سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/138697527378971.jpg
بروز فتنهای جدید پس از انتخابات ریاست جمهوری92
پنج شنبه 91/12/17 ساعت 10:3 عصر | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )
دادستان کل کشور:
دادستان کل کشور از بروز فتنه‌ای جدید پس از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و ورود فتنه‌گران با چهره‌ای نفاق‌گونه خبر داد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام‌ غلامحسین محسنی‌ اژه‌ای ظهر امروز در «هشتمین همایش دادستان‌های عمومی و انقلاب مراکز استان‌های کشور» در سومین حرم اهل بیت (ع)، اظهار داشت: از شواهد و قرائن چنین بر می‌آید که در ماه‌های نخستین سال آینده، فتنه‌ای در راه است.

وی افزود: این فتنه با موارد مشابه در سال‌های پس از پیروزی انقلاب و فتنه 1388 متفاوت بوده و مردم و دستگاه قضا باید هوشیاری خود را حفظ کنند.

سخنگوی قوه قضائیه با برشمردن ویژگی‌های مشکل‌آفرینان در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گفت: فتنه‌گران این بار با شعار‌های مردم‌فریبانه مانند عدالت، مقابله با فساد، حمایت از پابرهنه‌ها و ... به صحنه می‌آیند و این چیزی جز نفاق نیست و مبارزه با منافق بسیار دشوار‌ است.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه پیشگیری از وقوع فتنه بسیار مهم است اضافه کرد: نظام باید با قدرت عمل و انعطاف، برای خنثی کردن نقشه‌های دشمنان و فتنه‌گران وارد شود همان‌گونه که در انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال گذشته با اقدامات پیشگیرانه به موقع و صحیح، شاهد آرامش در جامعه بودیم.

محسنی‌ اژه‌ای در بیان راه‌کار‌های پیش‌ روی نظام در برابر فتنه‌گران، افزود: حکومت باید در کنار اقتدار خود انعطاف در عمل و رفتار داشته باشد؛همچنین مسئولان قانون اساسی و بیانات ولی امر مسلمین را به عنوان شاخص قرار دهند تا از بروز مشکلات پیچیده برای کشور جلوگیری شود.


وی در ادامه تصریح کرد: لازم است که دستگاه‌ها و نهاد‌‌های کشور با حفظ استقلال و اختیارات خود با مشورت، تعامل و همکاری در امور مهم نظام و همچنین ارجاع اختلاف نظرها به ولی فقیه در حفظ آرامش تا انتخابات ریاست جمهوری آینده تلاش کنند.




بد‌اخلاقی‌های مسئولان موجب رنجش مردم و ولی امر مسلمین شد

سخنگوی قوه قضائیه در برشمردن مشکلاتی که کشور در سال 1391 با آن روبه‌رو شد، بیان داشت: دشمنان در سال گذشته با افزایش فشار‌های خود در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و تبلیغاتی و تنگ‌تر کردن حلقه‌‌های تحریم، سعی در ایجاد فاصله بین مردم و نظام داشتند اما ملت ایران با حضور چشمگیر خود در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، همچنان بر همدلی و پایبندی خود به این نهضت تاکید کردند.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه دشمن در تمام زمینه‌ها علیه جمهوری اسلامی از حداکثر ظرفیت خود بهره برده است، خاطرنشان کرد: از جمله اقداماتی که نوعی بازی در زمین دشمن به شمار می‌رفت، اختلاف‌افکنی بین مسئولان نظام بود که ضربه‌هایی به کشور وارد کرد.




محسنی‌ اژه‌ای اضافه کرد: بعضی از مسئولان با بیان اختلافات خود و همچنین مسائلی که این اختلاف نظر‌ها به دنبال داشت، موجبات رنجش مردم و ولی امر مسلمین را فراهم آوردند.


