سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/138697527378971.jpg
گزینه نهایی جبهه پایداری در مسجد ارک
سه شنبه 92/1/27 ساعت 1:39 عصر | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )
اختصاصی فارس
گزینه نهایی جبهه پایداری در مسجد ارک اعلام می‌شود

گزینه نهایی جبهه پایداری روز یکشنبه اول اردیبهشت‌ماه با سخنرانی آیت‌الله مصباح در مسجد ارک تهران اعلام خواهد شد.

خبرگزاری فارس: گزینه نهایی جبهه پایداری در مسجد ارک اعلام می‌شود

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس کاندیدای نهایی جبهه پایداری روز یکشنبه اول اردیبهشت ماه در مسجد ارک تهران با سخنرانی آیت‌الله مصباح اعلام خواهد شد.

این مراسم که از ساعت 17 تا 19 عصر یکشنبه برگزار می‌شود، طلاب،‌روحانیون، جوانان، دانشجویان و اقشار مختلف مردم نیز حضور خواهند داشت.

برخی منابع از احتمال حضور حاج منصور ارضی نیز در این مراسم خبر می دهند.

منبع: فارس نیوز

 



برچسب‌ها: انتخابات

این طوری شرمنده ی «آقا» نمی شوم
دوشنبه 92/1/19 ساعت 12:32 صبح | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )

این طوری شرمنده ی «آقا» نمی شوم

یک بار که با هم رفته بودیم بالای سر یک شهید، با دیدن جای ترکش کوچکی که به شهید خورده بود،گفت:« به نظر من شهادت با یک تیر و ترکش لذت نداره، آدم باید مثل امام حسین(ع) شهید بشه تا شرمنده آقا نباشه.
به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، احمد کریمی به تاریخ اول فروردین 1340 در شهرستان ساوه متولد شد. بیست و پنج سال بعد، در دشتِ شلمچه، او فرماندهی گردان حضرت معصومه(س) از لشکر 17 علی ابن ابیطالب(صلوات الله علیه) را بر عهده داشت و در همین میدان، بال در بال ملائک گشود. آن چه می خوانید روایتی است کوتاه از حیات آن عزیز.
حاج احمد خیلی طالب شهادت بود. یعنی برای رفتن خودش روزشماری می کرد. در ایام عملیات کربلای 4 بالاخره صدایش درآمد و گفت: «هر نمازی که شنیدم اگر کسی بخواند شهید می شود، خواندم؛ هر دعایی، هر ذکری، حتی در این اواخر شنیدم که اگر کسی ازدواج کند و بعد به جبهه بیاید، شهید می شود، من به خاطر شهادت، ازدواج هم کردم؛ ولی نمی دانم چرا شهید نمی شوم!».
یادم هست یک بار دیدم کنار قبر آماده ‌ای نشسته و بدجوری توی خودش فرو رفته. قد بلند و رشیدی داشت. زدم روی شانه اش و گفت: این قبر برای تو خیلی کوچکه. با این قد بلند، توی این قبر جا نمی‌گیری. به فکر یک قبر دیگه باش.
خیلی راحت و خونسرد جواب داد: «من به شما قول می‌دم که این قبر واسه من بزرگ هم باشه».
یک بار که با هم رفته بودیم بالای سر یک شهید، با دیدن جای ترکش کوچکی که به شهید خورده بود،گفت:« به نظر من شهادت با یک تیر و ترکش لذت نداره، آدم باید مثل امام حسین(ع) شهید بشه تا شرمنده آقا نباشه. من دوست دارم روز قیامت، اگر قرار شد مرا به امام حسین(ع) معرفی کنند، تیکه های بدنم رو روی پارچه‌ ای بریزن و بگن این احمد کریمیه».
همان هم شد. در کربلای 5 گلوله توپ چنان تکه تکه اش کرد که هر چه سعی کردیم همه ی قطعات بدنش را جمع کنیم، آن قد رشید و بلند، بیشتر از یک گونی نشد.
روحمان با یادش شاد



منبع: مشرق نیوز


برچسب‌ها: شهدا

نامه علامه حسن زاده
جمعه 92/1/16 ساعت 1:55 صبح | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )

نامه علامه حسن زاده به فرزندش


فرزند ارجمندم، از اکنون باید بر قدم صدق یوسف صدّیق سلام الله علیه بوده باشد که :

در جوانی پاک بودن شیوه پیغمبری است
ورنه هر گبری به پیری می شود پرهیزگار
- فرزندم! خود را باش. این داعی حسن حسن زاده آملی دینداری متمسّک به ذیل ولایت محمّد و ال محمّد صلوات الله علیهم با دلیل و برهان است، نه به تقلید و اتّباع از این و ان...
- ای فاضل فرزانه و فرهیخته و فرزام! در صنایع انسانها دقّت بسزا بفرما که همه ی انها را دین و ایین است؛ یعنی هر یک را در نحوه ی نگاهداری و اعمال ان برنامه ای خاصّ است که باید بدان برنامه اگاهی داشت و ان صنعت را به دستور ان برنامه به کار برد تا ان صنعت در کارش درست نتیجه دهد، و اگر مطابق دستورش به کار نرود، یکبارگی دچار اختلال و فساد و زوال می شود و مشکلات و حوادث بد پیش می اورد. ان دستور دین ان صنعت است، و هیچ صنعتی بی دین و دینداری پایدار و استوار نمی ماند.

