سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/138697527378971.jpg
تذکر جدی
چهارشنبه 92/9/20 ساعت 2:9 عصر | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )

تذکر جدی آیت‌الله مکارم شیرازی به برخی وزرا:
یکی از وزرا می‌گوید 50 درصد مردم زیر خط فلاکت هستند؛ یکی دیگر می‌گوید آمریکا در 10 دقیقه حمله می‌کند!/ رئیس‌جمهور به وزرا گوشزد کند که چه ادبیاتی را به کار ببرند

 

گروه اندیشه و معارف - رجانیوز: آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی که صبح امروز در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم سخن می‌گفت، با اشاره به اینکه یاد خدا باید در همه‌حال در دل افراد باشد، اظهار کرد: برخی همیشه به یاد خدا هستند و خدا را در مشکلات و مصیبت‌ها می‌خوانند و در این کار اخلاص حقیقی دارند.

به گزارش رجانیوز به نقل از تسنیم، مرجع تقلید شیعیان افزود: نقطه مقابل این افراد، کسانی هستند که اگرچه آن‌ها نیز خدا را فرامی‌خوانند و در هنگام گرداب مصائب و مشکلات به یاد خدا هستند، اما در یاد خدا، اخلاص ندارند و پس از حمل مشکلشان، به نافرمانی و شرک ادامه می‌دهند.
 
استاد عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: کسانی عاشق حقیقی خداوند هستند که در همه‌حال چه خوشی و چه ناخوشی خداوند متعال را فرامی‌خوانند و به یاد او هستند زیرا نیت ایشان خالص است.
 
آیت الله العظمی مکارم شیرازی در بخش دیگری از درس خارج خود، با اشاره به سخنان رئیس جمهور آمریکا و ادبیات وی، اظهار کرد: اگر رئیس جمهور آمریکا می‌خواهد با ایران به توافق برسد، باید ادبیات خود را عوض کند زیرا سخنان وی تنها مورد خوشایند رژیم صهیونیستی است، وی باصراحت تمام می‌گوید که هم و غم ایالات متحده بر تأمین امنیت اسرائیل متمرکز شده و این بسیار عجیب است که آمریکا، در برابر یک دولت کوچک، ذلیل و حقیر و ناتوان است.
 
مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: این‌که آمریکا می‌گوید "تمام تلاش ما این بوده که امنیت اسرائیل را تأمین کنیم"، بسیار زشت است، باید ادبیات خود را عوض کند زیرا اگر این کار را نکند، دیوار بی‌اعتمادی ما و آن‌ها، به تنفر تبدیل می‌شود و ایرانی‌ها از آنان متنفر می‌شوند.
 
استاد عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: دولت و ملت ما باید حواسشان را در برابر این دشمن جمع کنند اما در عین حال برنامه‌های پیشِ‌رو نیز باید ادامه پیدا کند.
 
مبلغ عالی حوزه علمیه قم در ادامه سخنان خود، به اختلافات اخیر دولت و مجلس اشاره کرد و اظهار کرد: بین قوا نباید اختلافی باشد، مجلسی‌ها تأمل بیشتر داشته باشند و دولتی‌ها نیز مراقب تعبیراتشان باشند تا اختلاف پیش نیاید، یکی از وزرا گفته که 50 درصد کشور زیر خط فلاکت است و نباید این تعبیر را به کار برد زیرا به این معنی است که یکی از بدترین سال‌ها را پیشِ‌رو داریم.
 
آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: در جای دیگر گفته‌اند که اگر آمریکا حمله کند، ظرف 10 دقیقه چه‌ها که نمی‌شود، ازاین‌رو رئیس جمهور باید به وزرا گوشزد کند که چه ادبیاتی را به کار ببرند؛ زیرا در مقابل دشمن باید از عزت و امیدواری صحبت کنیم و امیدوارم هر دو طرف مسائل را رعایت کنند تا اتحاد در کشور بیشتر شود.
 
هشدار آیت‌الله مکارم شیرازی به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
 
چند هفته پیش هم حضرت آیت الله مکارم شیرازی با ابراز نگرانی از برخی مسائل مطرح شده در جامعه، در دیدار با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: این که شنیده می شود مساله عفاف و حجاب تحویل ارشاد داده شده است، من نمی دانم اگر این مساله مهم به دست ارشاد بیفتد آیا کاری انجام می دهند یا معنای آن تعطیل شدن است؟
 
این مرجع تقلید اضافه کرد: زمزمه این که سؤالی را مطرح می کنند که چرا روزنامه موهن به مولا علی(ع) تعطیل شده است، یا ممیزی در کتاب نباشد، یا اصرار راجع به این که فیس بوک باز شود اینها مسائل خطرناکی است، این وضع اگر ادامه یابد خطرناک است. ارشاد اگر بخواهد این مسیر را طی کند ارشاد غیر اسلامی می شود.
 
وی خطاب به اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس ابراز داشت: شما باید محکم در برابر این گونه موضوعات بایستید، چراکه اگر این گونه نباشد به جای این که کمک به ارشاد اسلامی کند خلاف آن را کمک می کند. ما بارها نسبت به این مسائل تذکر و هشدار داده ایم و هزینه های آن را نیز می پردازیم.
منبع: رجانیوز



برچسب‌ها: دولت یازدهم

تنفس دهان به دهان به فتنه گران
چهارشنبه 92/9/20 ساعت 12:54 صبح | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )
از جمله خطوط تبلیغی مورد نظر افرادی که نام «اصلاح‌طلب» را یدک می‌کشند، از دوران تبلیغات انتخاباتی دکتر «حسن‌روحانی» تاکنون، رفع حصر سران فتنه بوده است بی‌آنکه جرایم آنان مورد اشاره قرار گیرد.
واکاوی تحرکات سیاسی اصلاحات؛

تنفس دهان به دهان به فتنه گران / هدف از مطرح شدن رفع حصر چیست؟

از جمله خطوط تبلیغی مورد نظر افرادی که نام «اصلاح‌طلب» را یدک می‌کشند، از دوران تبلیغات انتخاباتی دکتر «حسن‌روحانی» تاکنون، رفع حصر سران فتنه بوده است بی‌آنکه جرایم آنان مورد اشاره قرار گیرد.

به گزارش گروه سیاسی فرهنگ نیوز، موضوع عدم ادامه حضور سران فتنه در حصر از مواردی محسوب می‌شود که این روزها روزنامه‌ها، نشریات، سایت‌ها و سایر تریبون‌های رنگارنگ موسوم به «زنجیره‌ای» به‌شکلی حساب‌شده مورد توجه قرار می‌دهند.

همچنین تکرار دائمی نام «میرحسین موسوی» و «مهدی کروبی» بدون آنکه جرایم آنها مورد توجه قرار گیرد از جمله برنامه‌های این «رسانه‌های زنجیره‌ای» در هفته‌های گذشته بوده است.

در این بین اما بعضی افراد کوشش می‌کنند تا نقشی فعال در زمینه آزادسازی سران فتنه ایفا کنند؛ نقشی که اجرایش یقیناً با نادیده گرفتن حقایقی مسلم و وقایعی غیرقابل فراموش شدن همراه است.

فشار بر دولت «تدبیر و امید»

از جمله خطوط تبلیغی مورد نظر افرادی که نام «اصلاح‌طلب» را یدک می‌کشند، از دوران تبلیغات انتخاباتی دکتر «حسن‌روحانی» تاکنون، رفع حصر سران فتنه بوده است بی‌آنکه جرایم آنان مورد اشاره قرار گیرد.

در این بین وعده آزادی این دو از سوی رییس‌جمهور نیز با جملاتی محتاطانه بیان شد؛ جملاتی که نشان می‌داد وی عمق نفرت عمومی نسبت به حامیان و عاملان و مجرمان فتنه88 را درک کرده است.

در ادامه اما با تشکیل دولت «تدبیر و امید»، اقلیت «اصلاح‌طلب» که شکست خود در انتخابات دور یازدهم ریاست جمهوری را با حمایت از «حسن روحانی» و رد شدن از «عارف» پنهان کره بود، با سروصدای فراوان خواستار آزادی فتنه‌گران شد.

متأسفانه نخستین فشارها از سوی این افراد بر دولت «حسن روحانی» وارد شد و این در حالی بود که عناصر «اصلاح‌طلب» در دانشگاه‌ها، بدنه مدیریت جدید وزارت علوم، وزارت بهداشت، ریاست‌ بعضی سازمان‌های دولتی، شورای شهر و رسانه‌های متعدد، کوشش کردند تا این خواسته نامعقول را یک تقاضای مردمی جلوه دهند! تا از این رهگذر ضمن وارد کردن بار روانی بر کل بدنه دولت، اعمال ساختارشکنانه خود در سال88 را موجه جلوه دهند.