جمهوری اسلامی از مذاکره با آمریکا نگران نیست


دادستان کل کشور در بیان موضوع مذاکره با آمریکا گفت: غرب، هم‌زمان با پیشنهاد مذاکره، در صدد انجام تحریم‌های جدید علیه کشورمان است که این اقدامات از دشمنی آنها با ما سرچشمه می‌گیرد.




محسنی اژه‌ای افزود: جمهوری اسلامی از مذاکره با آمریکا نگران نیست چراکه اهل منطق است و با حفظ آگاهی و حقوق خود، به تصمیم‌گیری در این زمینه می‌پردازد.  

مشرق نیوز



برچسب‌ها: فتنه گران

خاطره ای از آقا درخصوص حضور نسل نو در مسجد
پنج شنبه 91/12/17 ساعت 9:59 عصر | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )

احترام نسل نو در مساجد نگه داشته شود

قرائتی احترام نسل نو را در مساجد مهم دانست و خاطرنشان کرد: اگر در مسجد بچه دوساله‌ای را از جایش بلند کنید، هر کس که سر جای این بچه نماز بخواند نمازش باطل است.

وی با اشاره به خاطره‌ای از مقام معظم رهبری گفت: ایشان می‌گفتند در مشهد پیش‌نماز مسجد بودم وارد مسجد شدم دیدم جوانی با یک پیراهن رنگی در صف نخست نشسته بود، یک پیرمرد مشهدی آمد به این جوان گفت خجالت نمی‌کشی با این پیراهن در صف نخست نشستی برو عقب؛ این جوان خجالت کشید و رفت صف بعد، به پیرمرد گفتم شما به چه دلیل گفتی ایشان بلند شود، چه آیه‌ای و حدیثی داریم که صف اولی‌ها لباسشان چه رنگی باشد؟ مقام معظم رهبری گفتند به جوان گفتم من معذرت می‌خواهم از برخورد این پیرمرد شما بیایید سرجایتان بنشینید.

رئیس ستاد اقامه نماز همچنین خاطره‌ای از دوران خردسالی خود بیان کرد و اظهار داشت: حدود شش سال بیشتر نداشتم که به مسجد رفتم، پیرمردی دستم را گرفت و پرتم کرد عقب و گفت بچه صف اول نمی‌ایستد؛ الان که حدود 70 ساله شده‌ام بیش از نیم قرن این ناراحتی در قلب من است که چرا دست من را گرفت و به عقب پرتم کرد.

مشرق نیوز



برچسب‌ها: خاطرات

فتنه 92 با پرچم ولایت ، عدالت و آزادی
چهارشنبه 91/12/16 ساعت 8:57 عصر | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )
اجمالی/ سرلشکر فیروزآبادی در همایش 7 هزار شهید جامعه زنان:
در فتنه 92 ممکن است پرچم ولایت، عدالت و آزادی بلند کنند

خبرگزاری فارس: رییس ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه متاسفانه برخی مسؤولین و سیاستمداران کشور در برابر تهدبدات خارجی و بین‌المللی، سیاست‌های منفعلانه دارند، گفت: این مواضع شایسته جمهوری اسلامی ایران نیست.

خبرگزاری فارس: در فتنه 92 ممکن است پرچم ولایت، عدالت و آزادی بلند کنند

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سردار سرلشکر بسیجی سیدحسن فیروزآبادی رییس ستادکل نیروهای مسلح در همایش 7 هزار شهید جامعه زنان که هم‌اکنون در تالار وحدت در حال برگزاری است، طی سخنانی با بیان اینکه امروز تهدیدات علیه ما هم از خارج و هم از داخل مرزهاست، گفت: نباید تصور کنیم فقط آمریکا و صهیونیست‌ها علیه ما اقدام می کنند، بلکه بسیاری از دشمنان ما امروز حتی در خانه‌ها، سازمان ها، مساجد و مدارس ما حضور دارند.

فیروزآبادی با اشاره به انتخابات سال آینده ریاست جمهوری اظهار داشت: معلوم نیست فتنه 92 شبیه فتنه 88 باشد، بلکه ممکن است این فتنه از داخل باشد و آثارش نیز در برخی موارد پیداست. وی ادامه داد: در جریان فتنه 92 ممکن است پرچم ولایت و عدالت و آزادی نیز بلند کنند.

