سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/138697527378971.jpg
عملیات روانی علیه ایران
چهارشنبه 92/12/28 ساعت 1:8 عصر | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )
باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد؛

عملیات روانی رویترز علیه ایران با استفاده از یک تیم رسانه‌‌ای ایرانی / ایرانی‌های رویترز با چه هدفی می‌نویسند؟

رویترز مدیریت بخش اقتصادی عملیات روانی نظام سلطه را علیه ایران به دست گرفته است.این عملیات روانی که شامل فرافکنی، لو دادن و جاسوسی اقتصادی علیه ایران است تمام ساختار اقتصاد کشور را هدف قرار داده است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ خبرگزاری انگلیسی رویترز که به تلاش برای سوزاندن مهارت شرکت‌های ایرانی در دور زدن تحریم‌ها شهره شده بود، از سال  2012  تاکنون  و حتی در ماه‌های اخیر عملاً نقش خود را به عنوان یک رسانه از دست داده و صرفاً به عاملی در جهت پیشبرد اهداف سیاستمداران غربی و آمریکایی در موثر نشان دادن تبلیغات تحریم‌های ضد ایرانی و از همه مهمتر عاملی برای سوزاندن خط مهارت دور زدن تحریم‌ها توسط شرکت‌های ایرانی تبدیل شده است.در این میان خبرگزاری رویترز که از هر فرصت ممکنه در صدد ضربه زنی به ملت ایران بهره می‌برد چندیست با انتشار گزارش و اخبار در رابطه با فعالیت‌های اقتصادی ایران،مدیریت بخش اقتصادی عملیات روانی نظام سلطه را علیه ایران به دست گرفته‌است.این عملیات روانی که شامل  فرافکنی، لو دادن و جاسوسی اقتصادی علیه ایران است تمام ساختار اقتصاد  کشور را هدف قرار داده است.



کاملاروشن است که هدف خبرگزاری‌های غربی بویژه رویترز از انتشار اخبار مربوط به دور زدن تحریم‌ها توسط شرکت‌های ایرانی، علامت دادن به دولت آمریکا برای تحت فشار قراردادن شرکت‌های طرف معامله با شرکت‌های ایرانی است.
با این حال، حتی با این نیت مغرضانه نیز رسانه‌های غربی بدون آن که خود خواسته باشند به طور مستقیم مهارت شرکت‌های ایرانی در مذاکرات تجاری و مبادلات مالی را به رخ جهانیان می‌کشند.
اما تحرکات رسانه‌ای غرب علیه جمهوری اسلامی ایران تنها به این اخبار منتهی نمی‌شود.


نگرانی خبرگزاری انگلیسی رویترز: شرکت شل در پی پیدا کردن راهی برای پرداخت بدهی 1.4 میلیارد دلاری به ایران


رویترز طی گزارشی در سال 2012 نوشته بود: شرکت هلندی ـ انگلیسی "شل" برای پرداخت 1.4 میلیارد دلار بدهی خود به ایران در پی یافتن راهی برای دور زدن تحریم‌هاست و با پیشنهاد صادرات غلات به ایران، آمریکا و اروپا را در دوراهی قرار داده است.منابع غربی می‌گویند تحریم‌های سال گذشته در زمینه بانکی، نفت، بیمه و حمل و نقل علیه دولت ایران موجب کاهش نیمی از صادرات نفت ایران شده است.

به زعم "رویترز" تحریم‌ها، صادرات غلات و سایر مواد غذایی را در بر نمی‌گیرند، اما ایران که دسترسی خود به سیستم بین‌المللی بانکی را از دست داده، ناگزیر است برای واردات غلات مبلغ بیشتری را بپردازد. تجار غلات انتظار داشتند ایران تا پایان سال 2012، حدود 5 میلیون تن گندم از بازار آزاد خریداری کند که بخشی از آن از شرکت آمریکایی "کارگیل"  بود.

محموله غلات مورد نظر "داچ شل" به ارزش 1.4 میلیارد دلار 80 درصد نیاز سالیانه ایران به واردات گندم را برطرف می‌سازد. غلات صادراتی به ایران می‌تواند شامل گندم، ذرت و جو باشد که با محاسبه هزینه حمل و نقل، قیمت هر تن آن حدود 300 دلار خواهد بود.
به این ترتیب به ادعای "رویترز" در صورت انجام این مبادله، ایران که با کاهش ذخایر ارزی مواجه بود، موقتا از پرداخت میلیون‌ها دلار برای خرید گندم از بازار آزاد بی‌نیاز خواهد شد.


تلاش شرکت چینی برای فروش تجهیزات آمریکایی به ایران

خبرگزاری رویترز در گزارش دیگری در سال گذشته(2013)  مدعی شد: شرکت چینی "هوآوی" تلاش کرده است تا تجهیزات مخابراتی ساخت آمریکا را به ایران بفروشد.
رویترز اینگونه منعکس کرده بود :در حالی که فروش تکنولوژی و تجهیزات پیشرفته ساخت آمریکا به ایران از سال‌ها پیش ممنوع شده، شرکت هوآی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده‌است که تمام قوانین آمریکا در زمینه صادرات یا تحریم کالا‌ها را رعایت کرده و از شرکت‌های واسطه و طرف قرارداد خود نیز می‌خواهد تا از این مقررات تبعیت کنند.





خبرگزاری "رویترز" همواره مدعی بوده است شواهد کافی در دست دارد مبنی بر این که "چین" به راهی غیرمستقیم برای ایران، برای دریافت تجهیزات کامپیوتری ساخت آمریکا بدل شده است.البته دشمنی این خبرگزاری انگلیسی با ایران و ایرانی مسبوق به سابقه است و صرفا محدود به موضع‌گیری در رابطه با مسئله هسته‌ای ایران نبوده و نیست.

آمریکا نقض تعهد دو بانک فرانسوی را بررسی می‌کند

رویترز در گزارشی به تاریخ  8 مارس 2014 می‌نویسد : مقامات آمریکا  اخیرا پرونده  دو بانک فرانسوی را که متهم هستند قوانین ضد پولشویی و تحریم‌های اقتصادی این کشور علیه برخی کشورها همچون ایران را نقض کرده‌اند بررسی می‌کند.
رویترز می‌افزاید بانک‌های رگولاتور در نیویورک و واشنگتون متهم شده‌اند که قوانین کشور آمریکا را در رابطه با تحریم‌های اعمال شده علیه کشورهای ایران،سودان و کوبا دور زده‌اند و در این رابطه  دست به پول‌شویی زده‌اند.






رویترز و دخالت در سیاست داخلی ایران


رویترز همچون سایر رسانه‌های غربی در قالب واژه‌ها و با به‌کارگیری القاب یا برچسب‌های منفی سیاست تأثیرگذاری بر مخاطب را به سمت اهداف خود برای بحرانی نشان دادن اوضاع داخلی ایران دنبال کرده‌است.
رویکرد این خبرگزاری نسبت به حوادثی که بعد از انتخابات ریاست جمهوری 1388 در ایران رخداد و فتنه‌ای که برپا شد خود موید رفتارهای دشمنانه این رسانه با نظام جمهوری اسلامی و مردم ایران است. این خبرگزاری همچون سایر رسانه‌های غربی در جریان فتنه  1388 با وارونه جلوه دادن حوادث و نشر اکاذیب  و بزرگ‌نمایی اتفاقات به حوادث ناگوار رخ داده دامن می‌زد.