فشار بر ملت، انتقام سال‌های گذشته

از سوی دیگر توپخانه تبلیغاتی اصلاحات که هرگز از فشار بر ملت ایران ابایی نداشته است، با مطرح نمودن و درشت‌نماییی ادعاهایی نظیر خزانه خالی، موجود نبودن کالاهای اساسی به میزان کافی، عدم امکان ادامه پرداخت رایانه‌ها، تلاش برای تعطیل کردن طرح‌های رفاهی و عمرانی همچون مسکن مهر، القای کمبود برق و گاز و آب و .... تلا ش دارد تا با درگیر کردن ملت ایران در مسایلی ساختگی و سلب امنیت روانی آنها، فشاری جعلی را بر زندگی اقشار میانی و ضعیف جامعه وارد کند.

اصلاح‌طلبان که سالهاست قافیه رقابت سالم را باخته و از گزینش شیوه‌های ناسالم ابایی ندارند، در تلاش هستند با این شیوه، ضمن ایجاد «انحراف» در خواسته‌های عموم مردم جهت ادامه حصر و یا محاکمه «سران فتنه»، توان عمومی برای مقابله با فتنه88 را کاهش دهند.

در این شیوه البته ردپای انتقام‌گیری نیز به‌وضوح قابل مشاهده است. انتقامی که باید از «ملت» ایران گرفته شود. همان ملتی که از تیرماه سال88 تاکنون دست بسیاری از افراد خاص و جریانات مسأله‌دار را از شریان‌های حیاتی جامعه دور کردند و حمسه «9دی» را در کارنامه اعمال خویش به‌ثبت رسانده‌اند.

درهر صورت برای رفع اتهام از خائنان و اغتشاشگران سال88 که اهانت به تصویر امام خمینی(ره) وعاشورای حسینی هم موجبات تکدر خاطر آنها را فراهم نکرد و آنها که آشوب‌طلبان ظهر عاشورای همان سال را «مردمان خداجو» نامیدند، ابتدا باید مردمی را از صحنه دور کرد که در روز «9دی»، یک‌صدا خواهان محاکمه و اعدام سران فتنه شده‌اند و سالهاست که به‌درستی دست مدعیان اصلاحات را از مناصب حاکمیتی دور نگه‌داشته‌اند.

فشار بر نظام جمهوری اسلامی

حضور عناصر نزدیک به جریان اصلاحات در شورای شهر تهران و سیاسی‌سازی امور جاری و عمرانی شهر تهران، تلاش برای تحمیل وزرای افراطی اصلاح‌طلب  در وزارتخانه‌های «علوم»، «آموزش و پرورش» و ورزارت «ورزش‌وجوانان» که با همراهی همه «رسانه‌های زنجیره‌ای» و فعالان رسانه‌ای نزدیک به آنها انجام گرفته است، بخشی از پروژه فشار بر نظام جهت رفع حصر فتنه‌گران محسوب می‌شود.

در این بین خبرسازی فرزندان یکی از سران فتنه درهنگام ملاقات حضوری با وی، اعتراض گسترده به صداوسیما جهت پخش مستندهای افشاگرانه علیه جریان فتنه88، بزرگ‌نمایی دستاوردهای توافق اخیر هسته‌ای به قیمت نادیده‌گرفتن خون شهدای هسته‌ای و پیمان‌شکنی‌های طرف‌های بیگانه، کوشش برای حذف شعار «مرگ بر آمریکا» و نظایر آنها را نیز می‌توان در همین راستا ارزیابی کرد.

16آذر و همه توان اغتشاش‌طلبان مدعی قانونمداری

روز 16 آذر سال 92 همانطور که انتظار می‌رفت، همه توان پیاده‌نظام فتنه، نشریات و رسانه‌های معلوم‌الحال داخلی و خارجی، کمپین‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی خارجی و تشکل‌های غیرقانونی نزدیک به افراطگرایان موسوم به «اصلاح‌طلب» به میدان آمد تا شاید مانند 16 آذر سال 88، خاطره تلخی همچون اهانت به تمثال مبارک حضرت امام خمینی(ره) را آفریده و با موج‌سازی‌های خبری و ایجاد تنش در دانشگاه‌ها، اهداف خود را محقق کند.

این تلاش‌های هدفمند از روزهای قبل از 16آذر قابل مشاهده بود تا آنجا که «هاشمی رفسنجانی» در دیدار با فعالان افراطی و گردانندگان سابق و فعلی بعضی تشکل‌های غیرقانونی و بدسابقه اصلاح‌طلب فعال در دانشگاه‌های تهران، سخنان مسأله‌سازی را بیان کرد. این امر موجب شد تا یکی از دیدارکنندگان در صفحه شبکه اجتماعی خود مدعی شود که «هاشمی رفسنجانی» آنها را دعوت به تجمعات دانشجویی کرده است تا نهایتاً حصر «سران فتنه» شکسته شود! ادعایی که هنوز از سوی دفتر «رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام» تکذیب نشده است.

افکار پریشان و نقشه‌های شوم

به‌نظر می‌رسد برخی افراد افکار شومی در سر دارند. آنها می‌کوشند تا فتنه88 را زنده کنند و طبیعتاً از اکنون خیز بلندی برای تصاحب کرسی‌های مجلس آینده برداشته‌اند که البته این موضوع را نیز نفی نمی‌کنند.

حامیان فتنه که نمی‌توانند اعمال‌شان مبنی بر رفتار ساختارشکنانه، اغتشاش‌طلبی‌ها، همکاری با رسانه‌ها و سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه، حمایت از خواسته دشمنان در روز قدس، نادیده گرفتن قانون و نظر اکثریت جامعه و اهانت‌های به مقدسات را توجیه کرده و از خود دفاع کنند، با هدف مظلوم‌نمایی می‌کوشند تا با تأکید بر رفع حصر «سران فتنه»، همچون روند همیشگی خویش، جوی احساسی ایجاد کنند و فضای جامعه را به سمت خویش بازگردانند که این حرکت(مطرح نمودن مکرر رفع حصر) را می توان مانند «تنفس دهان به دهان» به فتنه ای دانست که چهارسال پیش دچار مرگ مغزی شد، که البته تنفس مصنوعی نیز در مورد مرگ مغزی جایگاهی ندارد!

«افراطیون» مدعی «اصلاحات» به‌خوبی می‌دانند که جایگاهی در بین عموم مردم ندارند و اگر بخواهند نقشه‌های شوم خود را عملی کنند، باید حتماً در ابتدا برای بازسازی چهره خود نزد مردم و توده‌های اجتماع اقدام نمایند و این امر محقق نمی‌شود مگر با شانه خالی کردن از بار مسئولیت آشوب‌آفرینی‌ها و خیانت‌های فتنه88 و برای این امر چه راهی از رفع حصر فتنه‌گران بهتر و سهل‌الوصول‌تر؟

منبع: فرهنگ نیوز



برچسب‌ها: فتنه گران

واکنش فرمانده سپاه
سه شنبه 92/9/19 ساعت 11:40 عصر | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )


در دانشگاه امام صادق مطرح شد
واکنش فرمانده سپاه به اظهارات ظریف/ نظر جعفری درباره مذاکرات ژنو

فرمانده کل سپاه گفت: ظریف را دیپلمات مجرّبی می‌دانیم ولی او در حوزه دفاعی تخصصی ندارد و گفته‌هایش در دانشگاه تهران درباره مقایسه توان نظامی ایران و آمریکا درست نبود.

خبرگزاری فارس: واکنش فرمانده سپاه به اظهارات ظریف/ نظر جعفری درباره مذاکرات ژنو

 

به‌گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس،‌ سرلشکر محمدعلی جعفری که عصر امروز سه‌شنبه در مراسم انقلاب اسلامی در برابر استکبار جهانی در دانشگاه امام صادق (ع) سخنرانی می‌کرد، اظهارات وزیر امور خارجه کشورمان در یک جلسه دانشجویی را نادرست دانست.

فرمانده کل سپاه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اظهار نظر دولت‌مردان در دانشگاه‌ها در خصوص اینکه توان نظامی ایران با دو بمب آمریکا مختل شدنی است، گفت: اصلاً اینطور نیست و ایشان تجربه و تخصص نظامی نداشته‌اند.

وی بدون ذکر نام ظریف، خاطرنشان کرد: او را یک دیپلمات مجرّب و صاحب‌نظر می‌دانیم اما در عرصه نظامی تجربه ندارد که این حرف را زده است.