عضو شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه نباید ادعای هرکس که مدعی رابطه با امام زمان(عج) است را پذیرفت، تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌ها و جهت گیری ها و پول هایی که در دو ـ سه سال اخیر خرج شده، ساختاری را بوجود آورده که ممکن است به نام دفاع از ولایت و شعار امام زمان(عج) و دفاع از عدالت، کار خود را انجام دهد.

فیروزآبادی در ادامه سخنان خود به نقش بسیج در دفاع از جمهوری اسلامی ایران پرداخت و با تاکید بر اینکه بسیج موظف است برای دفاع از کوی و برزن به خواهران نیز آموزش نظامی دهد، گفت: وقتی دشمن به حدود شهر و محله ما تهاجم کرد، زنان نیز باید سلاح بدست بگیرند.

وی همچنین با بیان اینکه متاسفانه برخی مسؤولین و سیاستمداران کشور در برابر تهدبدات خارجی و بین المللی، سیاست های منفعلانه دارند، تصریح کرد: این مواضع شایسته جمهوری اسلامی ایران نیست.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: البته این افراد در ظاهر موضع فعال دارند ولی در موقع عمل که می رسد، منفعل می شوند.

مشروح سخنان رییس ستاد کل نیروهای مسلح متعاقبا منتشر می شود.

منبع: فارس نیوز

 



برچسب‌ها: فتنه گران

مبارزه با کفر و شرک
سه شنبه 91/12/15 ساعت 8:20 عصر | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )

بسم الله الرحمن الرحیم

امام خمینی (ره):

هر انقلاب اسلامی توی آن یک مطلبی هست، توی آن یک کُــشتنی هست، یک ناراحتی هست، همچو نیست که خوب [بدون قربانی باشد]؛ اسلام را ما باید ببینیم اولش چه جور به دست آمد. این اسلام، این پیغمبر اکرم - صلی الله علیه و آله و سلم - آن وقتی که اجتماعات را درست کرد و توانست قیام بکند بر ضد شرک و کفر و بی عدالتیها، با چه مصیبتهایی گرفتار بود، چه جنگهایی کرد و چه کشته هایی داد و خودش چه زحماتی کشید و چه جراحاتی برداشت.     57/2/23

بسیج در اندیشه امام خمینی ، ص3



برچسب‌ها: بسیج

ملاک مشروعیت حکومت؟
دوشنبه 91/12/14 ساعت 10:45 عصر | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )

بسم الله الرحمن الرحیم

مـلاک مشروعیت حکومت از دیدگاه اسلام چیست؟

 

مقدمتاً باید گفت وقتى مىخواهیم مسأله اى را از دیدگاه اسلام بررسى کنیم، از آن رو که اسلام به مذاهب متعدّدى منشعب شده، و مشهورترین آن مذهب شیعه و سنى است، باید حد اقل دیدگاه این دو مذهب ارائه گردد. گاه شیعه و سنى در یک مسأله اتفاق نظر دارند، ولى گاه این دو مذهب از هم جدا مىشوند و بالاخره ممکن است حتّى میان علماى شیعى در یک مسأله وحدت نظر وجود نداشته باشد.

در معیار مشروعیت حکومت، شیعه و سنى متّفقند که: اگر خدا کسى را براى حکومت تعیین کند، حکومت او مشروعیت دارد و او داراى حق حاکمیت است; زیرا بر اساس بینش اسلامى همه جهان مِلْک طلْق خداست و همه چیز از آن اوست. هیچ کس حق تصرف در چیزى را ندارد مگر با اجازه خدایى که مالک حقیقى همه است. حکومت بر انسانها هم در اصل حق خداست و از شؤون ربوبیّت اوست. هیچ کس حق حاکمیت بر دیگرى را ندارد مگر آنکه از طرف خداى متعال مأذون باشد; یعنى حکومت کسى که از طرف خدا نصب شده باشد، مشروع است.