با پایان یافتن فتنه اما رویترز رفتارهای دشمنانه خود را ادامه داد و در فروردین 1391 با انتشار ویدیویی از زنان رزمی‌کار ایرانی که آنها را در حال آموزش "نینجوتسو" نشان می‌داد،گزارشی با نام "هزاران زن نینجا به عنوان آدمکش در ایران آموزش می‌بینند"منتشر کرد و در آن دولت ایران را به آموزش آدم‎کش‎ها متهم کرد.



در پی شکایتی که در قوه قضائیه توسط زنان رزمی‌کار ایرانی مطرح شده بود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، کارت خبرنگاری 11 کارمند رویترز در ایران را ضبط کرد.

رویترز با در اختیار گرفتن برخی عناصر همچون پریسا حافظی،یگانه تربتی و بابک دهقان‌پیشه  که نام ایرانی را با خود یدک می‌کشند،به اشکال مختلف رویکرد جاسوس مابانه خود را فزونی می بخشد.

در ذیل به برخی از گزارش های چند وقت اخیر این افراد اشاره شده است.












پریسا حافظی


 41 ساله متولد ایران و رئیس دفتر وقت خبرگزاری رویترز در ایران  که از سال 2003 فعالیت خود را به عنوان همکار خبرگزاری رویترز آغاز کرد و از سال 2009 ریاست دفتر این خبرگزاری در تهران را برعهده گرفته بود و بارها در رابطه با گزارش های دروغینش در زمان حوادث بعد از انتخابات 1388 با تذکر مسوئلان ذیربط مواجه شده بود قبل از اعلام رای دادگاه مطبوعات که وی را به اتفاق آراء و به اتهام "نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی" و "فعالیت تبلیغی علیه نظام" مجرم شناخته بود، از کشور خارج شد.



یگانه تربتی

 یکی از گزارشگران ویژه رویترز مستقر در دبی ،اهل اوکلاهاما آمریکا بوده و در رشته مطالعات خاور میانه در دانشگاه Yale‌ فارق‌التحصیل شد و پایان نامه او درباره تغییرات ساختاری بسیج مستضعفین در سی سال گذشته بوده است.
یگانه تربتی را همچون هاله اسفندیاری  شاید بتوان نمونه دیگری از استراتژی براندازی نرم شبکه های جاسوسی بیگانه دانست.وی قبلا در پوشش مددکار اجتماعی به ایران سفر کرده و همراه با بابک دهقان‌پیشه  نقش رابط  بین حلقه  اروپا نشین  لندن -بروکسل -پاریس  فتنه 88 را بر عهده داشت.





بابک دهقان پیشه

متولد شده از پدری ایرانی و مادری آمریکایی ،مدرک لیسانس خود را در کسب و کار و MMC در روزنامه نگاری از دانشگاه ایالتی آریزونا اخذ کرده است.
دهقان‌پیشه که برای اولین بار به عنوان یک خبرنگار آزاد در ژوهانسبورگ دفتر مجله نیوزویک کار کرده است،به عنوان یک کارآموز تابستان سال 2001 به دفتر نیوزویک بازگشت. از آن زمان به بعد او بیش از 25 گزارش در نیوزویک را پوشش داده است.بابک دهقان‌پیشه که به همراه صادق صبا رییس بخش فارسی شبکه سلطنتی بی بی سی به ایران سفر کردند ارتباط گسترده ای با بسیاری از رسانه های غربی مثل رویترز-نیوزویک-فارین پالیسی-سی ان ان-فاکس نیوز دارد و روند پروپاگاندای خبری علیه ایران را جهت دهی می‌کند.   



امپریالیسم خبری به مثابه ابزاری زهرآگین همواره در خدمت اغراض سیاسی کشورهای  مرکز برای اثرگذاری در معادلات بین‌المللی قرار می‌گیرد.
شبکه رسانه‌ای رویترز نیز در راستای تعمیق هژمونی غرب با هدف استمرار بخشیدن به نظام یک‌سویه جهانی،پروپاگاندای لجام‌گسیخته‌ای را در برابر حاکمیت مستقل کشورهای آزادی‌خواه در پیش گرفته است و در این میان تاکتیک بازی گرفتن از کنشگران رسانه‌ای کشورهای هدف،الگوی غالب بر رسانه‌های مروج نظام سلطه است.

باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: ایران و غرب

9 دی توقیف شد
سه شنبه 92/12/27 ساعت 9:34 عصر | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )
از سوی هیات نظارت بر مطبوعات

هفته‌نامه "9 دی" توقیف شد

هفته‌نامه «9 دی» از سوی هیأت نظارت بر مطبوعات توقیف شد.

به‌گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، هفته‌نامه "9 دی" به مدیرمسئولی حمید رسایی نماینده تهران از سوی هیئت نظارت بر مطبوعات توقیف شد.
 
حکم توقیف این هفته‌نامه که هفته گذشته صادر شده، امروز (سه‌شنبه 27 اسفندماه) به مدیرمسئول این نشریه ابلاغ شد.
 
گفتنی است؛ پرونده این هفته‌نامه، از سوی هیئت نظارت بر مطبوعات به دادگاه ویژه روحانیت ارسال شده است.

 باشگاه خبرنگاران



مهمترین جمله امام خامنه ای در سال 92
سه شنبه 92/12/27 ساعت 12:12 صبح | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )
مهمترین جمله رهبر معظم انقلاب در سال 92 انتخاب شد

اگر غلطی از رژیم صهیونیستی سر بزند، جمهوری اسلامی تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد 

"اگر غلطی از رژیم صهیونیستی سر بزند، جمهوری اسلامی تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد" این پاسخ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به تهدیدهای رژیم صهیونیستی به عنوان مهمترین جمله رهبر انقلاب اسلامی در سال 92 از نظر مردم انتخاب شد.

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، به نقل از دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، در نظرسنجی‌ که از دهم تا بیست‌و‌چهارم اسفندماه توسط پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR با موضوع مهمترین جمله سال رهبر انقلاب از دید کاربران برگزار شد، مردم، جملات گوناگونی را انتخاب کردند. مجموع حدود 14هزار پیامک و 4هزار و پانصد نظر دریافت شده نشان میدهد سه جمله‌ پرتکرار زیر در میان پاسخ‌ها، مهمترین جملات رهبر انقلاب از نظر کاربران در سال نود و دو هستند: [دریافت نماهنگ جمله سال]


 
سومین جمله برتر به انتخاب مخاطبان، جمله‌ای از بیانات در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهورى آقای روحانی بود: «درس بزرگى که ما از فشارهاى اقتصادى دریافت کردیم، این است که هرچه می‌توانیم، باید به استحکام ساخت داخلى قدرت بپردازیم.»
 