سرلشکر جعفری در تبیین سخنانش به طرح سؤالی پرداخت و پرسید: به عنوان مثال اسرائیل نامرد منحوس چقدر بمب به جنوب لبنان فرستاد، اما مگر حزب‌الله از بین رفت؟

فرمانده کل سپاه تأکید کرد: اگر امروز دشمن به خیال خودش بخواهد کاری کند و با سورتی‌های زیاد پرواز هزاران بمب به ما بزند، شاید 10 تا 20 درصد توان موشکی سپاه از بین برود؛ ضمن اینکه توان نظامی سپاه فقط تبادل موشکی نیست بلکه این یک توان استراتژیک نظام است.

سرلشکر جعفری همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه اگر غرب از سپاه بخواهد برد موشک‌هایش را کاهش دهد، آیا این را قبول می‌کنید؟ پاسخ داد: هیچ‌وقت این کار را نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه با بیان اینکه "موشک‌های ما به اسرائیل می‌رسد"، گفت: هم‌اکنون نیز توان افزایش برد موشک‌‌ها را داریم اما فعلا به‌دستور مقام معظم رهبری، برد موشک‌هایمان را به 2 هزار کیلومتر محدود کردیم.

فرمانده کل سپاه در بخش دیگری از سخنانش در واکنش به طرح ادعای ورود سپاه به عرصه سیاست، اظهار داشت: مهم‌ترین عرصه تهدید علیه انقلاب اسلامی که سپاه وظیفه دارد از دستاوردهای انقلاب حفاظت کند، عرصه‌های سیاسی است و سپاه نمی‌تواند در برابر آن ساکت بنشیند.

جعفری تأکید کرد: آنها که حرکت سیاسی سپاه را مقابل کار خود می‌دانند فضاسازی می‌کنند که سپاه نظامی است و نباید وارد سیاست شود و حرف‌های امام را به رخ ما می‌کشند؛ البته ما خیلی کاری به آنها نداریم و به وظیفه خودمان عمل می‌کنیم.

وی در خصوص کاهش بودجه سپاه و بسیج نیز اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته تا مقداری کاهش بودجه سپاه برطرف شد؛ البته بودجه بسیج مقداری کاهش پیدا کرده که ما بخشی از آن را واقعیت‌های بودجه‌ای می‌دانیم و بدبین نیستیم.

فرمانده کل سپاه در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص اینکه آیا ایران می‌تواند جلوی حمله اتمی دشمن را بگیرد، گفت: جلوی حمله اتمی را نمی‌شود گرفت البته آنها هم این غلط را نمی‌کنند؛ چون توانمندی‌هایی که در ایران و بسیاری از نقاط جهان برای پاسخ دادن به هر گونه اقدام نظامی امنیتی و دفاعی علیه ایران وجود دارد، بسیار زیاد و بازدارنده است و تهدید اتمی یک تهدید مسخره است.

سرلشکر جعفری در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص اظهارات مطرح شده مبنی بر حضور سپاه در سوریه، گفت: ما هرکاری که بتوانیم و لازم باشد برای حفظ سوریه انجام می‌دهیم؛ چون سوریه خط مقدم انقلاب اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: قبلاً هم اعلام کردیم که ما نیروی متخصص برای انتقال تجربه و آموزش در سوریه داریم که کار مستشاری انجام می‌دهند و علنی هم است؛ گویا یک نظام رسمی از ما درخواست کرده است.

جعفری در ادامه، در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص حضور سپاه در اقتصاد کشور اظهار داشت: سپاه نقش بسیار کمی در اقتصاد دارد و بیشتر در حوزه سازندگی حضور داریم.

فرمانده کل سپاه متذکر شد: البته به دولت جدید هم که کمی از این ابهامات داشت، گفتیم که هر پروژه‌ای که فکر می‌کنید فرد دیگر یا بخش خصوصی می‌تواند انجام دهد با وجود اینکه ما قرارداد هم بسته باشیم به بخش خصوصی بدهید و از این به بعد هم قرارداد نبندید اما همه می‌دانند که سپاه با کمترین هزینه بیشترین خدمات را در حوزه سازندگی انجام می‌دهد.

جعفری در پاسخ به این سؤال که آیا با توجه به مذاکرات تهدیدات استکبار علیه ایران تعدیل می‌شود یا خیر؟، گفت: اگر کسی چنین خیالی کند، خوش‌خیالی کرده و این یک خیال خام است.

وی تأکید کرد: شعارها و اصول انقلاب اسلامی در مقابله با نظام استکبار است و آنها هم انقلاب اسلامی را دشمن خود می‌دانند و این حل نمی‌شود مگر اینکه ماهیت آمریکایی‌ها عوض شود.

فرمانده کل سپاه با اشاره به مذاکرات 1+5 اظهار داشت: موضوع هسته‌ای یک بهانه است و آنچه که در دور اول مذاکرات دادیم حداکثری و آنچه گرفتیم حداقلی بود؛ البته مهم برای ما آینده است و تاکنون از خطوط قرمز نظام رد نشده‌اند.

جعفری ادامه داد: این مذاکرات دو نتیجه دارد یا کاهش تحریم‌ها به نتیجه می‌رسد یا اینکه اگر بیشتر از این فشار بیاورند تا ایران از خط قرمز عبور کند، برمی‌گردیم به مرحله اول راه سومی ندارد.

وی در همین راستا تأکید کرد: در هر حال تهدیدات برداشته نمی‌شود و الآن هم وجود دارد و مشکلات ما با دشمن سر جایش است.

فرمانده کل سپاه در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: برخی سازمان‌ها با گذشت زمان دچار غفلت نسبت به فلسفه وجودی و وظایف‌شان می‌شوند که اگر این موضوع در بسیج و سپاه رخ دهد، بسیار خسارت‌بار خواهد بود.

وی افزود: دغدغه مشترک سپاه و بسیج موضوع انقلاب اسلامی و حفظ دستاوردهای آن و حرکت در جهت آینده است.

سرلشکر جعفری ادامه داد: این انقلاب اسلامی که امروز در کشور ما در بستر نظام جمهوری اسلامی در حال رشد و پیشرفت است، حاصل مجاهدت‌ها و تلاش‌های 1400 ساله ائمه معصومین و اولیای بزرگ الهی و مجاهدین راستین راه اسلام چه در صحنه‌های علمی و دینی و چه در صحنه‌های اجتماعی است.

فرمانده کل سپاه گفت: امروز انقلاب اسلامی به برکت خون شهیدان و مجاهدت‌های اولیاءالله و زحمت‌های امام راحل به دست ما رسیده و دستاوردهای بسیار بزرگ و بی‌نظیری داشته که یکی از آن دستاوردها عزت و اقتدار نظام اسلامی کشور ایران است.

جعفری تأکید کرد: اگر انقلاب اسلامی را از ایران بگیریم، این عزت و اقتدار ایران و ایرانی وجود نخواهد داشت؛ هیچ کشور دیگری چنین عزت و اقتداری با ویژگی‌های جمهوری اسلامی ایران ندارد و نظام ولایی مستقر در ایران ما را جلو می‌برد.

وی خاطرنشان کرد: دستاورد دیگر، بحث امنیتی و دفاعی ایران اسلامی است؛ دشمنان انقلاب اسلامی همه تلاش خود را در راستای ایجاد ناامنی در ایران با جنگ و نا امنی‌های داخلی به کار بردند اما ایران امروز از امنیت بسیار بالا و توان دفاعی بسیار قوی و مستحکم با توجه به مؤلفه‌های واقعی قدرت در یک نظام اسلامی برخوردار است.

سرلشکر جعفری متذکر شد: مؤلفه قدرت ما غیر از تجهیزات و از حضور و حمایت گسترده مردم تشکیل شده است؛ البته پیشرفت‌های علمی و دستاوردهای خوبی در حوزه تجهیزات نظامی داریم.

«البته ایران در جنگ تحمیلی بدون این تجهیزات در برابر تمام دنیا ایستاد و از آن 8 سال یک سال و 8 ماه جنگیدیم تا دشمن را از خاک‌مان بیرون کنیم که مجبور به عقب‌نشینی شد و 6 سال و چند ماه هم دشمن را در خاک خودش تعقیب کردیم و به‌دنبال حقوق حقه خود بودیم».

فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: امروز ایران کشوری کاملاً امن از نظر مسائل امنیتی است و دشمن توانمندی‌های ما را در بعد تجهیزاتی و نرم‌افزاری می‌داند.

وی تصریح کرد: ما از سال 80 وارد نبرد نامتقارن با دشمن شدیم و آنها توان ایران را در جنگ‌های 33 روزه و 22 روزه در برابر ارتش تا بن دندان مسلح صهیونیستی دیدند.

جعفری ادامه داد: اینکه برخی‌ها در کشورمان باشند و ندانند و یا بدون تخصص مربوطه اعلام نظرهایی می‌کنند، همانطور که اخیراً صورت گرفته خیلی سؤال برانگیز است؛ به قدری که دشمنان هم خیلی روی آن تمرکز نکردند، زیرا دشمن خوب می‌داند که ما در حوزه دفاعی چه توانایی‌هایی داریم.

