست‌ها و ماشین جنگی آمریکا و سایر طرف‌های جنگ در سوریه از کار خواهند افتاد؛ مشابه این امر در عراق نیز تکرار خواهد شد و مقاومت عراق پیروز نهایی جنگ با تروریسم خواهد بود.
 
سردار جزایری اضافه کرد: تجارب حاصل از این رویداد برای سال‌های طولانی، دولت و ملت عراق را بیمه خواهد کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: وحدت رمز موفقیت و پیروزی کشور و جامعه عراق به‌حساب می‌آید؛ چنانچه دشمن کم‌ترین روزنه و رخنه‌ای بیابید از همان‌جا وارد خواهد شد و این یکی از بزرگ‌ترین درس‌ها و عبرت‌های جنگ نیابتی امروز در صحنه عراق است.
 
معاون ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: هیچ‌یک از طرف‌های حاضر درصحنه عراق از وضعیت به وجود آمده نباید سوءاستفاده کنند و هرگونه خدشه به تمامیت ارضی این کشور، به ضرر جامعه بزرگ عراق خواهد بود.
 
سردار جزایری تصریح کرد: از گذشته دور تا امروز یکی از راهبردهای اصلی دشمن، اختلاف‌افکنی میان شیعه و سنی و اقدام اقلیت‌ها در جوامع اسلامی در راستای راهبرد بزرگ اسلام‌هراسی و تضعیف جامعه اسلامی بوده و هرگونه همراهی با این راهبرد خیانت به امت اسلامی محسوب می‌شود.

 منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: امریکا

خاتمی خیلی خیانت کرد 2
شنبه 93/3/24 ساعت 1:52 عصر | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )

قسمت دوم

راهپیمایی مردم تهران/ اعلام انزجار از فرصت‌طلبان پس از انتخابات

رجا نیوز نوشت: مردم تهران با راهپیمایی به سمت میدان ولیعصر تهران از آشوب های فرصت‌طلبان پس از انتخابات اعلام انزجار کردند.

حداد عادل در جمع اجتماع کنندگان تهرانی، با اشاره به نظرسنجی های مختلف صورت گرفته در ماه های قبل از انتخابات گفت: "در هیچ کدام از این نظرسنجی‌های قبل انتخابات که مربوط  به کل کشور بود، موسوی از احمدی‌نژاد جلوتر نبود. وی در ادامه خطاب به میرحسین موسوی تصریح کرد: تهران همه ایران نیست، نباید شما فقط به آرای مردم تهران و اطرافیان خودتان نگاه کنید آیا شما از آرای استان‌های محروم و شهرها و روستاهای کوچک اطلاع داشتید؟.... کشور ما قانون دارد و راه تشخیص صحت و سقم آرای معین شده و شورای نگهبان مرجع رسیدگی به این امور است و اگر کسی اعتراض دارد، باید دلایل خود را به این شورا ارائه کند و بداند که شورای نگهبان ورهبری با هر سلیقه‌ای حاضر نیستند حتی یک رای هم با تقلب جابه جا شود. مگر در سال 76 آقای خاتمی پیروز انتخابات نشد؟ مگر کسانی که به ایشان رای ندادند و تعدادشان حدود ده میلیون نفر بود، دست به آشوب و اغتشاش زدند؟ در حالی که دیدیم فردای همان روز همه کسانی که به آقای خاتمی رای نداده بودند، به رای اکثریت و قانون اساسی احترام گذاشتند. 

آخرین گام از سلسله اقدامات تخریبی اصلاح طلبان با جعل نامه وزیر کشور انجام شد

علیرضا نوری زاده از عناصر اپوزسیون در گفتگو با رادیو فردا گفت: آقای موسوی و کروبی اگر در وجودشان ذره‌ای وفاداری به آرمان‌هایی که اعلام کرده‌اند باشد، نباید عقب نشینی کنند. این جا دیگر حق شخصی نیست و به قول معروف حق الناس است. آقای موسوی و کروبی و رضایی حق ندارند از این حق بگذرند. اگر آنها و خاتمی این شایستگی را داشته باشند که این حرکت را رهبری کنند، جنبش زیبایی که بدون خونریزی و خشونت آغاز شده، سرنوشت ایران را تغیر می‌دهد. 

جهان نیوز نوشت: آخرین گام از سلسله اقدامات تخریبی اصلاح طلبان با جعل نامه وزیر کشور انجام شده و در تیراژ وسیعی توزیع شده است. این نامه که از چگونگی چاپ و توزیع گسترده آن خبری در دست نیت، با گاف‌هایی بسیار بزرگ و یا ناشیانه‌ترین صورت جعل شده و به عنوان تنها سند ادعایی اصلاح‌طلبان برای تقلب در انتخابات توزیع شده است. در این نامه جعلی از جانب وزیر کشور یعنی صادق محصولی خطاب به رهبر معظم انقلاب آمده است که پیرو ابزار نگرانی ایشان نتیجه انتخابات به نفع دکتر احمدی‌نژاد تغییر داده شده و سران اصلاح طلب نیز تحت نظر قرار گرفتند. اما جاعلان نامه غافل از این بودند که این نامه بدون شماره توزیع شده و برای واقعی‌تر کردن نامه بایستی امضای کسی را که وجود خارجی دارد جعل کنند نه فردی که هویت واقعی ندارد! نکته جالب تر آن است که در این نامه مجموع آرای اخذ شده 43 میلیون رای ذکر شده و حال اینکه کل واجدان شرایط رای دادن 46 میلیون نفر ذکر شده بود که از این میان بنابر آمار رسمی و نتیجه شمارش تطبیقی صندوق‌ها، 36 میلیون نفر در انتخابات شرکت کردند اما شخص نیست که با توجه به جمع و تفریقی که جاعلان کرده و ریز آرا به شرح زیر اعلام کرده‌اند، تکلیف سه میلیون رای بلاتکلیف در این میان چیست؟ بنابر ادعای این نامه جعلی، میرحسین موسوی 19 میلیون، مهدی کروبی 13 میلیون، محمود احمدی‌نژاد 5 میلیون، محسن رضایی 3 میلیون و آرای باطله نیز 38 هزار رای اعلام شده است. جالب اینکه در کنار بلاتکلیفی سه میلیون رای در این نامه، برای اولین بار در طول برگزاری انتخابات آرای باطله از چند صد هزار به 38 هزار رای کاهش پیدا کرده است! گفتنی است که این نامه از لحاظ محتوایی و شیوه نگارش نیز از قوانین اولیه و متداول نامه نگاری مقامات کشوری بی‌بهره بوده با ناشیانه‌ترین وجه ممکن جعل و توزیع شده است.

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: نیکلا سارکوزی رئیس جمهور فرانسه گفت:" وسعت تقلب با واکنش های خشونتی تناسب دارد". وی تأکید کرد:"مردم ایران مستحق چیز دیگری هستند، این یک تراژدی است ولی این امر منفی نیست که جنبشی واقعی از ابراز عقیده داشته باشیم که سعی می کند زنجیرهایش را بگسلد
  
محمدرضا شجریان طی نامه‌ای سرگشاده خطاب به ضرغامی رئیس سازمان صداو سیما خواستار عدم پخش صدای خود از رسانه ملی شد و نوشت: " در شرایطی که مردم در بهت و حیرت هستند و به گفته ی آقای احمدی نژاد، خس و خاشاک به حرکت درآمده اند، صدای من در صدا و سیما جایی ندارد صدای من صدای خس و خاشاک است و همیشه هم برای خس و خاشاک خواهد بود
 

روزنامه واشنگتن پست نوشت: بسیاری از کارشناسان ادعا می کنند که اختلاف آرا در پیروزی محمود احمدی نژاد نتیجه تقلب یا دستکاری در انتخابات است اما نظرسنجی سراسری واشنگتن پست سه هفته قبل از این انتخابات نشان داد که احمدی نژاد با بیش از دو برابر اختلاف در آرا از رقیب اصلی خود پیش است که این میزان بیشتر از اختلاف آشکار واقعی آرای وی در پیروزی طی انتخابات روز جمعه بود.
  

 

جمعه،29 خرداد، ثبت یک روز تاریخی در دانشگاه تهران/برپایی عظیم‌ترین نماز جمعه تاریخ ایران


دانشگاه تهران یکی روز تاریخی دیگر را برای همیشه به نام خود ثبت کرد و آن هم برپایی عظیم‌ترین نماز جمعه تاریخ جمهوری اسلامی، به امامت رهبر معظم انقلاب بود. ایشان در خطبه‌های نماز جمعه با طرح مسائل مختلفی از جمله حوادث بعد انتخابات، تاکید بر رسیدگی قانونی به اعتراض معترضین توسط شورای نگهبان، نقاط قوت و ضعف مناظرات تلویزیونی قبل انتخابات، اشتباه در نام بردن افراد در مناظره‌ها، تفاوت نظرهای بین مسئولین ارشد نظام، نزدیکی نظر رئیس‌جمهور نسبت به هاشمی رفسنجانی به ایشان، عدم امکان وقوع انقلاب مخملی در جمهوری اسلامی ، تاکید بر رقابت درون نظام هر چهار نامزد انتخابات، باج ندادن به قانون شکنان ، ضرورت پرهیز از اردو کشی‌های خیابانی، رسوایی سران جنایت کار آمریکا و انگلیس در جهان و.... به طور مفصل با مردم صحبت کردند.