دومین جمله برتر به انتخاب مخاطبان، مسأله‌ی خوش‌بین نبودن رهبر انقلاب به مذاکره با آمریکا در مسئله‌ هسته‌ای در دیدار مسئولان نظام‌ (1392/04/30) بود: «در مسائل خاص، مذاکره را منع نمیکنم لیکن من خوشبین نیستم؛ چون تجربه‌ى من این را نشان میدهد. آمریکائى‌ها، هم غیرقابل اعتمادند، هم غیر منطقى‌اند، هم در برخوردشان صادق نیستند.»
 
و اما مهمترین جمله سال 92 از نظر مردم:

در هفته‌های پایانی سال پیش، سران رژیم صهیونیستی در ادامه تهمت‌های بی‌اساس درباره برنامه هسته‌ای نظامی ایران، بارها جمهوری اسلامی را به حمله نظامی به تاسیسات هسته‌ای تهدید میکردند و دامنه این تهدیدها روز بروز گسترده تر میشد؛ رهبر انقلاب در اولین سخنرانی عمومی سال 92 در مشهد مقدس پاسخ این تهدیدها را اینگونه دادند: «اگر غلطی از آنها [سردمداران رژیم صهیونیستی] سر بزند، جمهوری اسلامی «تل‌آویو» و «حیفا» را با خاک یکسان خواهد کرد.»





منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: امام خامنه ای

تجمع اعتراض آمیز
چهارشنبه 92/12/21 ساعت 9:52 عصر | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )
تجمع اعتراض‌آمیز دانشجویان تهرانی در واکنش به دیدار اشتون با فتنه‌گران پایان یافت

وجود پلاکاردهایی با مضمون "خانم اشتون آرمیتا را می‌شناسی؟" در میان معترضین/ طنین "مرگ بر فتنه‌گر" مقابل سفارت اتریش

دانشجویان تهرانی با در دست داشتن پلاکاردهای مختلف و سر دادن شعار "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اسراییل"، "مرگ بر صهیونیسم"و "مرگ بر فتنه‌گر" اعتراض خود را نسبت به دیدار کاترین اشتون مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا با محکومین فتنه 88 نشان دادند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، ساعت 13 گذشته بود که اولین اتوبوس حامل دانشجویان خانم در محل تجمع اعتراض‌آمیز در واکنش به دخالت غربی‌ها در امور داخلی کشور شکل گرفته، مقابل سفارت اتریش توقف کرد.

این امر در حالی صورت گرفت که بسیج دانشجویی و جنبش عدالتخواه نیز به جمع معترضین پیوستند و به اقامه نماز ظهر و عصر مقابل سفارتخانه پرداختند.

یکی از نکات جالب توجه حضور نیروهای یگان ویژه برای امنیت هر چه بیشتر اطراف سفارتخانه بود.

تجمع کنندگان با در دست داشتن پلاکارداهای مختلفی که جملات مختلفی بر آن نوشته شده بود اعتراض خود را نشان دادند. برخی از این جملات بدین شرح است: "آقایان مسئول این مملکت بهای خون هزران شهید است"،‌ "دولت راستگو، راستش را بگو"، "جنایت فتنه‌گران در سال 88 هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود"، "دولت تدبیر لطفا کمی تدبیر کن"،‌ "مردم را به تکرار 9 دی مجبور نکنید"، " شما حقوق بشر می‌فهمید؟"، "آمریکای جنایتکار بزرگترین ناقض حقوق بشر" و "خانم اشتون آرمیتا را می‌شناسی؟"

همچنین تجمع کنندگان با سر دادن شعارهایی از قبیل "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اسراییل"، "مرگ بر صهیونیسم"، "مرگ بر فتنه‌گر"، "توپ، تانک، مسلسل دیگر اثر ندارد"، "نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی"،‌ "استقلال آزادی جمهوری اسلامی" اعتراض خود را نسبت به دیدار کاترین اشتون مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا با محکومین فتنه 88 نشان دادند.

در ادامه "علیرضا کریمی" دبیر اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل کشور گفت: به مسئولان تذکر می‌دهم که اگر بار دیگر چنین اتفاقاتی صورت بگیرد دیگر تجمع در مقابل سفارت و با چنین وسعتی انجام نخواهد شد، بلکه در مکانی دیگر خطاب به مسئولان صورت خواهد گرفت و ما از حقوق خودمان کوتاه نمی‌آییم.

همچنین سلطانی دبیر سیاسی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه خوارزمی گفت: کسانی که حقوق به شر دارند مدعی حقوق بشر هستند و اگر وزارت خارجه در قبال اقدامات آنها همین روند را طی کند بهانه‌های دیگری همچون نوع برگزاری انتخابات و دخالت در اختیارات مسئولان مملکتی را مطرح می‌کنند.

"علی عبدی" دبیر اتحادیه انجمن اسلامی مستقل دانشگاه تهران در تجمع دانشجویی گفت: ملت ایران، ملت انقلابی نیست که بخواهد در مقابل اهانت‌ها کوتاه بیاید.

"فرشید جعفری" دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی با اشاره به اینکه دیدار اشتون با فتنه‌گران بر خلاف عرف بین‌المللی بود، گفت: غرب امروز خود در بحران مشروعیت به سر می‌برد اما از حقوق بشر دم می‌زند.

ساعت 14:45 دقیقه این تجمع با قرائت بیانیه‌ای به کار خود پایان داد.

در این بیانیه آمده است: حضور تیم حرفه‌ای در وزارت خارجه و حضور گسترده باتجربه‌های امنیتی در دولت یازدهم این سوال را در ذهن مردم ایجاد کرده است که این دیدارهای مشمئز کننده اتفاقی هستند؟ آیا مسئولان هماهنگ کننده از آنچه در این حوزه می‌کنند آگاهی دارند؟

در بخش دیگری از بیانیه آمده است: فهم ما دانشجویان عضو انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه های کشور بر این است که وادادگی فرهنگی موجود در دولت یازدهم به عرصه سیاست خارجی نیز نفوذ کرده و بیش از پیش وابستگی سیاسی و اقتصادی ما را به غرب به همراه دارد. (متن کامل بیانیه اینجا)

گفتنی است؛ این تجمع به همت اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل برگزار شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: فتنه گران

توهین کننده به رهبر محبوب
سه شنبه 92/12/20 ساعت 9:5 عصر | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )

وزارت ارشاد برای توهین‌کننده به رهبر محبوب ملت فرش قرمز پهن کرد/ عمر مسند نشینان کوتاه است

عمر مسند نشینان با توجه به گستردن فرش قرمز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای "یدالله رویایی"، شاعر بی‌ارزشی که به رهبر محبوب این ملت توهین کرده کوتاه است.