فرمانده کل سپاه در ادامه سخنانش اظهار داشت:‌ امنیت ملی در ایران در مقابل پاکستان، افغانستان، عراق و حتی ترکیه و کشورهای اطراف امنیت بی‌نظیری است؛ آن‌هم با وجود این همه توطئه دشمنان خارجی و ضد انقلاب داخلی.

جعفری تأکید کرد: در ابعاد سیاسی نیز بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی در صحنه بین‌المللی نهضت بیداری اسلامی است که در حال گسترش است و مبارزه با نظام استکباری را در جهان شاهدیم.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال ببینید در کشور سوریه نظام سلطه و استکبار چه سرمایه‌گذاری‌هایی برای مقابله با خط مقدم نظام اسلامی کرد و شرورانه نیروهایی را به آنجا اعزام و پشتیبانی کرد تا به نظام حاکم سوریه که همراه ایران است، خدشه وارد کنند که البته موفق نبودند.

سرلشکر جعفری تأکید کرد: خودشان هم اعلام می‌کنند تنها دلیل شکست‌شان در آنجا حمایت ایران از سوریه است و آنطور که پیداست وضعیت سوریه خوب است و رو به بهبود می‌رود و امیدواریم هرچه زودتر امنیت به صورت کامل به سوریه برگردد و جای نگرانی در این رابطه وجود ندارد و دشمنان هم متوجه این موضوع شده‌اند و آرام آرام از مواضع قبلی شان بر می‌گردند زیرا نمی‌توانند این شکست مفتضحانه را به صورت علنی اعلام کنند.

فرمانده کل سپاه در ادامه تصریح کرد: امروز عراق و سوریه ایران را همراهی می‌کنند که این درست نقطه مقابل خواست دشمنان انقلاب اسلامی است.

فرمانده کل سپاه در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در حوزه علمی پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم اما متأسفانه در علوم انسانی نتوانسته‌ایم کار زیادی انجام دهیم، گفت: تحول در علوم انسانی کشور باید صورت بگیرد و این انقلاب در علوم انسانی خدمت بسیار بزرگی به انقلاب اسلامی است.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه آینده کشور و نظام به دست دانشجویان ساخته می‌شود، گفت: تربیت کادرهای آینده انقلاب بر اساس مبانی دینی و یا علوم انسانی برگرفته از اسلام، موضوع بسیار مهمی است.

وی افزود: دانشجوی بسیجی و هر کسی که دغدغه انقلاب اسلامی را دارد، باید برای حفظ انقلاب به صورت دائم انقلاب اسلامی را رصد هوشمندانه و وضعیت و روند حرکتی‌اش را بررسی کند.

جعفری ادامه داد: انقلاب اسلامی به گفته مقام معظم رهبری 5 مرحله دارد و ما در مرحله سوم یا گیر کرده‌ایم و یا به کندی پیش می‌رویم؛ مرحله سوم اسلامی شدن دستگاه‌های نظام است که باید پس از آن وارد مرحله چهارم یعنی اسلامی شدن جامعه و پس از آن جامعه جهانی اسلام شویم.

سرلشکر جعفری البته این نکته را هم متذکر شد که «بیداری اسلامی که الآن مطرح است، با تشکیل جامعه جهانی اسلام تفاوت دارد و قطعاً وضعیت مطلوب مرحله پنجم با ظهور امام زمان(عج) صورت می‌گیرد».

فرمانده کل سپاه با اشاره به وظیفه سپاه در حفاظت از انقلاب، گفت: همانطور که حضرت آقا خواسته‌اند وقتی می‌خواهیم به‌صورت غیرمحافظه‌کارانه از انقلاب دفاع شود، باید تلاش کرد که گیرها و موانع سر راه انقلاب رفع شود و ما باید از حالت پیش‌روندگی انقلاب دفاع کنیم.

جعفری با بیان اینکه رشته‌های علوم انسانی جامعه را اداره می‌کند،‌ افزود: در حال حاضر علوم انسانی و مدیریت معضل اساسی ماست؛ کسی که توان مدیریت تحولی و تغییر داشته باشد به ندرت پیدا می‌شود در حالیکه ما بسیار به آن نیاز داریم؛ زیرا در ایران بعد از وقوع انقلاب، انقلاب اداری صورت نگرفت. البته انقلاب فرهنگی هم نشده است.

وی تصریح کرد: نظامات، سیستم‌ها و روش‌های حاکم بر نظام اداری کشور ما همان نظام قبلی است که کمی دستکاری شده و متأسفانه به آموزه‌های غربی آلوده شده است و باید تحول اساسی در آن ایجاد شود.

فرمانده کل سپاه گفت:‌ در زمان انقلاب، دانشگاه‌ها لانه جاسوسی ضد انقلاب شده بود که آنها را تعطیل کردیم و قرار بود در دانشگاه‌ها انقلاب فرهنگی صورت بگیرد که صورت نگرفت و بعد دانشگاه‌ها مجدداً باز شد و در کنار آن دانشگاه آزاد با پسوند اسلامی هم ایجاد شد و جوانان ما در آنها با علوم غربی آشنا می‌شدند.

جعفری افزود:‌ اگر انقلاب اسلامی همینطور درجا بزند ممکن است تا چند سال دیگر مشکلاتی ایجاد شود درحالیکه انقلاب اسلامی باید الگوی اسلامی اداره جامعه در همه ابعاد را در خود ایجاد کند.

وی با بیان اینکه رسالت دیگری نسل جوان ایجاد نقش فعال در انقلاب اسلامی است، گفت: در این راستا چند الزام از جمله خودسازی معنوی حفظ روحیه و عمل جهادی و پرورش دادن استعدادهای خود وجود دارد؛ ما باید خود را برای آینده متناسب با استعداد، توانمند کنیم.

منبع: فارس نیوز



برچسب‌ها: سپاه پاسداران

تذکر به اقای ظریف
یکشنبه 92/9/17 ساعت 1:10 عصر | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )


تذکر مکتوب بیش از 50 نماینده مجلس درباره اظهارات منتسب به ظریف

بیش از 50 نماینده مجلس با انتقاد از اظهارات منتسب به وزیر امور خارجه تاکید کردند سیستم دفاعی ملت ایران علاوه بر پیشرفت‌های نظامی، روحیه شهادت‌طلبی است.

خبرگزاری فارس: تذکر مکتوب بیش از 50 نماینده مجلس درباره اظهارات منتسب به ظریف

 

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، بیش از 50 نماینده مجلس طی تذکری خطاب به محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه نسبت به وادادگی وی در برابر تجهیزات نظامی دشمن و کوچک پنداشتن قدرت معنوی و نظامی جمهوری اسلامی ایران، هشدار داد.

در این تذکر آمده است: آقای ظریف در دانشگاه تهران عنوان داشتند، آیا آمریکا که می‌تواند با یک بمب تمام سیستم دفاعی ما را از کار بیاندازد از سیستم دفاعی ما می‌ترسد؟

این نمایندگان، بهترین مبارزه را دموکراسی و راه‌های دیپلماتیک دانسته و تاکید کردند: این جمله آقای ظریف مورد سوء استفاده رسانه‌های بیگانه قرار گرفته و آن را نشانه توان واقعی دفاعی ایران دانسته‌اند در حالیکه سیستم دفاعی ملت ایران علاوه بر حضور آگاهانه در صحنه‌های مختلف از جمله انتخابات‌ها و صحنه‌های مانند 9 دی و 22 بهمن پیشرفت‌های چشمگیر نظامی و صنعتی است که پس از 35 سال تلاش به دست آمده است. متاسفانه آقای ظریف که در سابقه زندگی خود حتی یک ساعت حضور در دفاع مقدس ندارد ، نه شهیدی در کنار خود دیده ، نه خون نه مجروحی نه تیر و نه ترکش دیده باید از این تجهیزات نظامی دشمن بترسد و آن را بزرگ پندارد در حالیکه مهمترین سیستم دفاعی ما در کنار پیشرفت‌های نظامی روحیه شهادت طلبی است که به تعبیر رهبر معظم انقلاب مانند سنگ کوچکی ماشین جنگی دشمنان ما را از کار می‌اندازد.

این سیستم دفاعی با بمب‌های آمریکایی قدرتمند‌تر می‌شود و از کار نمی‌افتد همانطور که امام راحل فرمود بکشید ما را ملت ما بیدارتر می‌شود؛ متاسفانه این سخنان آقای ظریف بجای بازدارندگی دشمنان این کشور را برای تحرکات نظامی علیه ملت ما تحریک می‌کند.