"رهبرمعظم انقلاب" در قسمتی از بیانات خود در جمع میلیونی نمازگزاران تهرانی با تاکید فراوان بر جدا سازی معاندین ، اغتشاشاگران و قانون شکنان از صف معترضان به نتیجه انتخابات فرمودند: "این 4 نفری که وارد عرصه این انتخابات جدی شدند، همه‌شان جزو عناصر نظام و متعلق به نظام بودند و هستند. یکی از این‌ها رییس جمهور کشور ماست..... در ادامه یکی از آن‌ها نخست وزیر 8 سال در دوران ریاست جمهوری بنده است، یکی از آن‌ها فرمانده سپاه در سال های متمادی و یکی از فرماندهان اصلی دوران دفاع مقدس بوده است. یکی از آن‌ها دو دوره رئیس قوه مقننه کشور بوده است؛ رئیس مجلس شورای اسلامی بوده است. این‌ها عناصر نظام‌اند؛ این‌ها همه‌شان متعلق به نظام‌اند. البته اختلاف نظر دارند، اختلاف برنامه دارند، در جهت‌گیری‌های گوناگون سیاسی با هم تفاوت‌های متعددی دارند؛ اما همه شان مال نظامند؛ 4 نفر از عناصر نظام‌اند". ایشان در ادامه در باز بودن راههای قانونی و اقدامات مسالمت آمیز تاکید کردند:"من از همه این دوستان، این برادران، می‌خواهم بنا را بر برادری بگذارید، بنا بر تفاهم بگذارید، قانون را رعایت کنید. راه قانون باز است. راه محبت و صفا باز است". و اظهار داشتند: "چنان چه کسی راهی غیراز مسیری را که قانون مشخص نموده است انتخاب کند، اظهارات صریح‌تری خطاب به مردم در آینده خواهند داشت". ایشان مجاری قانونی را تنها مسیر رسیدگی به شبهات مطرح شده خواندند و تاکید کردند: "بنده زیر بار بدعت‌های غیرقانونی نمی‌روم چرا که در هر انتخاباتی طبعا برخی برنده نیستند و اگر امروز چارچوب‌های قانونی شکسته شود، در آینده نیز هیچ انتخاباتی مورد اعتماد نخواهد بود و مصونیت نخواهد داشت."

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند: "اگر قرار باشد بعد از هر انتخابات، آن‌هایی که رای نیاورده‌اند اردوکشی خیابانی کنند و در مقابل این حرکت ، کسانی هم که رای آورده‌اند طرفدارانشان را به خیابان‌ها بکشانند ، پس اصلا چرا انتخابات برگزار می‌شود؟ ضمن آن که مردم چه گناهی کرده‌اند که باید به علت این کارهای ما، از کسب و کار و زندگی خود بازبمانند."

ایشان با اشاره به این که تجمعات خیابانی بهترین پوشش برای تروریست‌های نفوذی و ضربه‌های تروریستی است افزودند: "اگر در این تجمعات اقدام تروریستی انجام شود مسئولیت آن با کیست؟ مسئولیت همین افرادی که از مردم عادی و بسیج در روزهای گذشته جان باخته‌اند با کیست و چه کسی جواب آن‌ها را می‌دهد؟"

ایشان افزودند: "برخی‌ها بدانند که با حرکات خیابانی نمی‌توان اهرم فشار بر ضد نظام به وجود آورد و مسئولان را وادار کرد تحت عنوان مصلحت زیر بار خواسته‌های آن‌ها بروند؛ چرا که تن دادن به مطالبات غیرقانونی زیرفشار، شروع نوعی دیکتاتوری است."

رهبر انقلاب اسلامی با انتقاد شدید از برخی وقایع روی داده در کوی دانشگاه تهران خاطر نشان کردند:"این که بروند در کوی دانشگاه و جوان دانشجوی مومن و حزب اللهی را آن هم با شعار رهبری مورد تهاجم قرار دهند، دل انسان را واقعا خون می‌کند".

رهبر انقلاب اسلامی با انتقاد شدید از برخی وقایع روی داده در کوی دانشگاه تهران خاطر نشان کردند:"این که بروند در کوی دانشگاه و جوان دانشجوی مومن و حزب اللهی را آن هم با شعار رهبری مورد تهاجم قرار دهند، دل انسان را واقعا خون می‌کند".

حضرت آیت الله خامنه ای، با اشاره به کامل بودن قانون رسیدگی به شکایات انتخاباتی افزودند:"قانون همان طور که به نامزدها حق نظارت و شکایت داده، راه رسیدگی به شکایات را هم مشخص کرده است و همه کارها باید براساس روال درست قانونی انجام شود".

ایشان تاکید کردند: "این خط را از پیش از انتخابات هم شروع کردند؛ از دو سه ماه پیش از این. من اول فرودین در مشهد گفتم هی دارند دائما به گوش‌ها می‌خوانند، تکرار می‌کنند که بناست در انتخابات تقلب بشود. می‌خواستند زمینه را آماده کند. من آن وقت به دوستان خوبمان در داخل کشور تذکر دادم و گفتم این حرفی را که دشمن می‌خواهد به ذهن مردم رسوخ بدهد، نگویید..... جمهوری اسلامی اهل خیانت در آرای مردم نیست. ساز و کارهای قانونی انتخابات در کشور ما اجازه تقلب نمی‌دهد...... اگر نخبگان سیاسی بخواهند قانون را زیر پا بگذارند، مسئول خون‌ها، خشونت‌ها، هرج و مرج‌ها، آن‌هایند. من به همه این آقایان، این دوستان قدیمی، این برادران توصیه می‌کنم برخودتان مسلط باشید صعه صدر داشته باشید؛ دستهای دشمن را ببینید...... من به این برادران عرض می‌کنم به مسئولیت پیش خدای متعال فکر کنید. پیش خدا مسئولید، از شما سوال خواهد شد. آخرین وصایای امام را به یاد آوردید؛ قانون، فصل الخطاب است؛ قانون را فصل الخطاب بدانید".

تاکید سید حسن نصرالله به گروه 14 مارس مبنی بر رها کردن انتخابات ایران


سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در تصاویری که از شبکه تلویزیونی المنار لبنان پخش شد، گفت: "به گروه 14 مارس توصیه می‌کنم که موضوع انتخابات ایران را رها کنند".

وی در ادامه تاکید کرد: "به برکت وجود ولایت فقیه و حضور رهبری و آگاهی مسئولان و اخلاص عمیق ملت ایران این مشکل برطرف خواهد شد..... من به شما تاکید می‌کنم و اطمینان خاطر می‌دهم که ایران این مرحله دشوار را ان شالله به سادگی از سر خواهد گذراند و همه کسانی که تحلیل می‌کنند و نظر می‌دهند و به این آشوب‌ها دل می‌بندند من به آن‌ها اعلام می کنم که امید آنان وهم و خیال و سرابی بیش نیست


آیت‌الله خزعلی با انتشار اطلاعیه‌ای نسبت به مواضع فرزندش واکنش نشان داد و از وی اعلام برائت کرد.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است:

"مدت مدیدی است پسرم مهدی خزعلی از راه مستقیم منحرف شده، درست در خط مقابل قرار گرفته هر چه نصیحت می‌کنم و برای هدایتش متوسل به اولیای خدا می‌شوم اثر نمی‌کند. با بعضی از علمای بزرگ صحبت کرده‌ام، فرمودند دست نگه دار شاید به راه بیاید. دیگر کاسه صبرم لبریز شده، دیگر با او صحبت نمی‌کنم و حرفهای نامناسب او را برنمی‌تابم. ملت انقلاب عزیز همیشه در صحنه ما بدانند او از ما جدا هست و هر چه از من نقل کند، نپذیرند. با من ارتباطی ندارد ولی الان هم دعا می‌کنم خداوند به او توفیق دهد که از راه انحرافی که پیش گرفته است برگردد و گرنه خداوند مقتدر، اسلام و انقلاب و امام و رهبر و رئیس‌جمهور و مسلمین عزیز را از شر او مصون و محفوظ بفرماید".


باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا در گفتگو با سی. بی. اس گفت: "من قبلا هم گفته‌ام عمیقا نگران انتخابات ایران هستم".

وی تصریح کرد: "مخالفان رژیم ایران بدانند که جهان به آن‌ها چشم دوخته است.... تظاهرات کنندگان ایرانی فقط در پی عدالت هستند آن چه که شما در ایران شاهد آن هستید، آن است که صدها هزار نفر از مردم این کشور که بر این باورند که صدایشان شنیده نمی‌شود و به طور مسالمت آمیز تظاهرات می‌کنند و در پی عدالت هستند و جهان شاهد آن است. ما از کسانی که در پی عدالت از یک راه مسالمت آمیز هستند پشتیبانی می‌کنیم و من می‌خواهم تکرار کنم که ما در کنار کسانی که متوجه راه حلی مسالمت آمیز برای این کشمکش خواهند بود، می‌ایستیم. ما معتقدیم که صدای مردم باید شنیده شود و این یک ارزش جهانی است که مردم و دولت آمریکا هوادار آن هستند".