رحیم مخدومی، کارشناس ادبی در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران با اشاره به عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مدت زمان بسیار کوتاه فعالیتش در دولت یازدهم بسیار سوال برانگیز شده، افزود: در تاریخ دولت‌های پیشین کمتر دیده شده که در مقابل کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا به این اندزاه صدای آیات عظام بلند شود و مجلس خبرگان و هنرمندان موضع بگیرند.   
 
وی گفت: وضعیت پیش آمده توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم از دو حالت خارج نیست یا افرادی که در صدر کار قرار گرفته‌‌اند کار خود را بلد نیستند و یا کار خود را بلدند وقانون نظام و انقلاب را نادیده می‌گیرند.   
 
این کارشناس ادبی با تاکید بر اینکه عمر مسند نشینان کوتاه است اظهار داشت: وضعیت فرهنگی موجود برای جامعه غیر قابل پذیرش است.   
 
مخدومی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه عده‌ای به عکس امام(ره) جسارت کردند و 9 دی آفریده شد و حالا شاعر بی‌ارزشی که به رهبر محبوب ملت توهین کرده، ارشاد برایش فرش قرمز پهن کرده است، تصریح کرد: در مجموع نباید اجازه بدهیم درمورد فرهنگ این همه هزینه پرداخت کنیم.  

به گفته مخدومی، وقتی صدای مقام معظم رهبری درمورد مسئله‌ای در بیاید باید ببینیم چقدر هزینه پرداخت کردیم، مقام معظم رهبری درباره مسائلی که امکان حل شدنشان به دست مجلس باشد تأمل می‌کنند اما وقتی که ببینند پوسته مسئله پیش آمده کلفت بوده خودشان صحبت می‌کنند.   
 
وی خاطر نشان کرد: تا به حال چند نوبت توسط مقام معظم رهبری درباره مسائل فرهنگی هشدار داده شده و بنابراین فرصتی نمانده و وقت عمل است.

  باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: فتنه گران

دیدار با فعالین فتنه
یکشنبه 92/12/18 ساعت 8:58 عصر | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )

اشتون سفر خود را با دیدار فعالین زن و فتنه شروع کرد

کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که شب گذشته وارد ایران شده است اولین سفر خود به تهران را با دیدار برخی از فعالان زن ایران از جمله نرگس محمدی(فعال فتنه) آغاز کرد.

به گزارش گروه سیاسی خارجی باشگاه خبرنگاران،‌ لیز دوست شب گذشته با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود عنوان کرد مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که شب گذشته وارد ایران شده است اولین سفر خود به تهران را با دیدار برخی از فعالان زن ایران از جمله نرگس محمدی(فعال فتنه) آغاز کرده است.


لیز دوست خبرنگار بی‌بی‌سی جهانی که به همراه اشتون به تهران سفر کرده است


گفته می‌شود این دیدار به دلیل روز جهانی زن صورت گرفته است.

صبح امروز کاترین اشتون، کاترین اشتون با برخی از مقامات عالی‌رتبه کشور از جمله رئیس جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر امور خارجه و سعید جلیلی مذاکره‌کننده ارشد سابق کشور دیدار کرد.

شایان ذکر است وال‌استریت‌ژورنال ضمن تایید خبر خبرنگار بی‌بی‌سی در گزارش امروز خود آورده است کاترین اشتون دیدارهای خود در ایران را با ملاقات چند فعال زن و فتنه آغاز کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: فتنه گران

پدیده دفاعی
شنبه 92/12/17 ساعت 12:37 صبح | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )

ایران استثنائی‌ترین پدیده‌ دفاعی را دارد

جانشین فرمانده کل سپاه درپاسخ اظهارات بی‌اساس مقامات آمریکایی در نشست ‌آیپک گفت: همان‌طور که قبلاً آرزوهای دشمن را در جبهه‌ها دفن کردیم، امروز هم ملت ایران آرزوهایی را که مقامات آمریکا کنار دوستان صهیونیستشان مطرح می‌کنند دفن می‌کنند.

به گزارش مشرق، سردار حسین سلامی در یادواره شهدای بدر و خیبر و 12 هزار شهید استان آذربایجان غربی که ظهر امروز در مصلای امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این منطقه از کشور و سرداران شهید به‌ویژه شهید مهدی باکری، اظهار کرد: آذربایجان غربی حقیقتاً سرزمین شهیدان است، 36 هزار شهید والامقام در این خطه خون‌رنگ برای دفاع از اسلام عزیز و آرمان‌های این انقلاب بزرگ در مقابل دشمنان به شهادت رسیده‌اند.

وی افزود: 12 هزار شهید از درون خانه‌های این مردم به جبهه‌های جنگ رهسپار شدند و با قامت‌های خونین به این خطه بازگشتند، پیکرهای خونین این شهیدان سند زنده صداقت، وفاداری، فداکاری و عزت مردم این منطقه است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: این شهیدان در مقابل یک دنیا قدرت خصمانه و شیطانی به میدان آمده مصمم و قدرتمند از اسلام عزیز، استقلال، عزت و کرامت این جامعه دفاع کردند.

ایران در دفاع مقدس در مقابل همه استکبار ایستاد


سردار سلامی گفت: یقین داشته باشید که همه قدرت‌های دنیا از آمریکا، شوروی، اروپا و کشورهای عربی حاشیه جنوبی خلیج فارس دست به دست هم داده بودند تا یک انقلاب تازه متولد شده و یک ملت تازه به آزادی و استقلال رسیده را که در مسیر تعیین سرنوشت خویش قدم برمی‌داشت شکست بدهند.

وی افزود: مطمئناً اگر آنها موفق می‌شدند امروز از هویت حقیقی این ملت و از عزت، اقتدار و از آزادگی او چیزی باقی نمی‌گذاشتند، اگر آنها موفق می‌شدند ممکن بود اسلام برای صدها سال دیگر دوباره پشت ابرهای تیره و تار کفار عالم فرو می‌رفت.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در تببین نظام سیاسی جهان در روزهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی گفت: خورشید اسلام طلوع کرده بود و دشمنان اسلام می‌خواستند جلو نورافشانی این خورشید درخشان را بگیرند، همه با هم متحد شده بودند حتی دشمنان سنتی دوران جنگ سرد یعنی آمریکا و شوروی که در همه حوادث عالم روبه‌روی هم قرار داشتند در مواجهه با انقلاب اسلامی ایران با یکدیگر متحد شدند و در مقابل این انقلاب و این ملت ایستادند.

وی تصریح کرد: آنها برای محو اسلام و محو ملت ایران از صفحه جغرافیای سیاسی عالم یک سناریوی بسیار خطرناک و میدانی و یک عملیات وسیع جنگی را طراحی کردند اما به‌فضل خداوند متعال به نتیجه‌ای نرسیدند.

رشادت‌های دلاورمردان ایران در جنگ در دنیا سابقه ندارد

سردار سلامی اثرگذاری شهدا در تاریخ اسلام و انقلاب را مداوم و همیشگی دانست و خاطرنشان کرد: کار شهیدان ما فقط پیروزی در چند عملیات نبود، هرچند شجاعت آن‌ها در آفرینش پیروز‌ی‌های شگفت انگیز در صحنه‌های سختی مثل خیبر و بدر تجلی شکوه ایمان و ناشی از ثبات قدم بود.