علاوه بر حمید رسایی علی اصغر زارعی نماینده تهران، بهرام بیرانوند نماینده بروجرد، احمد آریایی‌نژاد نماینده ملایر، عبدالکریم جمیری نماینده بوشهر، نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه، عزیز اکبریان نماینده کرج، سید مرتضی حسینی نماینده مردم قزوین، حسین‌علی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، مرتضی آقا تهرانی نماینده تهران ، فاطمه آلیا نماینده تهران، مراد هاشم‌زهی نماینده نهبندان، عطاالله سلطانی‌زبور نماینده رزن، مهرداد بذرپاش نماینده تهران، کوچکی نژاد نماینده رشت، زهره طبیب‌زاده نماینده تهران، احمد صالح نماینده اصفهان، جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد، ابراهیم کارخانه نماینده مردم همدان، مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران، سید مهدی هاشمی نماینده مردم تهران، کمال علی‌پور نماینده مردم قائم‌شهر، عزت‌الله یوسفیان ملا نماینده مردم آمل، حسین آذین نماینده ، حسین فتاحی، منصور حقیقت‌پور، محمد سلیمان‌پور نماینده مردم تهران، اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران، احمد بخشایش نماینده مردم اردستان، محمدرضا آشتیانی نماینده مردم قم، احمد امیرآبادی ،طاهری نماینده مردم گرگان، موسوی‌نژاد، نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد، سید حسین نقوی حسینی  نماینده مردم ورامین ، غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم رشت، حسین طلا نماینده مردم تهران، علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات ، علی علی‌لو نماینده مردم شبستر، رضا صابری نماینده مردم آزادشهر، سید سعید میرکاظمی نماینده مردم تهران، حبیب‌آقاجانی نماینده مردم ماهشهر، عبدالوحید فیاضی نماینده مردم نور، حسینیان نماینده مردم تهران، سعید زمانیان نماینده مردم شهر کرد، عیسی‌زاده نماینده مردم میاندوآب، شهریاری نماینده مردم زاهدان، محبی نماینده مردم سنقر، باقرحسینی نماینده مردم شبستان، جعفری نماینده مردم بجنورد ، مظفر نماینده مردم تهران، دهدشتی نماینده مردم آبادان و همچنین کائیدی و ملکشاهی از جمله نمایندگانی هستند که این تذکر را امضاء کردند.

منبع: فارس نیوز



برچسب‌ها: دولت یازدهم

آزادی سران فتنه
یکشنبه 92/9/17 ساعت 12:5 صبح | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )

شریعتمداری در دانشگاه شریف:

اصلاحات می‌خواست از طالبان حمایت کند/ روحانی با آزادی سران فتنه مخالف است

مدیر مسئول روزنامه کیهان، گفت: اگر سران فتنه آزاد شوند، اصلاح‌طلبان آنها را هم مثل ندا آقاسلطان می‌کشند.
به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری، بعداز ظهر امروز با حضور در دانشگاه صنعتی شریف، به بیان مطالبی درباره وظیفه جنبش دانشجویی و وظیفه روزنامه کیهان پرداخت.

سخنرانی مدیر مسئول روزنامه کیهان در حالی در سالن جابر بن حیان این دانشگاه برگزار شد که جمعی از دانشجویان مخالف وی اجازه صحبت به او نمی‌دادند و با فریادها و شعارهایی مانع سخنرانی وی می‌شدند که شریعتمداری در ابتدای سخنانش خطاب به این دانشجویان اظهار داشت: ما از بیدهایی نیستیم که با این بادها بلرزیم.

وی در پاسخ به این شعار دانشجویان که می‌گفتند کیهان اسرائیل پیوندتان مبارک، گفت: اگر یقین بدانید که اسرائیل به خاطر حرف‌های ما ناراحت می‌شود و عصبانی است، ما حاضریم هر شب این حرف‌ها را بزنیم.

وی در پاسخ به این انتقاد دانشجویان که از او می‌خواستند بیرون برود، گفت: ما بچه تهران هستیم و در تهران گم نمی‌شویم. شریعتمداری در این بخش از سخنان خود از دانشجویان خواست تا شعار مرگ بر اسرائیل سر بدهند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه بعضی‌ها دنبال این هستند که با این رفتارشان ما صحبت نکنیم، تاکید کرد: به هر حال ما سخنان خود را اعلام می‌کنیم. خداوند در قرآن کریم خطاب به پیامبرش فرموده است که اینها در کنار خانه خدا با کف و سوت زدن نمی‌خواهند صدای تو شنیده شود. به قول امام(ره) اگر می‌‌گویید چیزی نشده است، پس چرا اینگونه قیل و قال می‌کنید؟ اگر واقعا کیهان پاشنه آشیل آمریکا و اسرائیل را هدف قرار نداده است، پس چرا اینقدر داد و فریاد می‌زنید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان خاطره‌ای از دوران دانشجویی‌اش در اوایل دهه 40 یادآور شد: یک روز شهید آیت‌الله سعیدی فردی را به دنبال من و آقای الویری که از دانشجویان دانشگاه شریف بود فرستاد و از ما خواست که نزد ایشان برویم.

وی ادامه داد: آیت‌الله سعیدی در سخنانشان اعلام کردند شعارهایی که دانشجویان در دانشگاه سر می‌دهند، حرکت‌های خوبی است و نشان می‌دهد دانشجو انفعال ندارد.

وی ادامه داد:‌در آن زمان شعر من اگر بنشینم، تو اگر بنشینی در دانشگاه مطرح بود و آیت‌الله سعیدی تاکید کردند که جنبش دانشجویی باید هدف مشخصی را دنبال کند و خوب است در این شعارها و حرکت‌ها شعارهایی به نفع امام(ره) داده شود تا مسیر حرکت نیز به خوبی مشخص شود و همان روز به ما گفتند آیت‌الله طالقانی منتظر شماست و ما به دلیل خراب شدن ماشین نتوانستیم خدمت ایشان برسیم، اما چند روز بعد شعار خمینی بت‌شکن مطرح شد.

مدیر مسئول روزنامه کیهان در واکنش به فریاد دانشجویان اظهار داشت: آمریکا با آن ید طولانی‌اش حریف انقلاب نشد. شما مدیون بچه حزبی‌اللهی‌ها هستید، زیرا اینها روز حادثه کف خیابانها بودند، اما شما در آن زمان داشتید شیرکاکائو و شیر قهوه‌تان را می‌خوردید؛ پس خوب است قدر ولی‌نعمت‌هایتان را بدانید.

شریعتمداری در پاسخ به واکنش برخی دانشجویان که با هو کردن او را خطاب قرار می‌دادند، یادآور شد: بعضی از شما که با یک کلمه حرف اینگونه واکنش نشان می‌دهند، پس اگر فردا اتفاقی بیفتد چگونه رفتار خواهند کرد؟

وی در پاسخ به این سخن دانشجویان که بسیجی واقعی همت بود و باکری اضافه کرد: شهید همت و باکری خونشان در راه مبارزه با استعمار دادند، اما آن زمان برخی منتظر بودند تا آتش جنگ بخوابد و جنگ تمام شود و به جبهه سری بزنند.

مدیر مسئول کیهان در ادامه سخنانش در پاسخ به این شعار دانشجویان که می‌گفتند اسرائیل، کیهان پیوندتان مبارک گفت:‌ نتانیاهو اصلاح‌طلبان را بزرگترین سرمایه اسرائیل در این کشور می‌دانست و شما از ترس اینکه این سند بیشتر رو شود اینگونه فریاد می‌زنید.

شریعتمداری در واکنش به این سخن دانشجویان که فریاد "اصلاحات زنده باد/خاتمی پاینده باد" گفت: شما می‌توانید برای جورج سورس نیز شعار سر دهید. اصلاح‌طلبان وطن‌فروش بودند و اگر حزب‌الله نبود، وطن را فروخته و پولش را نیز گرفته بودند.

وی با بیان اینکه 16 آذر علیه آمریکا بود، یادآور شد: 16 آذر علیه آمریکاست نه زیر سایه آمریکا. البته من خدا را شکر می‌کنم که شما یک بار هم که شده برای اینکه کیهان را بکوبید مرگ بر اسرائیل گفتید و این نشان می‌دهد که شما خیلی پیشرفت کردید.

مدیر مسئول کیهان در ادامه سخنانش با بیان انیکه شما چون می‌بینید کیهان رفتنی نیست، می‌خواهید برای دوام اسرائیل شعار دهید،گفت: اما حزب‌الله بزودی اسرائیل را از بین می‌برد و همه دوستان او یتیم می‌شوند. برخی باید از همین حالا به فکر یتیمی خود بعد از اسرائیل باشند و به یتیم‌پروری فکر کنند.