منبع: باشگاه خبرنگاران




خاتمی خیلی خیانت کرده 1
شنبه 93/3/24 ساعت 1:52 عصر | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )
 کارنامه دوستان و دشمنان انقلاب از 22 خرداد تا 22 بهمن 88

آنچه در دیدار "رهبر معظم انقلاب" با میرحسین موسوی گذشت/فائزه هاشمی:خاتمی خیلی خیانت کرد/اعلام برائت آیت‌الله خزعلی از مواضع پسرش

برگ برگ فتنه 88 حاوی در‌س‌هایی آموزنده و عبرت‌انگیز است؛ آشکار‌تر شدن هر‌چه بیشتر نقش ممتاز ولی‌فقیه و رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مد‌ظله)‌ در برون‌رفت از بحران‌سازی براندازان، اثبات عظمت ملت بابصیرت، دین‌مدار و ولایت‌محور ایران، عمق کینه دشمنان ملت و تفکیک صف دوستان انقلاب و نظام از دشمنان آن و... همگی از در‌س‌ها و برکات فتنه 88 است.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، 1388 هم تجدید حیاتی برای 13 آبان‌ها و 16 آذر‌ها و 22 بهمن‌ها بود و هم منشا و مبدا تحولات نوینی چون 22 خرداد و 9 دی بود.

22 خرداد تا 22 بهمن روز شمار 30 سال انقلاب بود. روند حوادث 88 ماهه پس از انتخابات به خوبی نشان داد "تجدید حیات نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران" جامع ترین تعبیر برای وصف تحولات این برهه حساس پس از انقلاب است.

گزارش پیش رو یکی از مهم‌ترین روزهای حوادث این نبرد 8 ماهه ( 22 خرداد و 23 خرداد 88) را بررسی کرده است.
 
دوشنبه، 25 خرداد، دیدار رهبر معظم انقلاب با میر حسین موسوی
 
«رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار آقای میرحسین موسوی با ایشان بر پیگیری مسائل از طریق مراجع قانونی تاکید کردند. در این دیدار که عصر دیروز انجام شد آقای میرحسین موسوی ضمن ارائه گزارشی، دیدگاه خود را درباره روند انتخابات بیان کرد. رهبر معظم انقلاب با تاکید بر لزوم حفظ آرامش و متانت خاطرنشان کردند: "در دوره‌های قبلی انتخابات نیز برخی افراد و نامزدها، مسائلی داشتند که از طریق شورای نگهبان به عنوان مرجع قانونی رسیدگی به شکایات انتخاباتی، پیگیری کردند و طبعا در این دوره نیز مسائل باید از طریق قانونی دنبال شود." ایشان با اشاره به نامه آقای موسوی به شورای نگهبان افزودند: "به شورای نگهبان تاکید شده که با دقت به این نامه رسیدگی شود."
 
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تحریکات دشمن و برخی طراحی‌های پشت صحنه برای به آشوب کشاندن خیابان‌ها خطاب به آقای موسوی افزودند: "جنس شما با اینگونه افراد متفاوت است و لازم است کارها را با متانت و آرامش پیگیری کنید: "به یاری پروردگار، انتخابات با اتقان، صحت و ارامش خوبی برگزار شد و شما هم مسائل مورد نظر را از طریق قانونی پیگیری کنید."

بیانیه محمد خاتمی به هواداران میر حسین موسوی

سید محمد خاتمی در بیانیه‌ای خطاب به هواداران میرحسین موسوی اعلام کرد:"حضور شاداب و پرنشاط شما با روش‌های مسالمت‌آمیز حق شما است که آن را رعایت کرده‌اید و توصیه می‌کنم که همچنان رعایت کنید واز چارچوب قانون خارج نشوید و آرامش و متانت خود را حفظ کنید."

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، جنبش عدالتخواه دانشجویی و دفتر تحکیم وحدت با صدور نامه‌ای سرگشاده خطاب به هاشمی رفسنجانی اعلام کردند: "شما را چه شده است که اینگونه آب در آسیاب دشمن می‌ریزید و خود را مقابل رای و اراده‌ مردم قرار حمایت شما زده‌اند؟ آیا بایستی از مردم به واسطه‌ این انتخاب انتقام‌گیری شود و بدترین حملات روانی و فیزیکی توسط افرادی که اکنون پشت سر شما سنگر گرفته‌اند به ایشان و اموال عمومی وارد شود؟ بدانید آنان که امروز به پشت‌گرمی حمایت شما کمر به سرنگونی انقلاب بسته‌اند، ذره‌ای شما را قبول ندارند و این را نیز در گذشته ثابت نموده‌اند."

آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: "در پی بیانات رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی در دیدار با میرحسین موسوی نامزد انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری و مستند به تبصره‌های 1 الی 3 ماده 80 قانون انتخابات ریاست جمهوری، این شورا آمادگی خود را برای رسیدگی به کلیه شکایات و اعتراضات مطرح شده در وقت قانون اعلام می‌دارد. از کلیه نامزدان نیز که اعتراض به نحوه برگزاری انتخابات دارند، تقاضا دارد شکایت مستند خود را هر چه سریع‌تر به دبیرخانه این شورا ارسال نمایند تا در سرعت رسیدگی‌ها خللی وارد نیاید."

سخنان فائزه هاشمی در اجتماع معترضین/خاتمی خیلی خیانت کرد

*فایل صوتی سخنان فائزه هاشمی در اجتماع معترضین در خیابان آزادی توسط خبرگزاری فارس منتشر شد. وی در بخشی از سخنانش می‌گوید: "اگر تاریخ را نگاه کنید رهبری در زمان ریاست جمهوری، نخست‌وزیرش از سوی آقای خمینی تحمیلی بود. زمانی که هاشمی رئیس جمهور شد، او رئیس جمهور آقا نبود. خاتمی هم همین طور. تنها دوره ای که رهبر واقعی است الانه. یکی از مشکلات اساسی مربوط به خاتمی بود. او کاره‌ای نبود. عامل اصلی این دیکتاتوری‌ها را خاتمی می‌دونم، چون در 18 تیر مسیر را به سمت تندی برد که همه چهره‌ها را لو داد و رو کرد و دست همه اصلاح‌طلب‌ها رو شد و رسید به 18 تیر. آقای خامنه‌ای هم هوشیار شد و از اونجا کابوس ما شروع شد و از انتخابات بعدی دیگه اصلاح‌طلب‌ها قدرت نگرفتند و سر بابام هم اون طوری شد... این اعتراضات باید ادامه پیدا کنه. اینا باید بفهمن مردم کوتاه بیا نیستن. از بس خاتمی بی عرضه بود،(در انتخابات قبلی) اون همه تقلب شد و بابا نتونست رأی بیاره. خاتمی آخرش گفت انتخابات سالم بوده، چون خودش برگزار کرده بود و به نام خودش نوشته می شد. خاتمی خیلی خیانت کرد... خاتمی مشکلات زیادی دارد و اگر هم می آمد نمی توانست کاری بکند، مگر خاتمی دفعه ی قبل چه کار کرده بود؟ فقط رأی داشت و گرچه رأی آورد اما دشمنانش هم زیاد بودند اما موسوی چون نبوده دشمن هم نداشته است و اصولگرایان هم حامی او بودند و حامی خاتمی نبودند. اصلا موسوی خیلی بهتر است چهره های دیگه باید میومدن که نیومدن. حسن روحانی باید میومد، لاریجانی باید میومد. باز به هر حال بهتر از احمدی نژاد می شد".

وی درپایان درباره صحبت های پدرش با احمدی نژاد هم گفت:« پدرم در حرم امام(ره) به احمدی نژاد گفته که هم درباره من وهم درباره بچه هایم و دیگران اشتباه می کند یا این حرفهایت را خودت اصلاح کن یا اگر بخواهی شعار بدهی، پیگیری می کنم و ما ول نمی کنیم»".


پیام میر حسین خطاب به مردم/ از رنگ سبز و شعار الله اکبر دست برنداریم


میرحسین موسوی در پیامی خطاب به مردم، نوشت:" توصیه موکد و مجدد این خدمتگزار شما آن است که .... مخالفت های مدنی و قانونی خود را در سراسر کشور ادامه دهید.... از رنگ سبز و شعار الله اکبر دست برنداریم".

رادیو فردا اظهار داشت: "آنگلا مرکل صدراعظم آلمان خواستار بررسی شفاف نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران شد".

علیرضا پویا، رئیس مرکز تحقیقات صدا وسیما با حضور در برنامه تلویزیونی ایران 88 شبکه سه سیما گفت: "از شش ماه پیش همه نظرسنجی های ما نشان می داد که یکی از نامزدها- آقای محمود احمد نژاد- همواره بیش از پنجاه درصد آرا را به خود اختصاص داده است و این به معنای انتخاب او در دور اول انتخابات است".

پیش بینی ما برای میزان آرای دو رقیب اصلی یعنی آقایان موسوی و احمدی نژاد در تهران و درسطح ملی با اختلاف بسیار اندکی درحد 2 تا 5 درصد تحقق پیدا کرد.

