سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/138697527378971.jpg
تغییر تاکتیک
دوشنبه 92/8/6 ساعت 11:19 عصر | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )
ارزیابی راهبردی از نقش تروریست ها تحت اختیار امریکا در حادثه تروریستی سراوان
تغییر تاکتیک امریکا برای بازتولید چماق‎های داخلی علیه ایران/وقتی پیام دوستی امریکا در جنایات بانه و سراوان رونمایی می‎شود/ آیا هنوز هم بدنبال مذاکره با امریکا هستید؟

مهدی جهانتیغی- گروه بین اللمل رجانیوز: ارزیابی راهبردی حادثه غم انگیز شهادت 14 تن از ماموران جان برکف مرزبانی در یکی از مناطق مرزی سراوان در جنوب شرق حاوی نکات قابل تاملی می باشد که به نظر می‎رسد بی‎ارتباط با تغییر رویکرد محسوس دولت یازدهم نسبت به دولت امریکا نبوده باشد.

به گزارش رجانیوز، در حالیکه از مدت‎ها قبل از حوادث تروریستی ، جلوگیری از مبدل شدن پاکستان به حیاط خلوتی برای تروریست های فعال در جنوب شرق، یکی از محورهای اصلی گفتگوهای دیپلماتیک ایران و پاکستان بوده است، این درحالیست که با کارشکنی آمریکایی ها هیچگاه این گفتگوها به نتایج عملی و کامل برای فشار به تروریست ها منجر نشده است.  چنانکه طی سالهای اخیر آمریکا اصلی ترین عامل فشار به پاکستان برای عدم مقابله قاطع با ترویست های مخالف ایران بوده تا بتواند یک نیروی فعال و دارای قابلیت انجام عملیات تروریستی را در کنار مرزهای ایران و برای فشار داخلی به ایران تحت فرمان خود آماده به خدمت داشته باشد.

از سوی دیگر گروه‎های فعال تروریستی در بلوچستان پاکستان که با محوریت ضد ایرانی فعالیت می‎کنند مورد حمایت آمریکایی‎ها بوده و در تمامی جنایت این گروه‎ها در سال‎های اخیر در جنوب شرق ایران دست چدنی آمریکا قابل مشاهده بوده است.

اسناد غیر قابل انکار منجمله اعترافات عبدالمالک ریگی و دیگر اشرار دستگیر شده در اینباره گویای این مطلب است. عمده ماموریت ویژه این گروه‎ها ناامنی نقطه‎ای و فشار به ایران برای تعدیل در مواضع منطقه‎ای و سیاست خارجه بوده است. آنچه که مسلم است پررنگ‎تر شدن این حوادث در ماه‎های اخیر – دستگیری چندین عامل انتحاری- و مخصوصا حادثه دیروز عصر سراوان نشان می‎دهد که آمریکایی‎ها همزمان با مذاکرات، در حال جابجایی گزینه‎های درون بسته فشار به ایران را به صورت تاکتیکی می‎باشند.  

این در حالی است که اصلی ترین عامل حوادث تروریستی جنوب شرق در ترویج افکار وهابیت نهفته است. توجیه اعتقادی وهابیون برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی  زیربنایی ناامنی‎های سیستان و بلوچستان است.  و با این وجود، دولت جدید هیچ موضعی نسبت به اجرایی کردن طرح نظارت بر حوزه های علمیه اهل سنت سیستان و بلوچستان تاکنون مطرح نکرده است. ضمن آنکه علائمی دیده می شود که برخی رویکردهای امنیت محور در این استان و زیر بناییی مسائل امنیتی قربانی و تحت ناثیر برخی بده و بستان سیاسی برخی نزدیکان دولت با چهره‎های مسئله دار مذهبی سیستان و بلوچستان شده است. 