شریعتمداری در واکنش به فریاد دانشجویان درباره زندانی سیاسی آزاد باید گردد، گفت: جناب آقای روحانی نیز به آزادی این افراد راضی نیست، چون نمی‌خواهد دولتش تحت فشار و همراهی اسرائیل قرار گیرد و من از آقای روحانی تشکر می‌کنم که می‌داند صرفا آنها با آمدنشان باعث آشوب و کانونی برای اسرائیل می‌شوند.

وی تاکید کرد: همه اسناد نشان می‌دهد که آنها تحت حمایت اسرائیل و آمریکا هستند.

مدیر مسئول کیهان در ادامه با بیان اینکه 7 درصد رای این همه سر و صدا ندارد، گفت: شما مجبور بودید به آقای روحانی بچسبید، زیرا اصلاحات قصد داشت از آقای روحانی به عنوان یک پل استفاده کند، اما او اجازه نداد.

شریعتمداری تاکید کرد: حزب‌الله تا زنده است اجازه نمی‌دهد ستون پنجم، اسرائیل و انگلیس آقای روحانی را تحت فشار قرار دهند.

ریگی به نفع سران فتنه گروگان‌گیری می‌کرد/ اصلاحات می‌خواست از طالبان حمایت کند

وی با بیان اینکه شما اصلاح‌طلبان در دامن طالبان هستید، گفت: من سندی ارائه می‌‌دهم و اینکه وقتی آمریکایی‌ها در افغانستان قصد جنگ با طالبان را داشتند، اصلاحات معتقد بود باید از طالبان حمایت کنیم. طالبانی‌ها خجالت بکشید؛ طالبان و اصلاحات دو لبه یک قیچی هستند که در دست آمریکا قرار دارد.

مدیر مسئول کیهان با بیان اینکه طالبان در فتنه 88 از اصلاحات رسما حمایت می‌کرد، گفت: عبدالمالک ریگی در آن زمان با صراحت گفت زندانیان فتنه را آزاد کنید تا من اسرای ناجا را آزاد کنم.

شریعتمداری افزود: شما دست‌تان به خون این مردم بیگناه آلوده است و از صدقه سر حزب‌الله نفس می‌کشید، اگر می‌گویید دانستن حق مردم است، پس چرا ارتباط خود را با بیگانگان پنهان می‌کنید؟ ما از شما خواستیم جواب بدهید، اما شما سکوت کردید.

وی در ادامه با بیان اینکه اگر فتنه‌گران و سران فتنه را هم آزاد کنند، همین اصلاح‌طلبان آنها را می‌کشند، گفت: همانطور که ندا آقاسلطان را کشتید؛ چرا فیلمی که بی‌بی‌سی دفعه اول پخش کرد و دوربینی که روی ندا آقاسلطان زوم شده بود را پخش نکرد؟ چون شما از آنها خواستید که آن را پخش نکنند.

اصلاح‌طلبان از تیر و طایفه صدام هستند

مدیر مسئول روزنامه کیهان خطاب به دانشجویانی که شعار علیه وی سر می‌دادند، گفت: برادرانتان را موسوی کشت. اصلاح‌طلبان از تیر و طایفه صدام حسین هستند. با حلوا حلوا کردن دهان شیرین نمی‌شود. صدام دنبال براندازی انقلاب بود و اصلاح‌طلبان نیز دنبال همین موضوع هستند. این ملت اجازه نخواهند داد ستون پنجم آمریکا وارد این کشور شود.

شریعتمداری خطاب به دانشجویان معترض گفت: شما اگر این کارها را نمی‌کردید من این اسناد را رو نمی‌کردم. راه خود را از فتنه‌گران جدا کنید. به نفع شما است که با طناب پوسیده آنها در چاه نروید.

وی خطاب به دانشجویانی که شعار می‌دادند "خاتمی پاینده باد" افزود: آقای خاتمی اگر می‌خواست پاینده باشد، دست دبیر کل ناتو را نمی‌فشرد.

مدیر مسول روزنامه کیهان با بیان اینکه شما شرایطی فراهم کردید که ما کپسولی مطالب‌مان را بیان کنیم، خاطرنشان کرد: شما من را بار دیگر نسبت به حرکت روزنامه کیهان تشویق کردید، چراکه من متوجه شدم که چقدر در دشمن‌ستیزی موفق بوده‌ایم.

مشرق نیوز



برچسب‌ها: فتنه گران

جواب فتنهگران طلبکار
جمعه 92/9/15 ساعت 1:31 عصر | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )

سرنوشت ملت از مسیر مقاومت رقم می‌خورد/ مردم جواب فتنه‌گران طلبکار را خواهند داد

امام‌ جمعه موقت تهران گفت: ‌این روزها گویا برخی فتنه‌گران وقتی دیدند دوستان سابقشان پست گرفته‌اند، طلبکار شده‌اند اما بدانند اگر باز فتنه‌گری کنند، جمعیت میلیونی 9 دی، با همان شکوه به صحنه می‌آیند و سفره آنها را جمع می‌کنند.

خبرگزاری فارس: سرنوشت ملت از مسیر مقاومت رقم می‌خورد/ مردم جواب فتنه‌گران طلبکار را خواهند داد

 

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، آیت‌الله سید احمد خاتمی امام‌جمعه موقت تهران در خطبه‌های امروز نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با اشاره به فرا رسیدن 16 آذر، روز دانشجو اظهارداشت:  اشغال جاسوسخانه آمریکا و ایستادگی و شهید دادن در برابر نیکسون، از افتخارات دانشجوهاست.

وی افزود: دانشجویان مراقب باشند کسانی این افتخارات را از آنها نگیرند و بخواهند سازش را جایگزین آن کنند.

امام‌جمعه موقت تهران گفت:‌ اگر موفقیتی در عرصه هسته‌ای بدست آمده تنها و تنها به دلیل ایستادگی ملت بوده است، در این عرصه هر حرکتی که در راستای رهنمودهای رهبر انقلاب صورت بگیرد مورد تأیید ملت است؛ دشمن کمترین ضعفی از ما ببیند پیشروی می‌کند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه سرنوشت ملت، از گذر مقاومت رقم می‌خورد نه میز مذاکره افزود: به تیم مذاکره کننده توصیه می‌کنیم عزت عاشورایی ملت را حفظ کنید؛ توافقنامه هنوز به قرارداد نرسیده، آمریکا بیانیه می‌دهد که حق غنی‌سازی را نپذیرفته‌ایم.

وی در ادامه سخنان خود اظهارداشت:‌ این روزها گویا برخی از فتنه‌گران وقتی دیدند که دوستان سابقشان پست گرفته‌اند، طلبکار شده‌اند اما بدانند اگر باز فتنه‌گری کنند جمعیت میلیونی 9 دی با همان شکوه به صحنه می‌آیند و سفره آنها را جمع می‌کنند.

منبع: فارس نیوز



برچسب‌ها: فتنه گران

برخورد با سران فتنه
سه شنبه 92/9/12 ساعت 11:41 عصر | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )

 

نطق رسایی در مجلس؛

آقای لاریجانی! در برخورد با سران فتنه تردید نکنید که مردم پشتیبان شما هستند

نماینده مردم تهران در مجلس با انتقاد از رویکرد دستگاه قضائی در عدم برخورد با مهدی هاشمی و برخورد با احمدی‌نژاد، گفت: برخوردهای دوگانه در پرونده های قضایی، سّم است.
به گزارش مشرق به نقل از فارس، حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی تذکری در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه) مجلس از عدم برخورد قوه قضاییه با مهدی هاشمی انتقاد کرد.

متن کامل تذکر رسایی به شرح زیر است:

وقتی مردم می بینند که پرونده سنگین شفاف آقازاده های یک خانواده خاص در دستگاه قضایی قفل می شود و سخنگوی دستگاه قضا یک سال است که در مصاحبه های مطبوعاتی خود هیچ جواب قانع کننده ای برای آن ندارد، باور نمی کنند که دادگاه احمدی نژاد از روی عدالت است و این نه تنها برای دستگاه قضا بلکه برای نظام اسلامی سمّ است.

تذکر بنده خطاب به دستگاه قضایی و هیأت رئیسه محترم مجلس است. همکاران محترم و ملت شریف ایران، اصول 19 و 20 قانون اساسی به صراحت می گوید که مردم از هر قوم و قبیله که باشند از حقوق مساوی برخوردارند و نژاد هیچ کس سبب امتیاز او نمی شود.

یک سال قبل در همین ایام بنده در دو نطق، به برخورد تبعیض آمیز با پرونده یک آقا زاده اعتراض کردم. این شخص که سه سال به انگلیس پناه برده بود 12 مورد اتهامی دارد از جمله اخلال در نظم اقتصادی و پولشویی، اختلاس، جاسوسی، اقدام علیه امنیت ملی، پرونده های مالی سنگین در وزارت نفت، استفاده از اموال دولتی در انتخابات سال 84 به نفع پدرش، نقش محوری در فتنه و کودتای سال 88 و اختفای اسناد محرمانه، خیلی محرمانه، سرّی و به کلی سرّی دستگاه های عالی نظام که بر اساس اعلام مقامات قضایی، کیفر خواست این آقازاده 125 صفحه است.