نظرسنجی های ما نشان می داد که در تهران اززمان آغاز تبلیغات رسمی به تدریج آقای موسوی از احمدی نژاد پیش گرفته است، ولی درسطح ملی آقای احمدی نژاد همچنان با یک فاصله حدود 25 درصدی پیش بود. وی همچنین در نمودارهای که از طریق این برنامه تلویزیونی به نمایش درآمد، به جهت 12 درصدی آرای احمدی نژاد و افت یکباره 10 درصدی آرای موسوی در روز پس از برگزاری مناظره یعنی 14 خرداد اشاره کرد.

 نکته دیگر در نظرسنجی های ارائه شده، میزان رأی دو رقیب اصلی در مناطق غیرشهری و روستاها بود که احمدی نژاد در تمام نظرسنجی های مرکز تحقیقات صدا و سیما در مناطق غیرشهری و روستاها نزدیک به 5 برابر موسوی رأی داشته است و آمار ارائه شده حاکی از 75 درصد رأی احمدی نژاد در برابر 15 درصد رأی موسوی در این مناطق است. پویا در پایان در پاسخ به مجری برنامه که پرسیده بود چرا باید نتایج این نظرسنجی ها از طریق رسانه ها در اختیار مردم قرار نگیرد، گفت: "شائبه این هست که اعلام نتایج در جهت گیری و گرایش مردم به سمت یک کاندیدای خاص اثر داشته باشد، لذا ما از انجام این کار امتناع کردیم، ولی بسیاری از مدیران و مسئولان از نتایج نظرسنجی های ما مطلع بوده اند".

عبدالحسین برزیده، کمال تبریزی، مجید مجیدی و سیدرضا میرکریمی طی نامه ای سرگشاده خطاب به میرحسین موسوی نوشتند: "همه توفیق بزرگ شما که از دیده های ملت بزرگ ایران منتخب محبوب ملتید، آن بود که بخش عظیمی از جمعیت خاموش را به صحنه آوردید، جمعیتی که نامردی ها و ریاکاری ها را به چشم می‌دید و لاجرم سکوت پیشه کرده بود، اما هنر بزرگ شما این بود که چنین جمعی را که ایرانی‌اند و عاشق ایران به پای صندوق‌های رای کشاندید. 

از دیده ما هنر آن نیست که به هر ترفند صاحب قدرت شد، بل آن است که قدرت حقیقت و صداقت را به مردم که سرمایه اصلی انقلاب‌اند، نمایاند و شما چنین کردید. پایان سخن ما تبریک مجدد این سرافرازی و همنوایی با جان پاک شماست که ما نیز دلیل احساس خطر شما را با تمامی جان و دل درک کردیم و حتی به چشم دیدیم."

نامه سرگشاده یوسف صانعی به میر حسین موسوی/ ماموریت لاریجانی

شیخ یوسف صانعی با نامه‌ای سرگشاده خطاب به میرحسین موسوی نوشت: همه ملت را به آرامش و حفظ نظم دعوت می‌نمایم تا بتوانند حقوق و مطالبا خود را که از اعظم آنها رای و انتخابشان می باشد، از مجاری قانونی و آگاهی هنده عینیت بخشند."

ایلنا آورده است: در پی بروز برخی اتفاقات ناگوار در برخی از نقاط از جمله کوی دانشگاه تهران، دکتر علی لاریجانی هیئتی را به سرپرستی حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد مامور رسیدگی به این امر کرد.

در متن حکم علی لاریجانی آمده است: "جناب آقایان حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد، دکتر الیاس نادران، دکتر حمیدرضا کاتوزیان، دکتر علی عباسپور تهرانی، دکتر کاظم جلالی، دکتر علیرضا زاکانی. پس از مشارکت کم نظیر ملت ایران در انتخابات روز بیست و دوم خرداد ماه 88، اینک که مردم شریف ما در جشن حضور خود بسر می‌برند، بعضا اخباری از اتفاقات ناگوار در برخی نقاط از جمله کوی دانشگاه تهران می‌رسد و دست هایی درصدد تهیه خوراک تبلیغاتی برای رسانه‌های بیگانه می‌باشند و همچنین گزارش‌هایی مبنی بر برخورد با مردم به مجلس شورای اسلامی واصل شده است.

بدین منظور به شما ماموریت داده می‌شود با مدیریت جناب آقای ابوترابی نایب رئیس محترم مجلس شورای اسلامی در اسرع وقت گزارش جامع و بی طرفانه‌ای در مورد آنچه اتفاق افتاده، تهیه و به اینجانب ارائه نمائید."

سه شنبه، 26 خرداد، اظهارات رهبر معظم انقلاب در جمع نمایندگان ستاد کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری/همه باید اعلام موضع کنند

پایگاه اطلاع رسانی دفتر "مقام معظم رهبری": رهبر معظم انقلاب در جمع نمایندگان ستاد کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری با انذار نسبت به ایجاد شکاف بین صفوف مردم فرمودند: "اینکه ما تصور کنیم که یک گروه مثلا بیست و چهار میلیونی یک طرف اند، یک گروه چهارده میلیونی یک طرف اند، این به نظر من یک خطای بسیار بزرگی است؛ قضیه این جور نیست. همه در یک طرف قرار دارند. آن کسانی که به رئیس جمهور منتخب این دوره از انتخابات رای دادند، همان قدر وابسته به انقلاب و کشور و نظام اند، که آن کسانی که رای ندادند. مجموعه های مردمی، فرزندان این کشورند."

ایشان در ادامه، ضمن تاکید بر حرکت معترضان در مسیر قانون بر رسیدگی قانونی بر هر اعتراض مستندی تاکید کردند: "اعتماد من (به برگزار کنندگان انتخابات) موجب نمی‌شود که اگر چنانچه شبهه‌ای در ذهن کسانی هست، این شبهه دنبال نشود و تعقیب نشود و بررسی نشود و حقیقت قضیه اشکار نشود؛ نه، شبهات را برطرف کنید، منتها آن چیزی که از همه مهمتر است، این است که همه سعی کنید وحدت ملی و وحدت کشور را حفظ کنید" و در ادامه از همگان خواستند تا با اعلام موضع نسبت به این اغتشاشات در شفاف سازی فضا کمک نمایند: "بدترش هم همین کارهای خرابکارانه ای است که شما می بینید انجام می دهند، که البته همه باید در مقابل این خرابکاری ها بایستند، اعلام موضع کنند.

همه بایستی بگویند... این تخریب هایی که انجام می گیرد، این کارهای زشتی که انجام می گیرد، بعضا جنایاتی که واقع می شود، مربوط به هیچ کدام از این اطراف قضیه نیست؛ این مربوط به مردم نیست، مربوط به نامزدها نیست؛ مربوط به خرابکارهاست، مربوط به اخلالگرهاست. مبادا کسی توهم کند و تصور بکند که این مربوط به این است که اینها طرفدار فلان نامزدند.

هرکس سر کار باشد، اگر نتایج انتخابات غیر از این هم می‌شد، بنده به طور اطمینان می توانم عرض بکنم که باز این جور حوادثی دیده می‌شد، باز این حوادث پیش می‌‌آمد، برای اینکه اصلا آرامش در کشور نباشد. هیچ کس نباید به این تشنج آفرینی و اغتشاش آفرینی کمک کند و همه باید در مقابل او صریح موضع بگیرند، کما اینکه مواضع حقیقی شماها هم جز این نیست. صریح موضع بگیرند، روشن کنند که این خواست آنها نیست و هر کاری که تشنج آفرین باشد، واقعا نکنند."

ایشان در قسمتی دیگر از سخنان خویش نیز فرمودند: "قبلا گفته ام و از جمله در دیداری که آقای موسوی با اینجانب داشت تاکید کردم و قرار شد چنین شود، شما هر اشکال و شبهه ای که دارید، به طور مشخص و روشن به شورای نگهبان (به عنوان مرجع قانونی) اعلام کنید تا طبق قانون به آن رسیدگی شود. اینجانب به شورای نگهبان تاکید کرده‌ام که حتی اگر لازم باشد، صندوق هایی را بازشماری کنند، این کار انجام شود."

ایشان در بخش دیگری از اظهاراتشان تاکید کردند: "من درخواست می‌کنم از آقایان مسئول در وزارت کشور و همچنین در شوای نگهبان که به این موارد دقیقا رسیدگی کنند. اگر چنانچه بعضی از اشکالات مقتضی این هست که پاره‌ای از صندوق‌ها بازشماری بشود، اشکالی ندارد. حالا مثلا یک مورد را آقایان ذکر کردند که آن شخص گفته که رای فلان نامزد این تعداد است، بعد در شمارش تعداد دیگری معرفی شده؛ خیلی خوب، کاری ندارد؛ صندوق‌های مورد اشکال را یا به طور تصادفی تعدادی از صندوق‌ها را بازشماری کنند؛ خود نمایندگان ستادها هم حضور داشته باشند و ببینند، تا اطمینان کامل برای همه حاصل بشود."