-این همه صنایع برّی و بحری و فضایی شگفت ساخته ی قطرات نطفه اند؛ یعنی قطره نطفه ای در دو کارخانه حیرت اندر حیرت الهی که یکی زهدان مادر عزیز و دیگر همین نشأه گرامی دنیای مشهود ما که رحم دوم است؛ چنان دارای صورت دلنشین و بینش و دانش این چنین شده است که این همه صنایع شگفت از وی به منصّه ظهور رسیده است.
-نخست تأمّل بفرما که چگونه قطره نطفه ای، انسانی این چنینی شده است.
- و پس از ان تدبّر بفرما که چگونه به اختراع این همه صنایع بوالعجب دست یافته است، و سپس تعقّل بفرما که همه صنایع این نطفه را دین و ایین است. ایا ان کس که نطفه ای کذایی را چنین صورت و صنعت دلنشین چیره دست مخترع و مبتکر صنایع حیرت اور به بار اورده است، او را بی دین و بی ایین افریده است؟!
- عزیزم! کشیک نفس بکش تا انسانی الهی شوی، و در عداد مقرّبین در ایی و وارداتی ان سویی عایدت شود.
- و بدان که علم و عمل دو حقیقت انسان سازند و علم، امام عمل است، و اکنون هنگام تحصیل علم و اعتیاد به عمل صالح ان عزیز است، به انتظار فردا مباش که به فرموده ی انسان اگاهی:
در جوانی به خویش می گفتم / شیر شیر است گر چه پیر بود
تا به پیری رسیده ام دیدم / پیر پیر است گر چه شیر بود
منبع: فرازهایی از کلمه ی 635 کتاب هزار و یک کلمه، جلد ششم، از اثار علامه حسن زاده آملی


برچسب‌ها: پندهای حکیمانه

سفارشاتی بسیار مهم
جمعه 92/1/16 ساعت 1:53 صبح | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )

سفارشاتی بسیار مهم از جناب علامه حسن زاده آملی


هم اکنون در پی تحصیل کمال بوده باشید تا آتیه ای سعادتمند داشته باشید زیرا که باور کرده اید هر چیز تا به کمال نرسیده است قدر و قیمت ندارد باید از همسالان و همزادان خود که شب و روز را به بیکاری و ولگردی و هرزگی به سر می برند سخت دوری گزینیدکه رهزن شمایند این گروه روی سعادت را نخواهند دید چند روزی در مقام خیال به تازگی رنگ و رخسار خود سرگرم و به پوشاکهای گوناگون بوقلمونی وطاووسی دل خوشند و به زودی نه آن رادارند نه این را نه کمالی تحصیل کرده اند که بدان دل گرم باشندناچارا باید بعدا تن به گدایی دهند و یا به دزدی و دیگر بیچارگیها مزاحم اجتماع باشند و زندگی را بگذرانند .
با آنان هم نشین نشوید که هم از اکنون به شما بگویم
نطفه و مربی و اجتماع و معاشر از اصولی اند که در سعادت وشقاوت انسانی دخلی به سزا دارند.....

باید دوستانم از روش نابخردان همواره دوری گزینند و بدانند که اکثر بزرگسالان عصر ما به حدبلوغ نرسیده اند و در راه آن نیستند که هر روزشان بهتر از روز پیش باشد.

انتهای درس شانزدهم کتاب معرفت نفس


برچسب‌ها: پندهای حکیمانه

گرو گرفتن نیاز ملی ما
یکشنبه 92/1/11 ساعت 12:26 عصر | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )

بسم الله الرحمن الرحیم

می‌خواستند نیاز ملی ما را گرو بگیرند

هوشمندانه باید نقشه‌ی دشمن را حدس زد و تشخیص داد و جلوتر از دشمن عمل کرد. ما در یک مواردی اینجوری عمل کردیم، موفقیتش را دیدیم؛ یک نمونه، همین مسئله‌ی تأمین سوخت بیست درصدِ مورد نیاز نیروگاه تحقیقاتی تهران است که رادیو‌داروهای مهمِ مورد نیاز کشور در آنجا تولید میشود. این  نیروگاه کوچک احتیاج داشت به سوخت بیست درصد، که ما بیست درصد را تولید نمیکردیم و همیشه این را از خارج تهیه میکردیم. دشمنان ما فکر کردند که از این فرصت استفاده کنند، این نیاز ملی را گرو بگیرند، برای اینکه جمهوری اسلامی را وادار کنند به قبول تحمیلها و تحکمهای خودشان؛ خواسته‌های خودشان را به این وسیله تحمیل کنند. جوانان ما، دانشمندان ما، قبل از آنکه کار به نقطه‌ی فشار و حساس برسد، توانستند سوخت غنی شده‌ی بیست درصد را تهیه کنند و آن سوخت را تبدیل کنند به صفحه‌ی مورد نیازی که در آن نیروگاه لازم بود تهیه شود. مخالفین ما حدس هم نمیزدند که ما بتوانیم این کار را انجام دهیم؛ اما مسئولین کشور بوقت متوجه این نیاز شدند، دست‌به‌کار شدند؛ استعداد ایرانی شکوفا شد، بُروز کرد و این کار را با موفقیت انجام دادیم. آنها در حالی که انتظار داشتند جمهوری اسلامی ملتمسانه از آنها سوخت بیست‌درصد را درخواست کند، جمهوری اسلامی اعلام کرد که ما سوخت بیست‌در‌صد را در داخل تهیه کردیم و احتیاجی به شما نداریم. اگر دانشمندان ما، مردان علمی ما، جوانان ما این کار را نمیکردند، ما امروز باید با اصرار، با التماس، با هزینه‌ی زیاد، در مقابل کسانی که دوست ما نیستند، میرفتیم؛ یا سوخت بیست‌درصد را درخواست میکردیم، یا رادیوداروها و محصول را درخواست میکردیم. مسئولین کشور پیش‌بینی کردند، بوقت فهمیدند؛ آنچه را که باید انجام دهند، انجام دادند؛ لذا پیروز شدیم. این باید یک برنامه‌ای باشد برای همه‌ی مسائل اساسی کشور و همه‌ی نیازهای کشور.
بیانات در حرم مطهر رضوی 1392/01/01
منبع: khamenei.ir


برچسب‌ها: امام خامنه ای

هشدار شدیدالحن
یکشنبه 92/1/11 ساعت 12:25 عصر | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )

هشدار شدیدالحن آیت الله خامنه ای به اسرائیل- رهبر ایران به مذاکره با آمریکا خوش‌بین نیست

 

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگارانِِ؛آسوشیتدپرس در گزارشی به بازتاب بیانات امروز مقام معظم رهبری در مشهد درباره ادعاهای امروز مقامات رژیم صهیونیستی پرداخت.

به گزارش این خبرگزاری رهبر انقلاب که در اولین روز سال جدید در مشهد سخنرانی می کردند در پاسخ به تهدید مقامات رژیم صهیونیستی در خصوص حمله نظامی به ایران فرمودند: رژیم صهیونیستی در قواره ای نیست که در ردیف دشمنان ملت ایران قرار گیرد.

فاکس نیوز نیز در خبری فوری سخنان مقام معظم رهبری در مشهد مقدس را چنین بازتاب داد: ایران می‌گوید که در صورتی که توسط اسرائیل مورد حمله قرار گیرد، تل‌آویو و حیفا را نابود می‌کند.در این گزارش آمده است، آیت الله خامنه‌ای، رهبر ایران اسرائیل را کوچکتر از آن می‌داند که دشمن شناخته شود، همچنین ایالات متحده از منظر رهبری ایران مرکز دشمنی‌ها با جمهوری اسلامی است.

 شبکه المیادین به بیانات رهبر انقلاب در مورد مذاکرات میان آمریکا و ایران اشاره کرد و آورد ایشان مذاکرات را تنها زمانی اثربخش دانستند که آمریکا از تحریم ایران دست بردارد.

شین هوا نیز در بازتاب بیانات رهبری آورد: آیت الله خامنه ای در سخنان خود تاکید کرد که آمریکا قصد دارد خواست خود را به مردم ایران تحمیل کند. ایشان در ادامه فرمودند که ایران از دنیا انتظار دارد که حق غنی سازی را که حق طبیعی ملت ایران است به رسمیت بشناسد.

خبرگزاری رویترز نیز خوش بین نبودن مقام معظم رهبری را تیتر بازتاب سخنان ایشان قرار داد و آورد:آیت الله خامنه ای رهبر معظم ایران نسبت به مذاکره با آمریکا خوش بین نیست و از امریکا خواست که دشمنی با ملت ایران را کنار بگذارد. ایشان پیشنهاد مذاکره از سوی آمریکا را منطقی ندانست.

خبرگزاری فرانسه با تیتر ایران تهدید کرد "در صورت حمله اسراییل ؛جمهوری اسلامی ایران ، تل آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد " آورد؛ رهبر انقلاب اسلامی به مقامات رژیم صهیونیستی هشدار دادند درصورتی که اسرائیل به ایران حمله کند، تهران تل آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد.

آروتزشوای صهیونیستی هم با تیتر تاکید رهبر ایران بر پیروزی ملت ایران در مقابله با تحریم ها آورد:ملت ایران توانسته است با هوشمندی و ظرفیت وقدرت بالا ، تهدیدها را تبدیل به فرصت کند .

الجزیره و ای بی سی نیوز  نیز اظهارات مقام معظم رهبری در خصوص مذاکره با آمریکا را به تیتر بازتاب بیانات ایشان تبدیل کرد.

 

منبع: سامانه خبر آنلاین

 



برچسب‌ها: امام خامنه ای

 
لینک دوستان
دیگر موارد
کد موزیک آنلاین برای وبگاه