سخنگوی دستگاه قضایی اعلام کرده که این فرد متهم و مجرم است و اتهام و جرم وی از نظر بازپرس محرز و قرار مجرمیت برای او صادر شده ولی الان حدود 436 روز است که با ادعای نقصان پرونده، موضوع راکد گذاشته شده. متهم و مجرمی در این سطح فقط با وثیقه 10 میلیاردی آزاد است و با تدبیر برخی از کارگزارن و دوستان دولت یازدهم، امید این فرد برای چنگ انداختن به قراردادهای نفتی مجددا زنده شده.

بنده بابت نطقم که بر اساس وظیفه نمایندگی ام بود، احضار شدم اما چرا علیرغم گذشت 436 روز، هنوز پرونده این نیمه دانه درشت قفل و کانّه کلید بازگشای اش گم شده. آیا غیر این است که به تعبیر امام جمعه محترم تهران، آیت الله جنتی برخی گردن کلفت شده اند؟!

گذشت 436 روز و قفل بودن پرونده این آقازاده، حکایت از حقانیت نطق یک سال قبل بنده و اعتراض های مکرر دیگر نمایندگان و  رسانه های مطالبه گر و مردم کوچه و بازار دارد. بنده در نطق گفتم که یک فشار اختاپوسی به دستگاه قضایی وارد می شود اینهم دلیلش، 436 روز گذشت و هنوز اعلام می شود پرونده ناقص است.

و تازه این در حالی است که هنوز دستگاه قضایی به اظهارات مهدی هاشمی که در گفتگو با نیک آهنگ کوثر علنی شد، رسیدگی ای نداشته است. مهدی هاشمی در این فایل صوتی می گوید:

"هنوز هم معتقدیم باید به رهبری فشار آورد. این هزینه اش از همه چیز کمتر است ... باید به آنهایی که در داخل کشور در حال جنگ (فتنه) هستند کمک کرد، الان بار بر دوش آنهاست ... حرف هایی که ماها می زنیم، حرف هایی که بابای من زد، از همه حرف های اقایون (اصلاح طلب) تندتر بود. ما تقسیم کار کرده ایم هر کسی کار خودش رو می کند. بابا کار خودش رو می کند... من وظیفه ای برایم تعریف شده که آن را انجام می دهم. دعوای من با بابا اینست که ما باید تهاجمی تر بشویم با اینها ... کارهایی که من کرده ام صد برابر بدتر از سخنرانی های شماهاست و نظام هم می داند که من دارم چه کار می کنم. و اینها هم می دانند اخلال هایی که در زمان رفتن رییس جمهور ایران (احمدی نژاد) به سازمان ملل ایجاد شد، توسط من بوده است و این مساله حتی به تاج زاده و بهزاد نبوی و رضا خاتمی و اینها هم بر خورده است! طرف های من می فهمند که من کی ام و می فهمند من دارم چه کاری علیه نظام می کنم و با من بد هستند ... اینکه من الان بخواهم رو بازی کنم خیلی زود است. البته من حرف های شما را قبول دارم که اقای هاشمی باید فتیله را بکشد بالا. ماها هیچ امتیاز عملی الان نمی توانیم از رهبری بگیریم و خیالت راحت باشد نظام هیچ امتیازی الان به ما نمی دهد."

همه حرف بنده، رسانه های پیگیر، دیگر نمایندگان و مردم مطالبه گر این است که آیا اگر فرزند یک نانوا، فرزند یک گارگر، فرزند یک کارمند، فرزند یک استاد دانشگاه، فرزند یک روزنامه نگار حتی فرزند یک نماینده مجلس با این موارد سنگین اتهامی بود با او اینطور برخورد می شد؟‌ برخی ها یک سال قبل نطق بنده را تند خواندند کجایند که امروز لام تا کام در باره این تبعیض 436 روزه یک کلمه نمی گویند؟

چرا پرونده های متعدد دختران و پسران مربوط به یک نژاد خاص وقتی به دستگاه قضایی می رسد قفل می شود؟ مگر بر اساس اصل 19 قانون اساسی همه نژادها در برابر قانون برابر نیستند؟ دیروز سخنگوی دستگاه قضایی اعلام کرده که ما قبول داریم پرونده این آقازاده حساسیت بالایی دارد و مردم برایشان مهم است که سرانجام رسیدگی به آن چه شده است. باید تدابیری اندیشیده می‌شد تا رسیدگی آن به این میزان کُند و با وقفه زمانی روبرو نمی‌شد. 

خب برادر بسم الله، مردم که نباید تدبیر می کردند شما باید این کار را انجام دهید،‌ هنوز دیر نشده چرا اقدام نمی کنید؟ اقدام کنید والله پیش مردم آبرومند می شوید.

از آن طرف می بینیم که فردی هنوز رییس جمهور کشور است ولی برایش احضاریه می رود و تاریخ دادگاهش مشخص می شود. آفرین بر دستگاه قضا این درست است. رییس جمهور هم در برابر عدالت قضایی مستثنی نیست شما با این کار مردم را امیدوار می کنید ولی وقتی مردم می بینند که پرونده سنگین شفاف آقازاده های یک خانواده خاص در دستگاه قضایی قفل می شود و سخنگوی دستگاه قضا یک سال است که در مصاحبه های مطبوعاتی خود هیچ جواب قانع کننده ای برای آن ندارد، باور نمی کنند که احضار و دادگاه احمدی نژاد از روی عدالت است و این نه تنها برای دستگاه قضا بلکه برای نظام اسلامی سمّ است.

در حالی که درست این است، همه باید در برابر قانون مساوی باشند حتی اگر رییس جمهور باشند. والله من خودم در عین حمایت از شاخصه های برجسته رئیس دولت قبل که بارها از زبان رهبری تصریح شد، منتقد و معترض برخی رفتارهای احمدی نژاد بودم و هستم ولی این برخورد دوگانه درست نیست و برای اعتماد عمومی جامعه سمّ است.

گفته می شود که شاکی پرونده احمدی نژاد کمیسیون اصل 90 و چند شاکی خصوص است. از موارد شکایت خصوصی مثل این که "بالا بودن تصادفات در جاده ها در دولت احمدی نژاد سبب تلافات بسیار شده یا این که چرا رئیس جمهور شرط ارتقای شهر به شهرستان ما را افزایش جمعیت دانسته و من از همسرم خجالت کشیدم" می گذرم که واقعا بیانش هم مضحک است.

بنده خودم عضو کمیسیون اصل نودم. یکی از مشکلات ما این است که پرونده های بسیاری از این کمیسیون به دستگاه قضایی ارجاع شده ولی هنوز اقدامی نشده، برخی دستگاه ها به مکاتبات کمیسیون جواب نمی دهند! با این که صراحتا در قانون اعلام شده این کار جرم است. چطور این پرونده اینقدر زود مسیرش معلوم می شود و قاضی آن اهل مصاحبه با رسانه ها می شود؟

من از مسئولین محترم کمیسیون اصل نود هم سئوال می کنم آیا روسای جمهور قبل به همه موارد قانونی مو به مو عمل کردند؟ روسای جمهور قبل نباید اساسنامه شرکت نفت را ارائه می دادند؟ در اجرای قانون تاخیر نداشتند؟ قانون هدفمندی یارانه ها مگر در برنامه های قبلی نبود، آیا عمل کردند؟ اگر کمیسیون اصل نود در مجلس نهم می تواند به تخلفات دوره قبل رسیدگی کند چرا به تخلفات روسای جمهور اسبق رسیدگی نکند؟ چرا هیأت رئیسه پیگیری آن موارد را به کمیسیون ارجاع نمی دهد؟

ده رییس جمهور آمدند و رفتند،‌ هشت دوره مجلس تشکیل شد و رفت، آیا اصل 8 قانون اساسی در باره امر به معروف و نهی از منکر اجرایی شده؟ آقایی فقط به خاطر سیاست های غلط اقتصادی و فرهنگی دوره ریاست جمهوری اش که تورم 50 درصدی و فاصله طبقاتی و قهر مردم با صندوق های رأی را به دنبال داشت و ضرباتی که در فتنه 88 به نظام زده، چند هزار شاکی خصوصی دارد آن هم از خانواده شهدا ، احضار شده؟ آقای دیگری به دلیل رفتارهای دشمن شاد کنش در دوره اصلاحات آمریکایی و حرمت شکنی های فرهنگی و عملکردش در کودتای سال 88 ، شکایت های عمومی و خصوصی متعددی دارد، وی ممنوع الخروج شده اما آیا دادگاهش تشکیل شده؟

خبرگزاری خانه ملت هر چند روز با یک کارمند مجلس در باره دادگاه احمدی نژاد مصاحبه می کند، بعد همان مصاحبه می شود تیتر تعریف و تمجید از مجلس و دستگاه قضایی، آن هم در رسانه هایی که به خاطر بیانیه های ضد فتنه و انقلابی مجلس و مواضع قاطع رییس دستگاه قضا در برخورد با فتنه گران و کودتاگران سال 88 ، ‌در روزهای دیگر به مجلس و دستگاه قضایی حمله می کنند و فحش می دهند!