سوال اساسی این است که در مذاکره با آمریکا، رویکرد غیرصادقانه و دشمنی جویانه آمریکا در مواجه با ایران میزان اعتماد تیم سیاست خارجه را تا چه حد تحت تاثیر قرار خواهد داد؟  آیا می توان تن به مذاکره داد در حالیکه دیگر رویکردهای آمریکا را نادیده گرفت؟ و آیا اینک نمی‎توان این سوال جدی را مطرح کرد که نوع مواجهه ماه‎های اخیر با امریکا و نشان دادن نقطه ضعف در مقابل چماق‎هایی که این کشور برای مردم ایران بلند کرده است، سبب طمع امریکا برای فعال کردن چماق‎های جدیدی شده است که پرونده آن مدت‎ها پیش بسته شده بود؟   منبع: رجانیوز



برچسب‌ها: امریکا

انکارناپذیر
پنج شنبه 92/8/2 ساعت 4:39 عصر | نوشته ‌شده به دست اBasij | ( نظرات )
آیت‌الله مکارم شیرازی:

غدیر خم، واقعه‌ای انکارناپذیر است / هراس سعودی‌ها از منطق پرنفوذ شیعه در جهان

آیت‌الله ناصرمکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید شیعیان در قم، گفت: واقعه عظیم غدیر خم، انکارناپذیر است.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، "آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی" در مراسم جشن غدیر در مسجد مقدس جمکران واقعه غدیر خم را سند مهمی در تشیع خواند و اظهار کرد: واقعه غدیر خم، انکارناپذیر است و دشمنان با بهانه‌های واهی نتوانستند این واقعه عظیم را انکار نمایند.
 
وی تصریح کرد: پیامبر عظیم الشان اسلام در این روز مردم را با آن هوای گرم و سوزان در گرد خود جمع نکرد که تنها بگوید علی(ع) را دوست دارد و مردم باید علی(ع) را دوست داشته باشند؛ زیرا دوست داشتن علی(ع) توسط پیامبر(ع) مساله ای واضح و روشن بود و نیازی به بیان آن به این صورت وجود نداشت.
 
وی با بیان آیاتی از قرآن کریم در مورد ولایت افزود: خداوند در سوره مائده خطاب به پیامبر اسلام می‌فرماید که آن‌چه به تو نازل شده است را ابلاغ کن در حالی که همه احکام دین تا آن زمان به مردم ابلاغ شده بود و تنها مساله ولایت باقی مانده بود.
 
آیت‌الله مکارم شیرازی ولایت را مکمل نبوت خواند و گفت: شیعه منطقی قوی دارد و معتقد است که ولایت مکمل نبوت است و مفسران شیعه در تفسیر این آیه چنین گفته‌اند؛ هرچند آیات متعدد دیگری نیز مساله ولایت را بیان کرده است.
 
وی با اشاره به تبلیغات گسترده ضدشیعی در جهان یادآور شد:سعودی‌ها در مراسم حج بیش از 6 میلیون جلد کتاب ضدشیعی را در میان حجاج بیت‌الله الحرام توزیع کرده‌اند و این گوشه‌ای از فعالیت‌های ضدشیعی است؛ زیرا از منطق پرنفوذ شیعه در جهان می‌هراسند از این رو با دروغ و تهمت قصد جلوگیری از انتشار افکار تشیع را دارند.
 
معظم‌له خاطرنشان کرد: فضائل امام علی(ع) از شرق تا غرب جهان را در بر گرفته است و هر روز عالم شیفته این شخصیت بزرگوار می‌شود.
 
وی با بیان مشخصات شیعیان از نگاه معصومین(ع) تصریح کرد:شیعه باید دارای مشخصاتی باشد که مورد قبول و پذیرش امامان معصوم و اهل بیت(ع) باشد و باید تلاش کنیم هر روز خود را به شیعیان واقعی نزدیک‌تر سازیم.
 
آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر احیای فرهنگ امر به معروف اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه اسلامی احیا گردد تا خداوند به واسطه گسترش امر به معروف و نهی از منکر دعاهای ما را مستجاب نماید.

باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: وهابیتولایت

 
لینک دوستان
دیگر موارد
کد موزیک آنلاین برای وبگاه