ایشان در پایان تصریح کردند: "انتخابات مایه افتخار ماست. چهل میلیون رای شوخی نیست. این از بالاترین نصابی که ما تا حالا داشته‌ایم... این افتخاری است برای کشور؛ ما این را مخدوش نکنیم، این را خراب نکنیم، این مال مردم است. همین رای دهندگان از دو طرف، هم طرف آن کسانی که رای دادند به نامزد منتخب، هم آن کسانی که رای ندادند به نامزد منتخب و به دیگری رای دادند، همه شان در ایجاد این حماسه بزرگ سهیم بودند. ما این وحدت را، این نگاه کلان را، نگاه یکسان را فراموش نکنیم و این را از دست ملت نگیریم."




فتنه انگیزی امریکا دائمی ست
سه شنبه 93/3/20 ساعت 9:11 عصر | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )
فیروزآبادی در مراسم معارفه رئیس حفاظت اطلاعات ستاد کل:

آمریکا دائما دنبال فتنه‌انگیزی است/ دشمن، فرهنگ انقلاب اسلامی را هدف قرار داده است

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: آمریکایی‌ها دائما دنبال فتنه‌انگیزی هستند و قصد دارند درون جمهوری اسلامی ایران افرادی پیدا شوند که در مقابل جمهوری اسلامی بایستند.

به گزارش حوزه دفاعی-امنیتی باشگاه خبرنگاران به نقل از دفتر ویژه رییس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان حفاظت اطلاعات ستاد کل نیروهای مسلح در میان مقامات و مسئولان نیروهای مسلح، اظهار داشت: اینجا ستاد کل ولی امر مسلمین است یعنی هم ستاد فرماندهی کل قوا و هم ستاد کل نیروهای مسلح است، فرمانده کل قوا هم ولایت فقیه است یعنی یک نوح، کشتیبان ما است.
 
وی افزود: ما برای اسلام ناب و زمینه‌سازی ظهور منجی عالم بشریت و وارث تمام انبیا و اولیا کار می‌کنیم و امروز آمریکایی‌ها ترویج می‌کنند که بگویند ایران دشمن و در مقابل ما است و مشکل ما در جهان، ایران است و این را با زبان هم می‌گویند و در آنجا هم که از گفتن پرهیز می‌کنند. می‌گویند که ما ابر قدرت هستیم و ایران یک کشور است و در جایی دیگر هم اعتراف و قبول می‌کنند که ابرقدرت آمریکا در مقابل ایران زانو زده است.
 
فیروزآبادی تصریح کرد: خیلی شرایط حساسی است مردم دنیا در سایه انفاس قدسی حضرت امام (ره) تحت تاثیر قرار گرفته‌اند، بشریت علقه‌هایی با جمهوری‌اسلامی ایران و انقلاب اسلامی برقرار کرده است.
 
فیروزآبادی در ادامه با توجه به صدور انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی به فرهنگ‌ها و کشورهای مختلف با مدل‌های مختلف صادر و آثارش هم پیدا شده است. یک روزی به این فکر می‌کردند که جنگ با جمهوری اسلامی ایران می‌تواند مثل عراق و افغانستان صورت گیرد، اما امروز می‌دانند این جنگ با جمهوری اسلامی نیست و دامنه جهانی را در بر می‌گیرد. بنابراین باید قدرت ما را از درون نابود کنند.
 
وی افزود: برای عملیات روانی نیز نیاز به عوامل نفوذی و جاسوسی دارند، رادیوهای بیگانه و ماهواره‌ها یک تصویر پیدا می‌کنند و از روی آن فیلم می‌سازند، یک خبر پیدا می‌کنند و از روی آن خبر، صدها شایعه می‌سازند و این به این دلیل است که قصد سست کردن مردم ما را دارند.
 
رئیس ستادکل نیروهای مسلح تاکید کرد: به هر حال باتوجه به نقش جمهوری اسلامی ایران، علاوه بر اقتدار نظامی و تسلیحات، دکترین‌ها و تاکتیک‌ها که هدف دشمن برای جاسوسی بود، امروز فرهنگ انقلاب اسلامی نیز هدف است. امروز عملیات روانی و شبکه‌ سایبری نیز هدف محسوب می‌شود، ما باید استراتژی دشمن را بشناسیم.
 
وی در ادامه اظهار داشت: حضرت امام خامنه‌ای عزیز در حرم امام(ره) فرمودند که در هر کشوری انتخابات صورت می‌گیرد، 60 درصد مردم شرکت می‌کنند و رای می‌دهند و 40 درصد شرکت نمی‌کنند، آمریکا روی 40 درصد برنامه‌ریزی می‌کند.
 
فیروزآبادی گفت: اما در ایران اول شبکه ایجاد می‌کنند بعد با در نظر گرفتن اینکه چه اندازه افراد به سمت آنها تمایل پیدا می‌کنند، وقتی که مشخص شد روی این جور افراد سرمایه‌گذاری می‌کنند.
 
وی افزود: مقام معظم رهبری همچنین می‌فرمایند هر که درمقابل حق و قانون سینه سپر کند، فتنه است، آمریکایی‌ها دائما دنبال فتنه‌انگیزی هستند و قصد دارند درون جمهوری اسلامی ایران افرادی پیدا شوند که در مقابل جمهوری اسلامی بایستند. قضیه اجتماعات و دعوت به خیابان‌ها امروز به عملیات نظامی دشمن تبدیل شده است و شکل سیاسی ندارند، اصلا عملیات نظامی دشمن با واژه‌های سیاسی صورت می‌گیرد چون از نظر نظامی دیگر توان آن را ندارند و از عهده مخارج آن بر نمی‌آیند.
 
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در این مراسم، رئیس جدید سازمان حفاظت اطلاعات ستاد کل نیروهای مسلح را معرفی کرد.

باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: امریکا

ایستادگی و اقتدار پیامبر اسلام در مذاکرات
جمعه 93/3/9 ساعت 9:54 عصر | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )
ایستادگی و اقتدار پیامبر در مذاکرات /زندگی پیغمبر را میلی متری باید مطالعه کرد‎
اگر جنگ است، با شدت

ایستادگی و اقتدار پیامبر در مذاکرات /زندگی پیغمبر را میلی متری باید مطالعه کرد‎

نظام اسلامی که پیغمبر گرامی اسلام آن را پایه گذاری نمود، به عنوان یک الگوی تمام عیار برای همیشه تاریخ بنا نهاده شد تا به عنوان یک نظام نمونه و الگو؛ پیام آزادی، بیداری و خوشبختی انسان را به همه دل ها برساند.
به گزارش فرهنگ نیوز، رسول گرامی اسلام(ص)، در مرحله اول بعثت و پس از سه سال دعوت پنهانی، بعد از اینکه خداوند امر کرد که دعوت خود را علنی کند، به دنبال علنی کردن دعوت ایشان، بزرگان قریش و زرمندان و زورمندان آن جامعه به خود ترسیدند و اولین کاری که کردند، تطمیع آن بزرگوار بود.
 
جناب ابی‌طالب که بر جان پیغمبر می ترسید و از توطئه‌ی آنها بیمناک بود، نزد پیغمبر آمد و پیغام بزرگان مکه را به رسول گرامی اسلام رسانید. پیغمبر فرمود: «عموجان! اگر خورشید را در دست راست من بگذارند، ماه را در دست چپ من بگذارند، برای اینکه من از این هدف دست بکشم، سوگند به خدا این کار را نمی کنم؛ تا وقتیکه یا خدا ما را پیروز کند یا همه‌ ما از بین برویم.».
 
حضرت ابوطالب با دیدن این ایمان و استقامت از سوی پیغمبر گرامی اسلام، منقلب شده و از ایشان خواست تا هدف شان را دنبال کنند و خود نیز خداوند را سوگند داد که در این راه با آن حضرت همراهی کند. در حقیقت ایستادگی و استقامت رسول اعظم(ص)، ریشه‌ استقامت را در ابوطالب مستحکم کرد و این پایبندی به هدف، نترسیدن از دشمن، طمع نورزیدن در آنچه که در دست دشمن است، دل نبستن به امتیازی که دشمن می خواهد بدهد در مقابل متوقف کردن راه حق و حقیقت، ایستادگی را خلق کرد، آرامش را به وجود‌آورد و اعتماد به راه ، هدف و به خدائی که هدف رسیدن به او بود را به وجود ‌آورد.
 
نظام اسلامی که پیغمبر گرامی اسلام آن را پایه گذاری نمود، به عنوان یک الگوی تمام عیار برای همیشه تاریخ بنا نهاده شد تا به عنوان یک نظام نمونه و الگو؛ پیام آزادی، بیداری و خوشبختی انسان را به همه دل ها برساند.
 
نظام اسلامی، شاخص های گوناگونی دارد که در بین آنها هفت شاخص از همه مهمتر و برجسته تر است.
شاخص اول، ایمان و معنویت است، یعنی دمیدن و تقویت روح ایمان و معنویت و دادن اعتقاد و اندیشه درست به افراد است، که پیغمبر اکرم این شاخص را از مکه شروع کرد و در مدینه پرچمش را با قدرت بالا برد.
 
شاخص دوم، قسط و عدل است. یعنی اساس کار بر عدالت، قسط و رساندن هر حقی به حق دار( بدون هیچ ملاحظه ای) است.
 