آقایان هیأت رئیسه آیا این کارمند مجلس و خبرگزاری خانه ملت با هماهنگی شما این خوراک را برای رسانه های پایگاه دشمن آماده می کنند؟ بنده می گویم احمدی نژاد یا هر متهم دیگری را باید محاکمه کرد ولی چرا این کارمند حقوقدان مجلس و این خبرگزاری به اصطلاح خانه ملت، در خصوص قانون شکنان بزرگ دیگر که رهبر انقلاب از تخلفاتشان به خیانت بزرگ یاد کرده، مصاحبه منتشر نمی کنند؟‌ چرا خبرگزاری خانه ملت پیگیر صدای نمایندگان ملت در مطالبه محاکمه کودتاگران سال 88 نیست که امروز زبان درآورده اند و می گویند ما از حقمان در سال 88 گذشتیم ! آقای آملی لاریجانی معنای این ادعای فتنه گرانه و روزنامه هایی که آن را تیتر کرده اند،‌ این است که دستگاه قضایی به ناحق با ما رفتار کرده است !

بنده به این آقای فتنه گر و رسانه های همسو با او می گویم که حق شما محاکمه بود که ملت در یوم الله 9 دی سال 88 و سال های بعد و حضور در انتخابات های بعدی نظام نشان داد از آن نگذشته و ان شاء الله دستگاه قضایی هم از آن نمی گذرد. آقای اژه ای دیروز در پاسخ به این موضع طلبکارانه اعلام کرد که ما گاهی فکر می‌کنیم برخورد قاطع و جدی با فتنه گران نداشته‌ایم و شاید در این باره کوتاهی کرده‌ایم. احسنت به دستگاه قضایی به خاطر انصافی که درباره خودش به خرج داده.

آقای محسنی همه می دانیم و به آقای روحانی هم اعلام شده که سران فتنه مفسد فی الارضند و نظام اسلامی تاکنون به اینها رافت کرده ولی دیدید که وقتی به اینها و اطرافیانشان رو بدهید طلبکار می شوند. آیت الله آملی لاریجانی به امید عاقل شدن اینها نباشید اینها اگر می توانستند وقتی در مجلس ششم بودند، کشور را می فروختند. ولایت فقیه در دهانشان زد و آنها را سر جایشان نشاند. با اینهایی که بغض یادگاری خمینی کبیر به نام ولایت فقیه را به دل دارند و همچون دوستانشان به بی بی سی و صدای آمریکا پناهنده نشده اند و در پایگاه داخلی دشمن علیه مبانی انقلاب فتنه می کنند، برخورد قانونی کنید، تردید نکنید که مردم پشتیبان شما هستند.
مشرق نیوز

 



برچسب‌ها: فتنه گران

اسطوره رزمندگی و تمثال بی مثال دلیری
شنبه 92/9/2 ساعت 3:20 عصر | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )

مهدوی کنی

بیانیه آیت الله مهدوی کنی به مناسبت هفته بسیج

بسیجیان، اسطوره رزمندگی و تمثال بی مثال دلیری و جنگاوری‌اند

خبرگزاری تسنیم: رئیس مجلس خبرگان رهبری با صدور بیانیه‌ای ضمن گرامی‌داشت هفته بسیج آورده است: بسیجیان در روزهای دشوار نبرد، دوست و دشمن را در پیشگاه این حقیقت نهادند که در پاسداشت ایران و اسلام، اسطوره رزمندگی و تمثال بی مثال دلیری و جنگاوری‌اند.

 

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، آیت الله محمدرضا مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری با صدور بیانیه‌ای ضمن گرامی‌داشت هفته بسیج آورده است: جمله « بسیج لشکر مخلص خدا است» بر این واقعیت تاکید دارد که بسیج بیش از آن که برخوردار از سازمان رزمی مشخصی باشد، صاحب فرهنگ و تفکر است که شالوده آن را همین فرهنگ و تفکر بر می‌سازد.

"بسیجیان در روزهای دشوار نبرد، دوست و دشمن را در پیشگاه این حقیقت نهادند که در پاسداشت ایران و اسلام، اسطوره رزمندگی و تمثال بی مثال دلیری و جنگاوری‌اند".

وی در ادامه بیانیه خود آورده است: بسیج در عمل، نشان داده است که شجاعت، ولایت پذیری، آگاهی و شناخت، برنامه ریزی، تقوا، دشمن شناسی، آینده شناسی، حُریت و درایت، شاخص‌های این فرهنگ و تفکر است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در این بیانیه با بیان اینکه بسیج همزاد انقلاب و برخاسته از متن ملت است، تاکیدکرد: بسیج نماد امت است، دانشگاهی، حوزوی، کارمند و کارگر، زن و مرد، پیر و جوان و همه اصناف ایرانی، امت بسیجی را ساختند و انقلاب، عالی ترین ثمره وجود این امت بود.

آیت الله مهدوی کنی با توجه به رشادت‌های بسیجیان در دوران هشت سال دفاع مقدس،آورده است: امروز بسیجیان دستاوردهای گران و خونبار انقلاب اسلامی را با همان مرام و منش و تعهد، اما به شیوه ای دیگر پاس می دارند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: بسیجی هوشمند ما امروز به این می‌اندیشد که صحنه نبرد از میدان نظامی به قلمرو فرهنگ انتقال یافته است بنابراین رسالت زمانه او کسب آگاهی و دستیابی به درک عمیق از موقعیت خطیر فرهنگی است.

وی با تاکید بر اینکه در تفکر بسیجی، فعالیت فرهنگی، همپایه رشد فرهنگی است، آورده: این هر دو به معنای شناخت بهتر اسلام و پاسداری از ارزش‌های گرانسنگ دینی است. در طریقت بسیجی، جان سپاری و آمادگی برای ادای تکلیف در همه امور مربوط به جامعه اسلامی است.

"پیشرفت های ایران اسلامی در دانش و فناوری و توسعه عمرانی و فرهنگی را وامدار اندیشه حماسه آفرین بسیج دانست و اظهارداشت: ترور بزرگان علمی ما نیز، هم نشان زبونی دشمن بدخواه و هم علامت تاثیر این اندیشه در ایران و جهان است".

در بخش دیگری از بیانیه رییس مجلس خبرگان رهبری،آمده است : بسیج شکوهمند ما، اگر می شکفد، می‌بالد، حماسه می‌آفریند، پیش می‌رود و اگر هنوز زنده و رزمنده است، از این روست که دل در گرو محرم، عاشورا و کربلا دارد.

آیت الله مهدوی‌کنی در  بیانیه خود اسلام خواهی و ایران دوستی بسیجی را در سایه سار ولایت معنادار و بارور دانست و تاکیدکرد: بسیجی، کربلایی است و ولایتمدار. او جان و اندیشه خود را در چشمه ساز عاشورا شستشو داده و دفاع مومنانه از ولایت را نیز در مدرسه کربلا آموخته است.

وی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی، امروز رو به چشم اندازهای نو دارد، آورده است: در این مرحله سرنوشت ساز، ضروری است مجلس شورای اسلامی، دولت، مسئولان و مدیران، حوزه های علمیه و دانشگاه ها تمام تلاش و توان خود را برای برنامه ریزی صحیح و طولانی مدت، به انگیزه فرهنگ سازی و توجه دادن نسل جدید به میراث فکری و فرهنگی بسیج بکار گیرند.

پیدایش این نهاد مقدس در پیکره ای نظامی، هرگز به معنای محصور بودن فرهنگ بسیجی در دایره تنگ نظامی گری نیست.

رییس مجلس خبرگان رهبری در پایان بیانیه خود به نمایندگی از مجلس خبرگان هفته بسیج را گرامی داشت و با بیان اینکه هفته گرامی بسیج مستضعفان را به همه بسیجیان دریادل و مقام معظم رهبری تهنیت می‌گویم، آورده است: از بارگاه خداوند سبحان برای ایشان، در پاسداری از اسلام و انقلاب توفیق روز افزون می طلبم.

منبع: تسنیم



برچسب‌ها: بسیج

 
لینک دوستان
دیگر موارد
کد موزیک آنلاین برای وبگاه