 

حکومت پیامبر(صلى الله علیه وآله وسلم) بهترین نمونه حکومت دینی

یک مصداق از این حکومت که مورد قبول شیعه و سنى است ـ حکومت رسول الله (صلى الله علیه وآله وسلم) است. همه مسلمانان اتّفاق نظر دارند حکومت رسول الله (صلى الله علیه وآله وسلم)به دلیل نصب الهى، مشروع بوده است. از نظر اهل تسنن بجز رسول الله کس دیگرى از سوى خداى متعال به حکومت نصب نشده است، ولى شیعیان معتقدند پس از رسول الله (صلى الله علیه وآله وسلم)امامان معصوم (علیهم السلام) نیز از سوى خداى متعال به حکومت منصوب شده اند. باید توجه داشت ولایت و حکومت معصومان پس از رسول خدا ـ به واسطه نصب رسول الله نیست، بلکه اگر رسول خدا(صلى الله علیه وآله وسلم)، حضرت على(علیه السلام) را به عنوان جانشین خویش معرفى کرده اند، ابلاغ تعیین الهى بوده است. حضرت على (علیه السلام) از طرف خدا براى ولایت و حکومت منصوب شده بود. درباره دیگر امامان نیز همین گونه است. لیکن مطلب دیگرى که مطرح است این است که:

آیا از جانب خدا کسى در زمان غیبت معصوم(علیه السلام) براى حکومت نصب شده است؟آنچه از روایات موجود در کتابهاى روایى شیعى استفاده مىشود این است که در زمان غیبت، فقیهى که واجد شرایط مذکور در روایات باشد، حق حاکمیت دارد و به تعبیر برخى روایات از طرف معصومان (علیهم السلام) به حکومت نصب شده است. مشروعیت حکومت فقها زاییده نصب عام آنان از سوى معصومان است که آنان نیز منصوب خاص از جانب خداى متعال هستند. از نظر شیعه به همان معیارى که حکومت رسول الله (صلى الله علیه وآله وسلم) مشروعیت دارد، حکومت امامان معصوم و نیز ولایت فقیه در زمان غیبت مشروعیت خواهد داشت; یعنى مشروعیت حکومت هیچ گاه مشروط به رأى انسانها نبوده، بلکه امرى الهى و با نصب او بوده است.

تفاوت نصب امامان معصوم با نصب فقها در این است که معصومان (علیهم السلام)به صورت معین نصب شده اند، ولى نصب فقها عام بوده و در هر زمانى برخى از آنها مأذون به حکومت هستند.

 

مشروعیت حکومت از دیدگاه اهل تسنن

از دیدگاه اهل تسنن ـ که بجز رسول الله (صلى الله علیه وآله وسلم) هیچ کس از طرف خدا منصوب نشده است ـ حکومت چگونه، مشروعیت مىیابد؟ در جواب باید گفت: سه راه براى مشروعیت حکومت وجود دارد; اول: اجماع مسلمانان براى حکومت یک فرد; دوم: نصب توسط خلیفه قبلى. سوم: تعیین اهل حلّ و عقد. راه سوّم معروفترین راه حصول مشروعیت از نظر اهل تسنن است و مقصود از آن این است که اگر بزرگان مسلمانان ـ که اهل نظر و رأى هستند ـ اجماع کنند و کسى را براى حکومت معیّن نمایند، حکومت او مشروعیت خواهد داشت.

برخى دیدگاه اهل تسنن در مسأله مشروعیت حکومت را با دموکراسى غربى یکسان دانسته و حتّى از این راه خواسته اند اسلام را پیشتاز دموکراسى بدانند. در جاى دیگر به بررسى دیدگاه اهل تسنن درباره مشروعیت حکومت خواهیم پرداخت و عدم همخوانى نظریه اهل تسنن با دموکراسى را بیان خواهیم کرد.