شاخص سوم، علم و معرفت است. در نظام نبوی، پایه همه چیز، دانستن، شناختن، آگاهی و بیداری است. کسی را کورکورانه به سمتی حرکت نمی دهند؛ مردم را با آگاهی و معرفت و قدرت تشخیص، به نیروی فعال نه منفعل بدل می کنند.
 
شاخص چهارم، صفا و اخوت است. در نظام نبوی، درگیری های برخاسته از انگیزه های خرافی، شخصی، سودطلبی و منفعت طلبی مبغوض است و با آن مبارزه می شود. فضا، فضای صمیمیت و اخوت و برادری و همدلی است.
 
شاخص پنجم، صلاح اخلاقی و رفتاری است. انسان ها را تزکیه و از مفاسد و رذائل اخلاقی، پیراسته و پاک می کند؛ انسان با اخلاق و مزکی می سازد؛(( و یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه)) یعنی پیغمبر روی یکایک افراد، کار تربیت و انسان سازی می کند.
 
شاخص ششم، اقتدار و عزت است. جامعه و نظام نبوی، توسری خور، وابسته، دنباله رو و دست حاجت به سوی این و آن دراز کن نیست؛ عزیز و مقتدر و تصمیم گیر است؛ صلاح خود را که شناخت، برای تامین آن تلاش می کند و کار خود را پیش می برد.
 
شاخص هفتم، کار و حرکت و پیشرفت دائمی است. توقف در نظام نبوی وجود ندارد؛ به طور مرتب، حرکت، کار و پیشرفت است. البته این کار، کاری لذت آور و شادی بخشی است؛ کار خستگی آور و کسل کننده و ملول کننده نیست.کاری است که به انسان نشاط و نیرو و شوق می دهد.
 
اگر جنگ است، با شدت؛ اگر گفتگو است، با شدت؛ اگر تعامل است، با شدت
««محمّد رسول اللَّه و الّذین معه اشدّاء علی الکفّار رحماء بینهم». اشداء بر کفار معنایش این نیست که با کفار دائم در حال جنگند. اشداء، شدت، یعنی استحکام، استواری، خورده نشدن. یک فلزی زنگ میزند، خورده میشود، پوک میشود، از بین میرود؛ یک فلز هم قرنهای متمادی که بگذرد، دچار خوردگی و زنگ‌زدگی و پوسیدگی و پوکی نمیشود. اشداء یعنی این. شدت یعنی استحکام.
 
استحکام یک وقت در میدان جنگ است، یک جور بروز میکند؛ یک وقت در میدان گفتگوی با دشمن است، یک جور بروز میکند. شما ببینید پیغمبر در جنگهای خود، آنجائی که لازم بود با طرف خود و دشمن خود حرف بزند، چه جوری حرف میزند. سرتا پای نقشه‌ی پیغمبر استحکام است؛ استوار، یک ذره خلل نیست. در جنگ احزاب پیغمبر با طرفهای مقابل وارد گفتگو شد، اما چه گفتگوئی! تاریخ را بخوانید. اگر جنگ است، با شدت؛ اگر گفتگو است، با شدت؛ اگر تعامل است، با شدت؛ با استحکام. این معنای اشداء علی الکفار است.
 
رحماء بینهم، یعنی در بین خودشان که هستند، نه؛ اینجا دیگر خاکریز نرم است، انعطاف وجود دارد؛ اینجا دیگر آن شدت و آن صلابت نیست. اینجا باید دل داد و دل گرفت. اینجا باید با هم با تعاطف رفتار کرد.»
( بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان نظام به مناسبت مبعث حضرت رسول اعظم (ص) 9/5/1387)
 
ایستادگی در برابر کفار و استکبار در قبال حق هسته ای جمهوری اسلامی ایران
یکی از مصادیق بارز «اشدّاء علی الکفّار» در عصر حاضر و در مورد کشور اسلامی مان، ایستادگی در برابر کفار و استکبار در قبال حق هسته ای جمهوری اسلامی ایران است. حقیقتی که امروز به خون شهدای هسته ای کشور نیز رنگین شده است و این خون های ریخته شده نیز گواه دیگری بر این حق مسلم است و بدون تردید به پاس شهدای هسته ای کشور که سرمایه ملی و فرهنگی این مرز و بوم بودند، باید با ایستادگی و مقاومتی مثال زدنی بتوانیم همچنان به عنوان یک کشور مقتدر، مستقل و آزاده یک الگوی تمام عیار برای تمام کشورهای اسلامی باقی بمانیم . بررسی شاخص هایی که رسول گرامی آن را برای نظام اسلامی در نظر گرفته اند و در راه رسیدن بدان زحمات بسیاری را متحمل گردیدند،این مهم را بار دیگر تاکید و تکرار می کند که معنویت، عدالت، علم و معرفت،صفا و اخوت، صلاح اخلاقی و رفتاری، اقتدار و عزت و نیز کار، حرکت و پیشرفت دائمی همه و همه در گرو داشتن حکومتی مستقل و آزاده است.
 
اگر ملتی در قبال زیاده خواهی های استکبار جهانی ذره ای کوتاه بیاید، بدون شک باید قدم های بعدی خود را نیز در تمام ابعاد نظامی،سیاسی، اقتصادی، علمی و فرهنگی به فرمان همان زورمداران بر دارد و هرگز نخواهد توانست روی آزادی و استقلال را ببیند چرا که یا از بعد اقتصادی یا علمی و ... بدانها نیازمند است. و دشمن نیز به دنبال همین است تا ما را در عرصه اقتصادی و علمی و  البته نظامی به خود وابسته کرده تا هم از امنیت اقتصادی و روانی برخوردار باشد و هم مطمئن باشد که ما هرگز نخواهیم توانست به جایگاهی دست یابیم که  به عنوان یک الگوی اسلامی تمام عیار و قدرتمند در سطح جهان مطرح باشیم. 
 
این در حالی است که رسول گرامی اسلام(ص) با بعثت خود دریچه های پر امیدی را برای اقتدار کشور اسلامی گشوده است که با پیروی از آن شاخص ها و همتر از آن پیاده سازی آن از سوی ملت و دولتمردان خواهیم توانست به مدینه فاضله ای که رسول مهربانی ها آن را ترسیم نموده است دست یابیم. 
 
این را ما باید از بعثت درس بگیریم؛ حق همراه با ایستادگی
«زندگی پیغمبر را میلی متری باید مطالعه کرد. هر لحظه‌ی این زندگی یک حادثه است؛ یک درس است؛ یک جلوه‌ی عظیم انسانی است؛ تمام این بیست‌وسه سال همینجور است. جوانهای ما بروند تاریخ زندگی پیغمبر را از منابع محکم و مستند بخوانند و ببینند چه اتفاقی افتاده است.
 
اگر شما می‌بینید امتی به این عظمت به وجود آمد - که امروز هم بهترین حرفها، بهترین راهها، بزرگترین درسها، شفابخش‌ترین داروها برای بشریت توی همین مجموعه‌ی امت اسلامی است - این جور به وجود آمد، گسترش پیدا کرد و ریشه‌دار شد. والّا صرف اینکه حق با ما باشد، ما پیش نمیرویم؛ حق همراه با ایستادگی. امیرالمؤمنین ... در جنگ صفین فرمود: «لا یحمل هذا العلم الّا اهل البصر و الصّبر». این پرچم را کسانی میتوانند بلند کنند که اولاً بصیرت داشته باشند، بفهمند قضیه چیست، هدف چیست؛ ثانیاً صبر داشته باشند. صبر یعنی همین استقامت، ایستادگی، پابرجائی. این را ما باید از بعثت درس بگیریم.» ( بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان نظام به مناسبت مبعث حضرت رسول اعظم (صل الله علیه و اله)


برچسب‌ها: سیاسی

ولایت شیطان
چهارشنبه 93/3/7 ساعت 2:31 عصر | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )

عزت در ولایت الهی است نه ولایت شیطان


رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که براساس آیات قرآن، انسانهایی که برای رسیدن به عزت، به جای هدایت و ولایت الهی، به دشمنان اسلام و بشریت و ولایت شیاطین متوسل می‌شوند، در نهایت به عزت نخواهند رسید و همان شیاطین از آن‌ها سپاسگزاری هم نخواهند کرد.