وی افزود: هنوز هم به‌اقرار کتاب‌های تخصصی جنگهای مختلف جهان از جنگهای جهانی تا سایر نبردهای بزرگ، هیچ مشابهی برای عملیات‌های فتح المبین، بیت المقدس، رمضان، خیبر، بدر و کربلاها وجود ندارد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: عبور از یک باتلاق و جزیره‌ای با عمق نوزده کیلومتر بدون داشتن هیچ جاده و عقبه‌ای با ابتدایی‌ترین امکانات و تصرف جزایز مجنون، آن‌هم در مقابل این دشمن قدرتمند که از هوا و زمین آتش می‌ریخت هیچ توجیهی غیر از ایمان و نصرت الهی ندارد.

وی بیان کرد: آن نبوغی که در ذهن شهید باکری ظهور می‌یافت نور هدایت الهی بود که بر قلبش می‌تابید و به زبانش جاری می‌شد تا نیروهای تحت فرماندهی خود را به‌زیبایی هدایت کند، اما داستان به همین جا ختم نمی‌شود، کار بزرگ این شهیدان سد کردن عقبه دشمنان بر مسلمان است، عملی که برای همیشه تاریخ دارای تأثیر و جاودانگی است.

شهدا مسیر اعتلای کشور را روشن کردند


سردار سلامی گفت: ‌هنرنمایی شهیدان ما فقط مختص لحظه شهادتشان نیست، درست است آن زمانی که شهید می‌شدند به‌زیباترین شکل از اسلام دفاع می‌کردند و ایستادن بر پیمان خویش را اثبات می‌کردند، اما این همه ماجرا نیست، آنها برای همیشه راه غلبه دشمن را سد کردند، آنها آموزگاران مقاومت ما بودند، به ما یاد دادند که در مقابل دشمن باید ایستاد.

وی افزود: عزت، آبرومندی، اقتدار و استقلال در پرتو جهاد حاصل می‌شود و جز از مسیر جهاد مسلمانان به عزت نمی‌رسند، فرمول عزت و پیروزی مسلمانان جهاد در راه خداست.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: آنها هم اکنون که در درون خاک خفته‌اند تضمین کننده ثبات قدم ما هستند، شهدا سند شرافت این مردم و ناظر بر اعمال ما هستند، ما هرچه آبرو داریم از این روحهای بزرگ و انسان‌های الهی است و پیشرفت خود را مدیون آنان هستیم.

وی با اشاره به سیاست‌های خصمانه استکبار در 35 سال گذشته نسبت به نظام جمهوری اسلامی اظهار کرد: دشمن در ‌35 سال تاریخ سخت انقلاب ما از هیچ فتنه و توطئه‌ای دریغ نکرده است، ما همواره در سطح یک نبرد جهانی با دشمنان بزرگ روبه‌رو بوده‌ایم.

توطئه‌های استکبار ‌علیه ایران به اتمام نرسیده است/ فرمانده اصلی دشمن در دفاع مقدس ما آمریکا بود

سردار سلامی افزود: گاه این سیاست‌های شیطانی در قالب یک جنگ نظامی بوده است، همانند هشت سال دفاع مقدس که نابرابرترین، طولانی‌ترین و سخت‌ترین جنگ قرن بیستم تاریخ است.

وی خاطر‌نشان کرد: آمریکا تمام توان خود را برای مدیریت این جنگ به کار گرفت، فرمانده اصلی دشمن در دفاع مقدس ما آمریکا بود، این کشور مستکبر بود که نقشهای اروپایی‌ها و کشورهای عربی و صدام را تعیین می‌کرد.

وی همچنین گفت: ما در این هشت سال با تانک‌های روسی، توپخانه‌های اتریشی، دژهای انگلیسی و دلارهای نفتی کویت و عربستان جنگیدیم، پیروز شدن در چنین جنگی چیزی جز نصرت الهی نیست و یادآوری این نعمت و نصرت الهی بزرگ از سفارشات الهی است.

اوکراین نمونه بارز سیاست‌های استکباری است

سردار سلامی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: 35 سال است دشمن در پی تضعیف جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه‌ها تلاش کرده و برنامه ریزی می‌کند، جالب است بدانید کشورهای زیادی بوده‌اند که در سطح پایین‌تر از این را اعمال تهدید کردند و کشورشان فروپاشیده است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران وقایع اوکراین را از مصادیق این فروپاشی‌ها دانست و گفت: در همین صحنه اوکراین را با یک عطسه کوچک، اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها ثبات داخلی‌اش را به هم می‌ریزند.

وی افزود: اوکراینی که در جوار روسیه بزرگ قرار دارد، مقامات آمریکایی در آن از هواپیما پیاده می‌شوند و برای معارضان سخنرانی می‌کنند و دولت این کشور هیچ اقدامی انجام نمی‌دهد.

ایران استثنائی‌ترین پدیده‌های دفاعی را دارد

سردار سلامی تصریح کرد: اما شما این قضایا را با جمهوری اسلامی مقایسه کنید، 35 سال است قدم یک آمریکایی معارض به کشور باز نشده، ما 35 سال است که با آمریکا جنگ مستقیم داشته‌ایم، با آنها جنگیدیم اما ‌خلاف تصورات جهانی نه‌تنها ما در جنگ آسیبی ندیدیم، بلکه رشد و پیشرفت کردیم.

وی افزود: این استثنایی‌ترین پدیده عالم است که یک کشور در 35 سال در جبهه نظامی، اقتصادی، فرهنگی، اطلاعاتی، عملیات روانی و فتنه داخلی آن هم در یک وسعت جهانی و با همه قدرت‌ها‌ی بزرگ بجنگد، پیشرفت کند، پیروز شود و شکست نخورد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: این مربوط به تأثیر شهادت مردانی مثل مهدی باکری و سعید قهاری است، از آن لحظه‌ای که این بزرگواران شهید شدند تا ابد آبرو و امنیت این مرز و بوم را تأمین کردند.

امنیت پایدار حاصل خون شهداست

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران درباره وجود امنیت پایدار در کشور گفت: امنیت و آرامش امروز حلقه گمشده در جهان است، امروز در کمتر کشوری در جهان شاهد این امنیت پایدار هستیم.

وی تصریح کرد: در همین منطقه آذربایجان غربی که نقطه همگرایی همه استراتژی‌های دشمنان ما بود و می‌خواستند ثبات و آرامش را به هم بزنند، امروز شاهد امنیتی به‌مراتب بیشتر از تهران هستیم.

سردار سلامی بیان کرد: این مسئله مفهوم بسیار عمیقی دارد و ناشی از ستبری سینه مردان مجاهد و مؤمن این منطقه است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به ابعاد شخصیتی سردار شهید مهدی باکری گفت: ادب، اخلاص، خضوع و شجاعت بود که شهید باکری را علاوه بر فاتح قله‌ها به فاتح قلب‌ها تبدیل کرد، او فاتح دلها و از پیشگامان در میدان خطر بود.