پرسش و پاسخ ج 1



برچسب‌ها: پرسش و پاسخ

نگرانی انگلیس خبیث
جمعه 91/12/11 ساعت 5:56 عصر | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )

تأسف دیپلمات ارشد انگلیس از سقوط اصلاح طلبان در ایران 

وزیر خارجه انگلیس در دوره ریاست جمهوری خاتمی، نسبت به از دست رفتن آن دوره شیرین ابراز تأسف کرد.
جک استرا حد فاصل سال های 2001 تا 2006 وزیر خارجه انگلیس بود و به همراه وزرای خارجه فرانسه و آلمان به تهران آمد و بیانیه موسوم به تهران را امضا کرد. ایران در دوره فعالیت استرا و حضور اصلاح طلبان در دولت و مجلس، تمام فعالیت های اتمی خود را برای دو سال و نیم تعلیق کرد اما طرف غربی به تعهدات بی مایه خود شامل فروش قطعات یدکی هواپیما و تروریست تلقی کردن گروهک تروریستی منافقین عمل نکرد.
بی بی سی با اشاره به کتاب خاطرات تازه منتشر شده جک استرا می نویسد: او در فاصله ای کوتاه 5 بار به ایران سفر کرد. «دیگر به جریان عادی کار آشنا بودم، وقتی هواپیما می نشست، کارمندان زن همراه با شوخی های بسیار- که من هم معمولاً سردمدارش بودم- باید روسری و مانتوهای خود را به تن می کردند». در میان همکاری های رو به گسترش امنیتی ایران و آمریکا [بر سر افغانستان] ناگهان ضربه ای اساسی به همه چیز وارد شد که تعجب اروپایی ها و بهت ایران را به دنبال آورد؛ سخنرانی سالانه رئیس جمهور آمریکا در کنگره و قرار دادن نام ایران در کنار کره شمالی و عراق به عنوان محور شرارت. تردیدهای سنتی در جمهوری اسلامی نسبت به صداقت آمریکایی بار دیگر بالا گرفت. جک استرا می گوید نمی داند گنجاندن نام ایران در این فهرست عامدانه بوده یا از روی سهل انگاری اما به نظر او از نظر استراتژیکی و راهبردی «فاجعه» بود.
استرا می نویسد که آمریکایی ها «اگر درک دقیق تری از وضعیت پیچیده نخبگان ایران داشتند- نه دیدگاهی تک بعدی که ایران کشوری دیکتاتوری است- در می یافتند که موضعی چنین دفعی، قدرت مردی را که روابط بهتر و تازه ای با غرب آغاز کرده- یعنی خاتمی- تا چه حد تضعیف می کند و در برابر، قدرت های تیره و تیره تر را که موقعیت شان به شیطان و اهریمن نشان دادن آمریکا وابسته است، تقویت می کند.»
استرا اما توضیح نمی دهد که چرا انگلیس و دو کشور دیگر اروپایی در قبال امتیازهایی که اصلاح طلبان می دادند، به حداقل تعهدات خود پایبند نماندند و هنگامی که دیپلمات های ایرانی گفتند تعلیق موقت فعالیت های اتمی کی تمام می شود، پاسخ شنیدند از نظر ما بهترین تضمین، تعطیلی دایمی برنامه اتمی ایران است؟! استرا اما امضای بیانیه تهران را یک روز استثنایی در خاطرات خود توصیف کرده است. آن زمان از قول استرا گفته شد که ما میوه اشغال افغانستان و عراق را در تهران چیدیم(!)
استرا با ابراز تأسف از سقوط اصلاح طلبان، آن را محصول سیاست نئوکان های آمریکا توصیف می کند و این در حالی است که در همان دوره بارها مقامات آمریکایی و از جمله جرج بوش تصریح کرده بودند «ما از اصلاح طلبان در ایران حمایت می کنیم».
 