همزمان با خجسته عید مبعث پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد صلّی الله علیه و آله وسلّم رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز(سه‌شنبه) در دیدار مسئولان نظام، قشرهای مختلف مردم و میهمانان شرکت کننده در مسابقات بین‌المللی قرآن و سفرای کشورهای اسلامی، مهمترین نیاز دنیای اسلام را روی آوردن به اندیشه، فکر و بصیرت و شناخت حقیقی جبهه دشمنان امت اسلامی و همچنین اتحاد و پرهیز از اختلاف‌های عقیدتی و طایفه‌ای دانستند و تأکید کردند: امروز پرچم اِعتزاز به اسلام برافراشته شده و احساس هویت اسلامی در میان مسلمانان دنیا قوی‌تر از گذشته شده است و ملت ایران نیز با حسن ظن و اعتماد به وعده نصرت الهی در حال پیشرفت و پشت سر گذاشتن مشکلات و فتح یک به یک سنگر‌ها در مسیر مبارزه با ظلم و جهل و بی‌عدالتی است.
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای با تبریک سالروز بعثت نبی مکرم اسلام صلّی الله علیه و‌آله وسلّم مهمترین علت بعثت پیامبران الهی به ویژه پیامبر اسلام صلّی الله علیه و آله وسلّم را هدایت انسان‌ها به سوی استفاده از عقل و خرد و اندیشه خواندند و افزودند: اگر در جامعه اسلامی، بکارگیری نیروی فکر و اندیشه بصورت متداول و رایج درآید، بسیاری از مشکلات دنیای اسلام حل خواهد شد.
ایشان با اشاره به برداشت‌های غلط و سطحی از اسلام و قرآن گفتند: نداشتن نگاه صحیح و درک عمیق از تعالیم اسلام و مفاهیم قرآنی باعث شده است که امروز عده‌ای به نام اسلام، به مسلمانان ظلم و آنان را قتل عام کنند و حتی در کشوری آفریقایی، به نام اسلام، دختران بیگناه را بربایند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی به یکی دیگر از نمونه‌های بکارگرفته نشدن نیروی فکر و اندیشه در شرایط کنونی دنیای اسلام اشاره کردند و افزودند: امروز دشمنان به مقابله علنی با اسلام روی آورده‌اند و مهمترین وسیله آنها، ایجاد اختلاف‌های عقیدتی و جنگ شیعه و سنی است که اگر نیروی خرد و اندیشه بکارگرفته شود، می‌توان دست دشمن و انگیزه‌های او را دید و در مسیر اهداف بدخواهان اسلام قرار نگرفت.
حضرت آیت‌الله  العظمی خامنه‌ای اتحاد و تشکیل امت واحده را یکی دیگر از نیازهای ضروری دنیای اسلام برشمردند و با تاکید بر اینکه یکی از اهداف اصلی ایجاد اختلاف میان مسلمانان و ترویج شیعه هراسی و ایران هراسی، سرپوش گذاشتن جبهه استکبار بر مشکلات خود و حفاظت از رژیم غاصب صهیونیستی است، افزودند: انتظار از ملتهای مسلمان به ویژه زبدگان و نخبگان امت اسلامی این است که با تدبر و بصیرت، شناخت صحیحی از جبهه دشمنان امت اسلامی پیدا کنند و این حقایق روشن را  بخوبی متوجه شوند.
ایشان با تأکید بر اینکه دستگاههای سیاسی غرب، مروج همان جاهلیتی هستند که هدف از بعثت پیامبر اسلام صلّی الله علیه و آله وسلّم زدودن آنها بود، گفتند: بی عدالتی، تبعیض، نادیده گرفتن کرامت انسانی، عمده کردن مسائل جنسی و تبلیغ گسترده تبرّج زنانه، همه از مظاهر تمدن فاسد غربی است که در واقع بازگشت به همان جاهلیت است اما با شیوه‌‌ها و ابزار مدرن.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به تلاش گسترده برای سرکوب بیداری اسلامی خاطرنشان کردند: اگرچه این سرکوب در برخی مناطق، به ظاهر به نتیجه رسید اما واقعیت آن است که  بیداری اسلامی سرکوب شدنی نیست.
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به پیشرفتهای ملت ایران در پرتو اعتقاد به پیام بعثت و اتحاد درونی و شجاعت در مقابل دشمن و احساس امید به وعده نصرت الهی، اشاره کردند و گفتند: امروز به لطف خداوند دولت تازه نفس و مسئولان آن، با احساس اعتزاز به اسلام مشغول به کار و تلاش در عرصه‌های گوناگون هستند.
رهبرمعظم انقلاب اسلامی وجود مشکلات و چالش‌ها را در مسیر زندگی انسان طبیعی دانستند و افزودند: انسانهای دارای خرد و تدبیر، مشکلات را برای رسیدن به عزت و شرف انسانی و نزدیکی به خداوند، تحمل می‌کنند اما انسانهای بی‌خرد بجای قبول ولایت الهی، به ولایت شیاطین تمسک می‌جویند و در مقابل آنها دچار ذلت می‌شوند.
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در همین خصوص به یک چارچوب قرآنی اشاره کردند و افزودند: براساس آیات قرآن، انسانهایی که برای رسیدن به عزت، به جای هدایت و ولایت الهی، به دشمنان اسلام و بشریت و ولایت شیاطین متوسل می‌شوند، در نهایت به عزت نخواهند رسید و همان شیاطین از آنها سپاسگزاری هم نخواهند کرد.
ایشان تأکید کردند: باید از این فرمول قرآنی درس گرفت و راه صحیح و مسیر واقعی سعادت را که همان خط هدایت قرآنی است، شناخت.
رهبر انقلاب اسلامی، رمز موفقیت‌‌ها و پیروزی‌های نظام جمهوری اسلامی در مقاطع مختلف و مبارزات گوناگون اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و بین‌المللی را اعتماد و حسن ظن به وعده الهی دانستند و خاطرنشان کردند: راه ملت ایران، همین است و در آینده هم همین‌گونه خواهد بود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان گفتند: رحمت خداوند بر امام بزرگوار که این راه را بر ما گشود. رحمت خداوند بر شهیدانی که در این راه جان خود را فدا کردند، رحمت خداوند بر ملت ایران که در همه مراحل این راه، از خود آمادگی نشان دادند و رحمت خداوند بر مسئولان و دولتمردان ما که در این مسیر، آماده کار و تلاش و فداکاری هستند.
پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور، با تبریک عید بزرگ مبعث، بعثت را رستاخیز بزرگ تاریخ و نعمتی برای استفاده درست از عقل براساس وحی الهی خواند و گفت: پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله وسلّم با مهربانی و اخلاق عظیم دل‌ها را مجذوب کرد و دانش، آزادگی و معنویت را برای بشریت به ارمغان آورد.
رئیس جمهور از تفرقه، بی‌عدالتی، خشونت و افراطی‌گری به عنوان بزرگترین گرفتاریهای تحمیلی جبهه کفر بر دنیای اسلام یاد کرد و افزود: امروز انقلاب اسلامی منادی اتحاد و همدلی و کنار گذاشتن اختلافات امت اسلامی در مقابل جبهه کفر است.

منبع: کیهان



برچسب‌ها: امام خامنه ای

پیروز خواهیم شد
دوشنبه 93/3/5 ساعت 5:10 عصر | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )
سردار حاجی زاده در گفتگو با شبکه العالم:

پرونده هسته‌ای تنها بهانه غرب برای اعمال فشار بر ایران است/ در جنگ احتمالی بین ایران و آمریکا پیروز خواهیم شد

سردار "امیرعلی حاجی زاده" فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر ضرورت یکپارچگی گروه های مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی گفت، گروه های مقاومت فلسطین باید اتحاد خود را حفظ کرده و در کنار سوریه بأیستند.
به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر ضرورت یکپارچگی گروه های مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی گفت، گروه های مقاومت فلسطین باید اتحاد خود را حفظ کرده و در کنار سوریه بأیستند.

سردار "امیرعلی حاجی زاده" روز دوشنبه در مصاحبه اختصاصی با شبکه العالم، با تبریک سالروز پیروزی مقاومت اسلامی به ملت لبنان و همه کشورهای عربی و اسلامی، اظهار داشت: مقاومت توانست سلطه رژیم صهیونیستی را درهم بشکند، و ثابت کرد که این رژیم قدرتی که ادعا می کند ندارد.

* خواب غرب برای توانمندی‌های موشکی ایران
سردار حاجی زاده افزود: آمریکا و کشورهای غربی نمی‌خواهند شاهد کشوری قدرتمند باشند. آن‌ها نمی توانند وارد رویارویی با ایران قوی و منسجم و مجهز شوند به همین علت قصد دارند ابتدا فتنه انگیزی کنند، و آن را از داخل با عملیات تروریستی و اقدامات دیگر تضعیف کنند، تا توانمندی های دفاعی ما را از بین ببرند و ما را خلع سلاح کنند.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، غرب را به تلاش برای از بین بردن توانمندی های موشکی از طریق مذاکرات هسته‌ای متهم کرد و گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده‌اند، توانمندی‌های دفاعی ایران در دستور کار هیچ مذاکره‌ای نخواهد بود، بلکه ایران توانمندی‌های دفاعی و موشکی خود را افزایش خواهد داد.

* موشک ها در دستور کار مذاکرات نیست
وی تاکید کرد؛ نظام اسلامی در درجه اول به ملت و وحدت ملت و پیروی از رهبری خود امیدوار است، و موشک های ایرانی تنها ابزارهایی هستند که کشور به آن ها نیاز دارد؛ اما قدرت ملی کشور در وحدت و انسجام بین ملت ایران و رهبری آن نمایان می شود.

سردار حاجی زاده تصریح کرد: ایران این موشک ها را با امکانات و توانایی خود و به دست جوانان خود ساخته و هیچ چیزی از خارج نیاورده است.