‌وی افزود: واقعاً بدون شهیدان انقلاب ما ادامه پیدا نمی‌کرد، جنگ نعمت بزرگی بود، جنگ مشق مقاومت را به ما آموخت، این شهدای گرانقدر درس صبوری و فداکاری و شجاعت را به ما یاد دادند و ترس ما را از دشمنان ریختند.

سردار سلامی گفت: ما معتقدیم تا زمانی که یک ملت پیرو رهبر خویش است هیچ قدرتی قادر به غلبه بر او نیست، ما این درس‌ها را از تاریخ و مسائل اخیر به‌خوبی آموخته‌ایم.

اقتصاد مقاومتی گشودن راه پیروزی در مسیر جهاد اقتصادی ملت ایران است

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران بیان کرد: راز موفقیت‌های ما در اتصال ملت به امام خویش است، اگر دشمن تحریم اقتصادی را به‌عنوان جنگ به ما تحمیل می‌کند، رهبری حکیم، دوراندیش، ژرف‌نگر، مقاوم و شجاع در مقابل این فشارها از راهبرد اقتصاد مقاومتی سخن می‌گوید.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی گشودن راه پیروزی در مسیر جهاد اقتصادی ملت ایران است.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: در حوادث گذشته و حوادثی که در کشورهای منطقه می‌گذرد تجربه و مشاهده کردیم که انقلاب ملتهای بزرگی به‌دلیل فقدان رهبری مصادره شد‌، ما در بلاد اسلامی دیدیم که بدون رهبر نمی‌توان از مسیر سخت توطئه‌های دشمنان عبور کرد، ما واقعاً نسخه پیروزی را در عمل به دستورات رهبری آموخته‌ایم، امروز هم مطمئن باشید ما در مقابل دشمنان پیروز می‌شویم.

ایران قدرتمندتر از گذشته در میدان‌های نبرد حاضر می‌شود

جانشین فرمانده‌کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی امروز بسیار قدرتمند است، در اویل انقلاب قدرت‌های بزرگ را شکست دادیم و به‌فضل خدا امروز به‌عنوان یک کشور نیرومند در مقابل دشمنان پیروز می‌شویم.

سردار سلامی بیان کرد: قدرت جمهوری اسلامی در تمامی ابعاد نظامی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی ده‌ها برابر شده و دشمن دیگر آن دشمن قدرتمند نیست.

وی افزود: اینکه 1+5 به‌عنوان آرایش ابرقدرت‌های جهان پشت یک میز در مقابل ملت ایران می‌نشیند و نمایندگان ما از آرمان‌ها و خواسته‌های ملت ایران دفاع می‌کنند به آن معنی است که ما هم امروز یک ابرقدرت تأثیرگذار هستیم.

ملت ایران آرزوهای ‌آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها را یک به یک دفن می‌کند

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اظهارات بی‌اساس مقامات آمریکایی در نشست سالانه آیپک گفت: همان‌طور که در گذشته آرزوهای دشمن را در جبهه‌ها دفن کردیم، امروز هم ملت ایران آرزوهایی را که مقامات آمریکا کنار دوستان صهیونیستشان مطرح می‌کنند دفن می‌کنند.

وی افزود: مطمئن باشید که دشمن قادر به انجام کاری بزرگ‌تر از آنچه در 35 سال گذشته انجام داده نیست، آنها هر کاری که می‌توانستند انجام دادند و با شکست مواجه شدند.

منبع: مشرق نیوز



برچسب‌ها: سپاه پاسداران

مسئله اصلی کشور
جمعه 92/12/16 ساعت 1:2 صبح | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )
آیا فیس‌بوک مسئله اصلی کشور است؟ / ذهن مردم را مشغول حاشیه ها نکنید!
سخنی با دولتمردان تدبیر و امید؛

آیا فیس‌بوک مسئله اصلی کشور است؟ / ذهن مردم را مشغول حاشیه ها نکنید!

اصلی وانمود کردن موضوعات فرعی در کشور ظاهرا یکی از آفات جدی دولت یازدهم است. تا جایی که وزارا و دولتمردان تدبیر و امید دائما بر طبل آزادی بیان با رفع فیلتر فیس‌بوک می کوبند!

به گزارش گروه سیاسی-فرهنگ نیوز، تلاش‌های دولت یازدهم برای تضعیف فیلترینگ آنچنان با جدیت انجام می‌شود که گویی نه مشکلات اقتصادی و فرهنگی در کشور وجود دارد و نه معضلاتی دیگر. فعالیت جدی محمد جواد ظریف به عنوان وزیر خارجه ایران در فیس‌بوک و نقض آشکار قوانین فیلترینگ از سوی وی، اکنون دیگر به یک روال عادی تبدیل شده است که حساسیتی نسبت به آن وجود ندارد.

جای خالی عزت ملی در روند مذاکرات هسته‌ای

وقتی ظریف در گرماگرم مذاکرات هسته‌ای، اخبار مربوط به استراحت، کمردرد، شوخی‌های نمایندگان کشورهای غربی و موارد سطحی دیگر را از طریق فیس‌بوک منتشر می‌کرد، خواهسته یا ناخواسته در مسیر ارتقا و تبلیغ فیس‌بوک قدم برمی‌داشت.

این امر اگر چه بدیهی است اما ظاهراً از سوی دستگاه دیپلماسی دولت «تدبیروامید» چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد؛ همان‌گونه که هشدارهای مشفقانه کارشناسان مختلف درباره زیان‌های امنیتی و مشکلات حاشیه‌ای استفاده از فیس‌بوک، هرگز مورد توجه وزارت خارجه دولت اعتدالی قرار نگرفت.

از یاد نبریم که در کوران ادعاهای دروغین غرب مبنی بر عدم وجود آزادی بیان در ایران، حمله عملی وزیر خارجه کشورمان به قانون فیلترینگ  و حضور علنی در یک شبکه اجتماعی خارجی، هر پیامی را ممکن است به طرف‌های غربی و اعضای 1+5 منتقل کند، جز پیام عزت ملی.

رفتار ظریف انتقال دهنده این پیام‌هاست که:

- در داخل کشور ما، حتی یک شبکه اجتماعی فراگیر وجود ندارد!
- ما برای ارتباط با مردم کشور خودمان، نیازمند شبکه‌های اجتماعی خارجی هستیم
- تیم مذاکره کننده هسته‌ای در تعارض با بعضی قوانین داخلی عمل می‌کند و این امر را حتماً باید خارجی‌ها بدانند!
- وقتی تا این اندازه به غربی‌ها وابسته‌ایم، دیگر چه جایی برای پیشرفت هسته‌ای وجود دارد؟
در این بین اما کسی پاسخگوی دهن‌کجی به عزت ملی کشورمان در مقابل طرف‌های خارجی نیست؛ اینکه فیس‌بوک را نماد آزادی بیان بدانیم یک رفتار غیرقابل دفاع و سئوال‌برانگیز است.