منبع: کیهان



برچسب‌ها: سیاسی

قاطعیت
جمعه 91/12/11 ساعت 5:55 عصر | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )

ارزیابی رسانه های غرب از قاطعیت رئیس گروه مذاکره کننده ایران

رسانه های غربی رئیس هیئت ایرانی در مذکرات با نمایندگان 1+5 را فردی قاطع و سازش ناپذیر که وفادار به ایدئولوژی انقلاب می باشد معرفی می کنند.
خبرگزاری رویتر، سعید جلیلی را نماینده رهبر ایران در مذاکرات توصیف کرده و نوشت: چالش پیشروی غرب، پیشبرد مذاکرات به نحوی است که با دیدگاه های مذهبی و انقلابی وی مغایرت نداشته باشد.
جلیلی که از پنج سال پیش مذاکره کننده ارشد ایران است، همواره اعلام کرده که حرف ایران برخورداری از حق استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای است.
رویتر با بیان اینکه موضع جلیلی حمایت قاطع از رهبر عالی ایران است، می نویسد: او پای راستش را در دهه 1980 و در جنگی از دست داد که در آن انقلاب نوپای شیعی ایران در معرض خطر تهدید صدام قرار داشت و کشورهای حاشیه خلیج فارس و غرب همه از عراق حمایت می کردند. جلیلی آمریکا و اروپا را در حمایت از عراق علیه ایران مقصر می داند. وقتی او پای میز مذاکره می نشیند، مطمئنا تجربیاتش جایی در گوشه ذهنش وجود دارند.
رویتر می افزاید: جلیلی یک مذاکره کننده جدی است و به شدت به برنامه هسته ای و حقوق مسلم ایران در این زمینه معتقد است. او به هیچ عنوان از جمله افرادی نیست که تن به سازش دهد.
طبق اسنادی که در سایت «ویکی لیکس» منتشر شد، چند روز پس از انتصاب جلیلی به عنوان رئیس هیئت مذاکره کننده ایرانی، آمریکا از این اقدام به عنوان حرکتی در جهت جلوگیری از سازش در زمینه مسئله هسته ای و نشانه «سخت تر شدن موضع ایران در این مذاکرات» یاد کرد.
سند دیگری از وزارت خارجه آمریکا که تاریخش به 25 ژانویه 2008 باز می گردد، حاکی از آن است که یک مقام اتحادیه اروپا جلیلی را محصول واقعی انقلاب ایران خواند.
به نوشته خبرگزاری، رویتر چالش پیش روی قدرت های بزرگ این است که تلاش کنند بحث های مذاکرات به نحوی پیش رود که مانع از به چالش کشیدن وفاداری ایدئولوژیکی جدی جلیلی نسبت به نظام حکومت دینی ایران شود.
«کریم سجادپور»، عضو «موسسه کارنگی» واشنگتن گفت، تجربه جلیلی از جنگ عراق باعث شده است این جهان بینی انقلابی مبنی بر این که غرب منفور است در وی نهادینه شود.
روزنامه آلمانی زود دویچه سایتونگ نیز در گزارش مشابهی نوشت: دیپلمات های غربی که با سعید جلیلی سر و کار داشته اند او رامذاکره گری سرسخت و آشتی ناپذیر توصیف می کنند که با استحکام کامل از مواضع خود دفاع می کند.
این روزنامه می افزاید: اظهارات مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی درباره ظلمی که غرب در برابر ایران انجام می دهد و نیز موقعیت مناسب ایران در جامعه جهانی آمیخته با طعنه بیان می شوند.
روزنامه آلمانی می نویسد: جلیلی به لحاظ ایدئولوژیکی و مذهبی ثابت قدم است و تمایلی به سازش ندارد.
روزنامه سوئیسی تاگس آنزیگو نیز معتقد است: سعید جلیلی مذاکره کننده ارشد ایرانی از مواضع جمهوری اسلامی عقب نشینی نمی کند و دیپلمات های غرب امید ندارند که چنین اتفاقی رخ بدهد.
 

منبع: کیهان



برچسب‌ها: سیاسی

 
لینک دوستان
دیگر موارد
کد موزیک آنلاین برای وبگاه