* مذاکرات ادامه خواهد یافت، اما ما خوشبین نیستیم
سردار حاجی زاده گفت: پرونده هسته‌ای تنها بهانه غرب برای اعمال فشار بر ایران است؛ و رهبر انقلاب قبل از آغاز مذاکرات اشاره کردند که غرب برای پرونده های حزب الله و موشک ها و دیگر مسائل زمینه سازی می کند تا آن ها را در میز مذاکرات هسته ای قرار دهد؛ اما ایران وارد این مساله نخواهد شد همچنین ما خوشبین نیستیم اما دولت باید به این روند ادامه دهد.

* ایران معادله قدرت با غرب را تغییر داد
فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد؛ ایران تجربه جنگ تحمیلی از سوی رژیم سابق عراق با حمایت کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی را دارد؛ 33 کشور از رژیم عراق حمایت کردند و سلاح شیمیایی در اختیار آن گذاشتند و ایران بعد از آن با چالش ها و تهدیدات بزرگی مواجه شد؛ حتی پیش بینی کردیم که رویارویی با آمریکا حتمی است به همین علت به منظور تغییر معادله قدرت شب و روز فعالیت کردیم و توانستیم ماشین نظامی آمریکا را متوقف کنیم.

* ایران حتما در هر رویارویی با آمریکا پیروز خواهد شد
سردار حاجی زاده گفت: زمانی که می گوییم آمریکایی‌ها نمی‌توانند مرتکب هیچ حماقتی علیه ایران شوند این شعار نیست و ما از توانمندی‌ها و ماهیت ارتش آمریکا و توانمندی های خود آگاهیم؛ و بدون شک در هر جنگ احتمالی بین دو طرف، پیروز خواهیم شد.

وی خاطر نشان کرد؛ ما شیوه‌های خاص خود را داریم و با تجربه هستیم و برای اولین بار این کار را نکرده ایم؛ این، تنها نظریه نیست. ایران امروز همه توانمندی های دفاعی و اطلاعاتی لازم را برای این رویارویی در اختیار دارد.

سردار حاجی زاده تاکید کرد: توانمندی های نظامی و دفاعی ایران فقط به موشک ها محدود نمی شود و اگر آمریکایی ها بخواهند وارد رویارویی شوند هرگز در شرایط مناسبی برای این کار نیستند.

* پاسخ شدید ایران به هرگونه حماقت صهیونیستها
سردار حاجی زاده افزود: رژیم صهیونیستی ممکن است تصمیمی برای تجاوز علیه ایران بگیرد اما قطعا پیامدها و عواقب آن را بررسی خواهد کرد چه در خصوص هواپیماهایی که برای این کار استفاده خواهد کرد یا واکنش ایران که بسیار شدید خواهد بود.

سردار حاجی زاده گفت: رژیم صهیونیستی بسیار ضعیف است و توانایی اقدام نظامی علیه ایران را ندارد؛ و ایران حتی برای احتمال یک هزارم اینکه هدف حمله ناگهانی این رژیم قرار بگیرد، آماده است.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران تصریح کرد: مسؤولان رژیم صهیونیستی بارها و بارها تهدیداتی علیه ایران مطرح می کنند و ایران تصمیم گرفته است که به هر تهدیدی در همان سطح پاسخ دهد اما دیدیم که آن ها به این کار ادامه دادند به همین علت ایران واکنش قاطعانه ای به تهدیدات آن ها داد تا به آن پایان دهند زیرا بهای هر حمله ای به ایران سنگین است.

* فعلا به برد بیشتز از 2 هزار کیلومتر نیاز نیست
وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران طبق نیازهای خود فعالیت می‌کند و راهبردهای خودش را دارد؛ ایران توانست به فضا موشک پرتاب کند، ولی اکنون به موشکهایی با برد بیش از 2 هزار کیلومتر نیازی نیست.

* سامانه های موشکی آمریکا در ترکیه
سردار حاجی زاده با اشاره به سامانه های موشکی نصب شده در ترکیه گفت: مسؤولان ترکیه به ایران تضمین دادند که سامانه موشکی آمریکا که در این کشور نصب شده، تهدیدی برای ایران نیست ولی ما در صورت بروز هر جنگی، آنها را زیر نظر داریم.

* کنترل تحرکات آمریکا در خلیج فارس
سردار حاجی زاده خاطرنشان کرد، ایران منطقه خلیج فارس و آبها و فضای این منطقه را به هدف حفظ ثبات و امنیت آن به صورت کامل تحت نظر دارد.
وی افزود: این فعالیتها با ابزار مختلفی مانند پهپادها انجام می شود.

* حمایت از مقاومت
سردار حاجی زاده خاطرنشان کرد: ایران امکانات علمی و فناوری خود را در اختیار مقاومت قرار می دهد تا توانایی های نیروهای مقاومت را ارتقا دهد. این امر در دو جنگ غزه آشکار گشت.

* ضرورت حمایت مقاومت فلسطین از سوریه
سردار حاجی زاده با تأکید بر ضرورت اتحاد همه گروه‌های مقاومت در مقابله با رژیم صهیونیستی، اظهار داشت؛ هرگونه اختلاف و چند دستگی به نفع رژیم صهیونیستی است؛ پیروزی های مقاومت درنتیجه انسجام و هماهنگی بود و نباید این مسأله را از بین برد.

وی تأکید کرد: سوریه امروز به دلیل حمایت از مقاومت در لبنان و فلسطین در معرض جنگی جهانی قرار گرفته است.

سردار حاجی زاده گفت: باید ثابت کنیم که به یکدیگر وفاداریم و همچنان در مقابله با رژیم صهیونیستی متحد و هماهنگ هستیم. هرگونه اختلاف به نفع این رژیم است.

سردار حاجی زاده اظهار داشت: سوریه در کنار مقاومت ایستاد و باید از این کشور دفاع کرد، گروه های مقاومت فلسطینی باید اتحاد خود را حفظ کرده و در کنار سوریه بأیستند.

* پیروزی سوریه دور نیست
سردار حاجی زاده با تمجید از پایداری سوریه گفت: مردم سوریه در کنار نظام خود ایستادند و اکنون توطئه علیه این کشور آشکار شده است. سوریه امروز با سوریه قبل از بحران فرق دارد و اکنون به کشوری توانمند تبدیل شده است.

وی افزود: کمکهای ایران و حزب الله و طرفهای دیگر به سوریه چیزی جز کمک نیست، و مسأله اصلی (در پایداری این کشور) مردم سوریه هستند.

سردار حاجی زاده اظهار داشت: دشمنان دریافتند که در سوریه به جایی نمی‌رسند. آنان گروه های تروریستی اروپایی و دیگر مناطق دنیا را آموزش دادند و تلاش می کنند تا آنان را در سوریه نگه دارند و در همانجا آنان را از بین ببرند؛ چرا که نگران هستند آن‌ها پس از فرا گرفتن کارهای تروریستی، به کشورهای خود بازگردند.

سردار حاجی زاده تأکید کرد: در آغاز هدف (دشمنان سوریه) براندازی نظام سوریه بود، ولی اکنون هدف آنان نابودی تروریست‌ها است؛ زیرا آنها دریافته اند که نمی توانند مردم و نظام سوریه را نابود کنند؛ بنابراین اکنون نگرانی آنها تروریستهایی است که در سوریه هستند، زیرا هرکدام از آنها در صورت بازگشت، مانند بمب ساعتی خواهند بود.

وی با تأکید بر اهمیت انتخابات ریست جمهوری سوریه خاطرنشان کرد: روحیه تروریست‌ها در سوریه رو به افول نهاده و در مقابل پیروزی های ارتش موجب افزایش روحیه مردم و نیروهای ارتش شده است؛ این پیروزی ها به سرعت پیش می رود و فکر نمی کنم که پیروزی ملت سوریه چندان دور باشد.

* ایران هراسی
سردار حاجی زاده تأکید کرد: ایران هیچگاه در فکر ضربه زدن به کشورهای همسایه و دوست و برادر نبوده است؛ این درحالی است که جمهوری اسلامی ایران از حملات دیگر کشورها بسیار متضرر شده و حتی با سلاح شیمیایی هدف قرار گرفته است. جمهوری اسلامی ایران به دنبال جنگ نیست و همه توانایی های نظامی و موشکی ایران، دفاعی است؛ و هیچگاه با آنها به کسی حمله نخواهد کرد؛ و این توانایی ها برای ایجاد امنیت و ثبات است.

وی افزود: آمریکا و غرب به دنبال ترویج ایران هراسی هستند تا تسلیحات خود را به کشورهای منطقه بفروشند و پولهای کشورهای عربی و اسلامی را به جیب خود بریزند؛ در اینجا باید این سؤال را مطرح کرد که جنگ با برادرانمان چه سودی می تواند برای ما داشته باشد ؟!

سردار حاجی زاده گفت: خریدهای تسلیحاتی کشورهای منطقه با فعالیت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران قابل مقایسه نیست؛ طرح ایران هراسی برای تفرقه افکنی بین کشورهای منطقه و فعال کردن کارخانه های تسلیحاتی غربی است.  منبع: باشگاه خبرنگاران


برچسب‌ها: سیاسیایران و غرب

 
لینک دوستان
دیگر موارد
کد موزیک آنلاین برای وبگاه