وقتی فیس‌بوک رسماً، علناً و عملاً در خدمت اهداف استکباری دولت‌های غربی و صهیونیست‌ها عمل می‌کند، چرا نباید مورد انتقاد دستگاه دیپلماسی خارجی ما قرار بگیرد؟

چرا باید وزیر خارجه ما، برای ار تباط با ایرانیان، از فیس‌بوک استفاده کند؟

مگر نه آن است که فیس‌بوک، بارها اقدام به بستن دهان آزادیخواهان کرده است؟

مگر صفحات متعلق به دانشجویان معترض انگلیسی، جنبش وال‌استریت در آمریکا، مبارزان بحرینی، گروه‌های مبارز فلسطینی، حزب‌الله لبنان و موارد مشابه دیگر، بارها از سوی این شبکه اجتماعی محدود نشده است؟

تشکر از زاکربرگ صهیونیست را فراموش نکنیم

در شرایطی که روند رفتار نادرست وزیر خارجه و دیگر دولتمردان در مواجهه با فیس‌بوک و فیلترینگ ادامه دارد، تشکر از مالک صهیونیست فیس‌بوک، می‌تواند قدم بعدی دستگاه دیپلماسی خارجی کشور باشد!؟

در موقعیتی که روزنامه رسمی دولت، حضور ظریف در فیس‌بوک را مورد ستایش قرار می‌دهد، چرا نباید منتظر قدردانی از زاکربرگ، مالک صهیونیست این شبکه اجتماعی باشیم؟

مرغ همسایه که هیچ، مرغ دشمن هم غاز است!

متأسفانه وزیر محترم امور خارجه، با بی‌توجهی محض و دهن‌کجی علنی به تلاش‌های داخلی برای پیشرفت در زمینه ساخت شبکه‌های اجتماعی، همواره کوشیده است تا جایگاه فیس‌بوک را تقویت کند!

این در حالیست که شبکه‌های متعدد و جذاب داخلی، اکنون بیشترین حجم کاربران داخلی را جذب کرده‌اند و فیس‌بوک در رده پنجم محبوبیت در میان کاربارن ایرانی قرار دارد.

کدام موفقیت کدام فیس‌بوک؟

وقتی روزنامه ایران طی درج یک مصاحبه و در مقام ارگان رسمی دولت تدبیروامید، چنین عنوان می‌کند که موفقیت در مذاکرات هسته‌ای نتیجه حضور ظریف در فیس‌بوک است، مخاطبان خود را با این سئوالات مواجه می‌کند که اولاً منظور این روزنامه، دقیقاً کدام موفقیت است؟

آیا این موارد نشانه موفقیت است؟

بازگشت قطره‌ای کمتر از 4میلیارد دلار از 100 میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران در خارج از کشور به معنای کسب موفقیت است؟

تلاش آمریکا برای محدودسازی توان نظامی ایران که حاصل رفتار دستگاه دیپلماسی دولت تدبیروامید در مذاکرات هسته‌ای است، چگونه می‌تواند موفقیت باشد؟

با اینکه اورانیوم 20درصدی و حاصل خون شهدای هسته‌ای در حال نابود شدن است و پیشرفت برنامه هسته‌ای متوقف شده، هنوز هم در روند ورود دارو به ایران، اختلال وجود دارد!

با همه امتیازاتی که به غرب داده‌ایم، حتی یک موتور هواپیمای مسافربری به ایران تحویل داده نشده است و مشکلات صنعت هوایی، همچنان ادامه دارد.

دومین زمینه سئوال آنکه:

آیا تهدیدات امنیتی، ترویج مفاسد اخلاقی و سایر آسیب‌های فیس‌بوک قابل کتمان است؟ آیا عملکرد «صهیونیست‌پسند» فیسبوک در موارد مختل، مورد توجه  وزیر محترم خارجه قرار نگرفته است؟

آقای ظریف، هنوز هم دیر نشده است

جناب آقای ظریف، هنوز هم دیر نشده است. شبکه‌های اجتماعی داخلی که حاصل تلاش چندین ساله نخبگان جوان ایرانی و سرمایه‌گذاری‌های گسترده ایرانی‌هاست، آماده حضور شما هستند. کافیست اندکی همت کنید و واقعیت‌های موجود را، همانگونه که هست ببینید.

تلاش برای رفع فیلترینگ فیس‌بوک، نه‌تنها حلال مشکلات اقتصادی و فرهنگی نیست، بلکه گم کردن صورت مسأله است. دولت تدبیرو امید باید دیر یا زود پاسخگو باشد که چرا بیش از 200 روز از عمر خود را صرف یک مسأله فرعی کرده و آن را تبدیل به موضوع اصلی کشور کرده است.

آقای وزیر ارشاد موضوع مهمتر از فیسبوک هم هست!

البته این اصلی وانمود کردن موضوعات فرعی در کشور ظاهرا یکی از آفات جدی دولت یازدهم است. تا جایی که وزیر ارشاد هم این روزها مجددا از رفع فیلتر فیسبوک سخن گفته است و افشا نموده که دیگر وزرای دولت نیز با وی هم عقیده هستند. علی جنتی که از فیلترینگ با «حصار کشیدن به دور خود» تعبیر نموده است البته به این نکته اشاره نکرده است که این شبکه های اجتماعی با چه اهدافی ایجاد شده اند و چه آفات فرهنگی-اجتماعی و خطرات امنیتی را متوجه جامعه می کنند؟

وی همچنین اظهار نموده است که نمی‌توانیم افراد را در محیطی محدود محصور کنیم و ادعا کنیم هیچ ارتباطی با دنیا نداریم و به بهانه حفظ ارزش‌های اسلامی جلو چیزی را بگیریم. اما آقای جنتی ظاهرا با فلسفه بوجود آمدن چنین شبکه هایی از جمله مدیریت افکار عمومی، افکار سنجی در سطح بین الملل و... آشنایی ندارد که چنین به راحتی فیسبوک را یک شبکه اجتماعی مفید و بی ضرر تلقی می کند.

توقع مردم از دولت تدبیر و امید این است که بیشتر از حاشیه ها به متن وقایع جامعه، سر و سامان دادن به اقتصاد با رویکرد مقاومتی، حفظ عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در عرصه های بین المللی و رسیدگی فوری به آسیب های فرهنگی اجتماعی با استفاده از نخبگان هر موضوع بپردازند و از عملکرد جناحی در موضوعات ملی دوری نمایند.

منبع: فرهنگ نیوز



برچسب‌ها: دولت یازدهم

خودشکی اصلاح طلبان
دوشنبه 92/12/12 ساعت 1:35 عصر | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )

اظهارات رضوی‌فقیه خودکشی سیاسی برای اصلاح طلبان تندرو است

رئیس کمیسیون اصل 90 با اشاره به همایش فصلی اصلاح‌طلبان همدان گفت: اظهارات سعید رضوی‌فقیه یک خودکشی سیاسی برای اصلاح طلبان تندرو بود زیرا تصور می‌کردند که با این اقدام می‌توانند خود را احیا کنند اما مطمئنا به ضررشان تمام شد.

محمدعلی پورمختار رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به گستاخی سعید رضوی فقیه در دومین همایش فصلی اصلاح‌طلبان استان همدان گفت:  سعید رضوی فقیه فردی شناخته شده و معلوم‌الحال است زیرا در دوره اصلاحات در حوزه‌های مختلف نسبت به منابع دینی و فقهی و ارزش‌های مردم و انقلاب شبهه افکنی می‌کرد که بارها به همین خاطر محکوم شد.
 
رئیس کمیسیون اصل 90 اظهار داشت: رضوی فقیه، مهره‌ای سوخته‌ است و اصلاح طلبان تندرو نیز از این مسئله برای احیای خود استفاده می‌کنند که البته این مسئله هیچ گاه اتفاق نخواهد افتاد زیرا اصلاح‌طلبان تندرو، مردگان سیاسی هستند که هم خود و هم کفنشان پوسیده است و مردم نیز این مسئله را کاملا درک کرده‌اند، گواه این مطلب عکس العمل‌هایی است که نسبت به این حرف‌های سخیف در همدان شاهد بودیم.   
 
نماینده کبودرآهنگ گفت: این نکته که حرف‌های بیان شده توسط این اشخاص آثار سیاسی خود را دارد قابل انکار نیست و در حوزه روشن شدن چهره پلید این افراد بر مردم بسیار کمک کرد.
 
وی تاکید کرد: این اظهارات یک خودکشی سیاسی برای اصلاح طلبان تندرو بود زیرا تصور می‌کردند که با این اقدام می‌توانند خود را احیا کنند اما مطمئنا به ضررشان تمام شد.
 
پورمختار در پایان خاطر نشان کرد: ما از دولت انتظار داریم به صورت صریح و واضح در این رابطه اعلام موضع کند حتی سایر اصلاح طلبان به ویژه اصلاح طلبان میانه‌رو نیز باید موضعشان را در این رابطه تعیین کنند زیرا در هر صورت این موضوع و اصل همایش به نام اصلاح طلبان برگزار شده و این مسئله می‌تواند به شناخت و بیان جدایی آن‌ها از اصلاح طلبان افراطی کمک کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: اصلاح طلبان

امریکای خبیث
یکشنبه 92/12/11 ساعت 3:55 عصر | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )

فعالیت آزادانه جیش‌العدل!! در شبکه‌های اجتماعی

یک نکته قابل توجه حضور آزادانه گروهک تروریستی و اشاعه افکار ضد بشری آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی است، به‌طوری که این تروریست‌ها به راحتی پیام‌های خود را در شبکه اجتماعی آمریکایی توئیتر متشر می‌کنند.

این در حالی است که شبکه‌ آمریکایی یوتوب چندی پیش در پی دستور گروه صهیونیستی موسوم به «اتحادیه ضد افترا» برای جلوگیری از پخش زنده اینترنتی برنامه‌های شبکه پرس تی‌وی، سایت یوتیوب بدون هیچ توضیحی صفحه رسمی این شبکه را غیرفعال کرده است  .


 

سکوت مدعیان حقوق بشر در برابر جنایت‌های جیش‌العدل

اما نکته قابل توجه در این سکوت مدعیان حقوق بشر است، سازمان‌ها و نهادهای حقوق بشری از عفو بین‌الملل گرفته تا دیده‌بان حقوق بشر و دیگر سازمان‌های مربوطه که بارها به بهانه‌های واهی علیه ایران فریاد حقوق بشر سر داده و داعیه عدالت‌طلبی می‌کنند تاکنون هیچ عکس‌العملی حتی در محکوم کردن این اقدام تروریستی انجام نداده‌اند.

 

مدعیان حقوق بشر که از اقدامات گروهک‌های تروریستی مانند جیش‌العدل علیه ایران چشم‌پوشی کرده و گویی وجدان حقوق بشری آن‌ها به خواب رفته است.


فخرآور در راهروهای کنگره

جالب است کسانی که کرور کرور به سازمان‌های به اصطلاح حقوق بشری علیه ایران نامه می‌نویسند این بار جوهر قلم‌های آمریکایی و صهیونیستی‌شان خشک شده است.



همان مدعیان احقاق حقوق مردم ایران که با رفت و آمد در سازمان‌های آمریکایی و اروپایی به دنبال حق مردم ایران هستند و دلار جایزه می‌گیرند، این بار که منافعشان ایجاب نمی‌کند در خانه‌های خود بست نشسته و سکوت کرده‌اند.




 

همان‌هایی که جهت حمایت از فتنه در خیابان‌های نیویورک مقابل سازمان ملل دور هم جمع می‌شوند و به دنبال رای خود! هستند، آیا اندک ارزشی برای مرزبانان هموطنانشان که در چنگال تروریست‌ها اسیرند قائل نیستند؟

به نظر می‌رسد اظهارات مزورانه این جماعت در میهن‌دوستی لاف‌هایی بیش نیست که تنها کاربرد تبلیغاتی دارد.



با توجه به انعکاس گسترده ربوده شدن مرزبانان ایرانی و گسترش کمپین آزادی پنج سرباز بیگانه کشور، افرادی مانند شیرین عبادی که جایزه صلح نوبل! را هم دریافت کرده‌اند، هیچ واکنشی نسبت به این اقدام ضد انسانی جیش‌العدل نشان ندادند.


این‌ها همان‌هایی هستند که تریبون به نتانیاهو می‌دهند و ایران را کشور جعلی می‌خوانند.



همان‌هایی که هر روز در لابی‌های کنگره آمریکا به گفته خود جهت تشدید تحریم‌های ظالمانه علیه ایران تلاش می‌کنند، آن‌هایی که در آغوش کسانی هستند که دستشان به خون دانشمندان هسته‌ای‌مان آلوده است.
 





 

 

همه این‌ موارد نشان می‌دهد، ضد انقلاب و سلطنت‌طلب و منافق با شبکه‌های گسترده اینترنتی و تلویزیونی و بودجه‌های کلانی که از کانال‌های آمریکایی و صهیونیستی دریافت کرده و با انتشار گزارش‌های مغرضانه، خوراک سرویس‌های بیگانه و ضد انقلاب در تهیه گزارش‌های ضد ایرانی در سازمان ملل را تهیه می‌کنند، گویا فرزند چهار روزه‌ گروهبان دانایی‌فرد را فراموش کرده‌اند و اصلا دغدغه آن‌ها چیز دیگری است.

 

 

لندن‌نشین‌ها و پاریس‌نشین‌هایی که با پول دشمنان ایران و ایرانی زندگی مرفه و بی‌آلایشی ترتیب داده‌اند.

 

البته سکوت و خواب خوش این افراد که خود را ایرانی قلم‌داد می‌کنند" تاسف دارد، اما تعجب ندارد"!

منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: امریکا

 
لینک دوستان
دیگر موارد
کد موزیک آنلاین برای وبگاه